خبرگزاری کار ایران

فنونی‌زاده:

استقلال امسال بیشتر از خودش ضربه خورد تا دیگران/ می‌توانستیم به شفر احترام بیشتری بگذاریم

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۶۱۹

بازیکن پیشین استقلال اعتقاد دارد برای فصل اینده باید از مربی داخلی استفاده شود.

به گزارش ایلنا،مهدی فنونی‌زاده بازیکن پیشین استقلال معتقد است که استقلال بیشتر اینکه از دیگران لطمه ببیند از خودش خورد و باید فصل آینده مدیران از مربی داخلی استفاده کنند به خصوص اینکه آنها شناخت بیشتری از فوتبال ایران دارند.

فصل برای استقلال به پایان رسید. شرایط را چطور ارزیابی ‌کردید؟

استقلال می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. این همه بازیکن جذب استقلال شده بودند که می‌توانستند حداقل در کسب یک جام به این تیم کمک کنند ولی شرایط طوری رقم خورد که استقلال امسال هم بدون جام لیگ را به پایان برساند.

فکر می‌کنید چه عواملی باعث شده که استقلال در این چند فصل نتواند جام کسب کند؟

عوامل باعث این اتفاق شده است که یکی از آنها تغییرات مداوم مدیرعامل و هیات مدیره است. شما ببینید پرسپولیس چند سال است که هیات مدیره‌اش زیاد تغییر نمی‌کند. درست است که مدیرعامل این تیم هم مانند استقلال هر چند وقت عوض می‌شود ولی نکته مثبتش این است که از داخل مجموعه باشگاه مدیرعامل انتخاب می‌کنند اما در استقلال اینگونه نیست.

شما گفتید استقلال می‌توانست یک جام کسب کند ولی فقط به کسب سهمیه بسنده کرد؟

بله همانطور که گفتم استقلال توانایی کسب جام را داشت. در آسیا که زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم حذف شد. در حذفی در همان دور دوم و در لیگ هم فقط توانست سومی را کسب کند آن هم با این همه هزینه. به هر حال امیدوارم در فصل آینده شرایط تغییر کند.

 به نظر شما تغییر سرمربی در آن برهه به سود استقلال شد یا خیر؟

 فکر می‌کنم خود شفر می‌ماند بهتر بود زیرا ما همین نتایج را گرفتیم که اگر شفر هم بود کسب می‌کردیم. در آسیا که حذف شده بودیم در لیگ هم من فکر می‌کنم همین نتایج را می‌گرفتیم. البته رفتاری هم که با شفر شد را زیاد نپسندیدم. ما می‌توانستیم به مربی سابق باشگاه احترام بیشتری بگذاریم.

 الان هم شایعه شده که می‌خواهند مربی خارجی بیاورند؟

این هم یک هزینه دیگر برای باشگاه است. ما مربیان داخلی بسیار خوبی داریم که می‌توانند در استقلال مربیگری کنند. البته اگر بخواهیم از مربیان ایرانی استفاده کنیم امیر قلعه‌نویی بهترین گزینه است زیرا سالها در این تیم مربیگری کرده و استقلال هم بیشتر جامهایش را با او کسب کرده است.

پس تکلیف فرهاد مجیدی چه می‌شود؟

آنطور که من شنیدم مجیدی خودش هم می‌خواهد دستیار باشد. حالا نباید برای او فرقی کند که دستیار مربی ایرانی باشد یا خارجی. او به دنبال کسب تجربه و موفقیت است.

 اما ظاهرا مجیدی و قلعه‌نویی رابطه خوبی ندارند؟

اگر قرار است قلعه‌نویی به استقلال بیاید باید شرایط فراهم شود که اینجا کدورتها را کنار بگذارند. به نظر من زوج فرهاد و قلعه‌نویی در حال حاضر بهترین نفرات برای مربیگری در استقلال هستند و مطمئن باشید می‌توانند حتی جام هم کسب کنند.

اشتباهات داوری چقدر در ناکامی استقلال تاثیر داشت؟

نمی‌توان گفت اشتباه داوری تاثیر نداشته ولی استقلال امسال بیشتر از خودش ضربه خورد تا دیگران.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز