خبرگزاری کار ایران

فصل موفق سپاهان و قلعه‌نویی به روایت آمار؛ ناکام نه، بدشانس

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۰۴

طلایی‌پوشان اصفهانی با سرمربی پرافتخار خود فصل موفقی پشت سر گذاشتند.

به گزارش ایلنا، سپاهان لیگ هفدهم را با ناکامی و ایستادن در مکان چهاردهم جدول پشت سر گذاشت. مسوولان باشگاه خیلی زود به سراغ امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت ذوب‌آهن رفتند. این مربی هم در تصمیمی صحیح و حرفه‌ای با آنها به توافق رسید. او تیمی را پذیرفت که می‌دانست تکرار این رتبه برایش غیر ممکن بود. پس حالا که سپاهان را به مقام نایب قهرمانی رسانده کار بزرگی کرده است. البته عملکرد تیم سپاهان در ادوار لیگ برتر به شکلی بوده که همیشه از آنها انتظار قهرمانی می‌رود. به هرحال همانطور که پیش‌بینی می‌شد طلایی‌پوشان اصفهانی از همان ابتدای فصل در قامت یک مدعی ظاهر شدند

خریدهای بزرگ

امیر قلعه‌نویی عادت ندارد به تیمی برود که فاقد بازیکن تاثیرگذار و بزرگ باشد. به همین دلیل خیلی زود دست به کار شد و باشگاه هم به نظر می‌رسد اکثر نفرات مورد نظر او در فهرست اولیه را تهیه کرد. نفراتی مثل پیام نیازمند، کی‌روش استنلی، محمد ایران‌پوریان، مهدی کیانی، سجاد شهباززاده، خالد شفیعی و ابراهیم صالحی از پارس جم که این آخری قبل از پایان فصل نقل و انتقالات به تیم سابقش برگشت. اما جذب این بازیکنان هم رضایت سرمربی تیم را به طور کامل جلب نکرد. او دوباره به باشگاهش فهرست داد و این‌بار نفراتی مثل محسن مسلمان، محمد ابراهیمی و بختیار رحمانی به تیم اضافه شدند.

 

گل‌های زده یکسان

تیم فوتبال سپاهان با 46 گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ است. نکته جالب اینکه تعداد گل‌های زده آنها در داخل و خارج خانه یکسان است. به عبارتی بازیکنان این تیم 23 گل در اصفهان و همین تعداد گل را هم در زمین حریفان‌شان زده‌اند.

 

نیازمند بدون تغییر

پیام نیازمند با بازی‌های خوبی که فصل گذشته در پیکان ارائه داد مورد توجه سپاهان قرار گرفت و خیلی زود هم با آنها به توافق رسید. عملکرد نیازمند در تیم جدیدش هم فوق‌العاده بود. اوج درخشش این بازیکن مقابل پدیده در هفته بیست و نهم رقم خورد. جایی که به تنهایی مانع شکست سنگین تیمش شد. نیازمند آنقدر خوب کار کرد که تحسین هر دو مربی را به همراه داشت. در واقع همان تک امتیاز باعث شد تا جایگاه دوم را به خود اختصاص دهند اما دروازه‌بان سپاهان صاحب یک رکورد منحصر به‌ فرد هم در لیگ شده است. نیازمند تنها دروازه‌بانی بود که در تمام بازی‌های تیمش بدون تعویض حضور داشت.

 

کی‌روش هر 144 دقیقه یک گل

فصل گذشته در بیست و یک مسابقه‌ای که برای ذوب‌آهن به میدان رفت 9 گل زد. یعنی هر 210 دقیقه یک گل اما کی‌روش استنلی در لیگ هجدهم عملکرد بهتری را با پیراهن سپاهان داشت. این برزیلی در 26 بازی و 2310 دقیقه حضورش در میدان 16 گل به ثمر رساند. یعنی به تنهایی 34 درصد از گل‌های سپاهان و به عبارتی هر 144 دقیقه یک گل. در این تیم مهرداد محمدی 7 گل، سجاد شهباززاده 6 گل و عزت‌ا... پورقاز هم پنج گل برای تیم‌شان زدند. در واقع این چهار بازیکن در مجموع نزدیک به 74 گل از گل‌های تیم‌شان را زدند.

 

ناکام مقابل دو تیم

سپاهان در فصلی که با نایب قهرمانی به پایان رساند مقابل دو تیم ناکام ماند. امیر قلعه‌نویی در دو بازی با تراکتورسازی فقط یک امتیاز گرفت. آنها از همین تعداد بازی با صنعت نفت آبادان هم دو امتیاز کسب کردند. این تیم در چهار بازی آخر نیم فصل شش امتیاز و در همان بازی‌های نیم فصل دوم هفت امتیاز به دست آورد. شاید از دست دادن همین 11 امتیاز باعث قهرمان نشدن‌شان شد.

 

پیروزی‌های پرگل

تیم امیر قلعه‌نویی در نیم فصل اول کارش را بدون شکست به پایان رساند اما در دور برگشت مسابقات دو باخت را متحمل شد. سپاهان در لیگ هجدهم دو پیروزی پرگل را به دست آورد و در مجموع دو بازی 11 گل هم زد. آنها در هفته دوم تیم سپیدرود را در رشت با نتیجه 6-یک شکست دادند. در هفته بیست و ششم هم در تهران سایپا را با نتیجه 5-2 از پیش‌رو برداشتند.

 

450 دقیقه بدون گل خورده

دقایق گل‌های زده و خورده سپاهان هم در نوع خود جالب است. آنها بیشترین گل زده‌شان را در 15 دقیقه دوم (12 گل) یعنی حدفاصل دقایق 16 تا 30 زدند. ضمن اینکه در 15 دقیقه چهارم یعنی در بین دقایق 45 تا 60 هیچ گلی دریافت نکرده‌اند. بیشترین گل خورده آنها هم در پانزده دقیقه پایانی بوده است (7 گل).

 

حضور در نیمه نهایی جام حذفی

تیم سپاهان با اینکه با دو تیم لیگ یکی رو به رو شد اما خیلی سخت به مرحله نیمه نهایی جام حذفی رسید. شاگردان امیر قلعه‌نویی در نخستین بازی تیم شهرداری ماهشهر را با گل‌های مهرداد محمدی، سجاد شهباززاده و عزت‌ا... پورقاز با نتیجه 3-یک شکست دادند. در دومین بازی آنها به مصاف نساجی رفتند که پس از 120 دقیقه تلاش و تساوی یک-یک در ضربات پنالتی با حساب 4-3 به پیروزی رسیدند و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم مس کرمان رفتند. این بازی هم بعد از 120 دقیقه بدون گل به پایان رسید اما ماراتن پنالتی‌ها تازه شروع شده بود. در نهایت باز هم سپاهانی‌ها با نتیجه 8-9 به برتری رسیدند. حالا آنها در مرحله نیمه‌نهایی میزبان پرسپولیس هستند که برنده‌شان باید با داماش بازی کند.

داوران بازی‌های خانگی:

کوپال ناظمی، بیژن حیدری، علیرضا فغانی(2)، رضا مهدوی، صفایی، زرگر، اکبریان، مرجان‌زاده، پیام حیدری، بنیادی‌فر، زاهدی‌فر، اکرمی

 

کمک داوران بازی‌های خانگی:

هاشمی‌نسب (3)، آشورماهانی، مروجی، رضا سخندان، الوندی، ذورقی، منصوری، راهی (2)، یوسفی، علی نژادیان، ایلدروم، عالیقدر، طوسی، عظیم‌پور، مدیرروستا، میرزابیگی، یوسفی، اسعدی، پورمتقی، سلطانی، داودزاده

 

  نحوه بیشترین گل‌های زده: ارسال از سمت راست: 13تا، پاس در عمق: 9 تا

  نحوه بیشترین گل‌های خورده: پنالتی: 7تا، ارسال از سمت چپ و پاس در عمق: هر کدام 4 تا

  تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: صفر

  تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: 3 گل

  تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: صفر

  تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: 2 گل

  تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی: 261000 نفر

با احتساب نیمی از تماشاگران دو دربی اصفهان (14هزار نفر) و دو بازی بدون تماشاگر حدود 261 هزار نفر برای تماشای بازی‌های سپاهان به ورزشگاه رفتند که به‌طور میانگین 20076 نفر برای هر بازی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز