خبرگزاری کار ایران

افشای راز خطرناک دوستاره هنرهای رزمی

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۰۵۱

دو تا از بزرگترین ستاره‌های هنرهای رزمی فاش کردند چطور دوران حرفه‌ای خود را به‌عنوان یک پسربچه 10 ساله که برای دستمزدی معادل یک و نیم پوند جان خود را به خطر می‌انداخته، شروع کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، مبارزان موی‌تای یا همان بوکس تایلندی در ابتدای کار، در سن بسیار پایین، برابر صدها تماشاگر تشنه خون که با لذت قمار می‌کنند، با یکدیگر مسابقه می‌دهند اما وقتی سال‌های نوجوانی را پشت سر می‌گذارند، بعضی از آنها بزرگترین ستاره‌های این رشته می‌شوند، بر فقر و فلاکت غلبه می‌کنند و قهرمان جهان می‌شوند. با این حال، داستان زندگی آنها پر از اتفاقات ناخوشایند است مثل تهدید شرط‌بندها و قماربازها برای اینکه بازی‌شان را ببازند و حتی در یک مورد، یکی را مربی خودش مسموم کرده است!

ساگتدائو پتپایاتای، قهرمان هنرهای رزمی ترکیبی (MMA)، بر خلاف خواست مادرش دستکش‌های این ورزش خشن را به دست کرد وقتی فقط 10 سال داشت تا تغییری در زندگی‌اش به وجود آورد. او به سان اسپورت گفت: «مبارزه را از 10 سالگی شروع کردم چون باید راهی برای به دست آوردن پول بیشتر برای خانواده‌ام پیدا می‌کردم. همیشه از گرم کردن اطراف و درون رینگ وحشت داشتم اما وقتی بازی شروع می‌شد، به خودم می‌گفتم باید تا آخر بروم. از روز اول خیلی تلاش کردم چون می‌خواستم به خانواده‌ام کمک کنم و به‌عنوان یک مبارز موی‌تای دوران حرفه‌ای موفقی داشته باشم. برای نخستین مبارزه 100 بات گرفتم که حدودا 2 پوند می‌شود اما بعد از آن ادامه دادم و وضعیت مالی‌ام بهتر شد.»

پتپایاتای توسط مالک باشگاهش به 5/2 پوند فروخته شد و به بانکوک رفت. قهرمان سابق بوکس تایلندی، دجدامرونگ آمنویسیریچوکه وقتی 9 سال داشته نخستین بار مبارزه کرده و حتی پول کمتری نسبت به پتپایاتای گرفته. او گفت: «من به دو دلیل موی‌تای را شروع کردم، یکی اینکه از تماشایش لذت می‌بردم و دوست داشتم این کار را انجام دهم ضمن اینکه خانواده‌ام وضعیت خیلی بدی داشت. پدر و مادرم مجبور بودند برای کار به شهر دیگری بروند و من پیش مادربزرگم بودم. برای اینکه به خاطر خانواده‌ام مبارزه کنم تحت فشار نبودم و در واقع خوشحال بودم هرچند وقتی شروع کردم پول خیلی کمی گیرم می‌آمد.»

مبارزان جوان از سوی کسانی که روی نتایج آنها قمار می‌کردند، تحت فشار قرار می‌گرفتند اما آمنویسیریچوکه از تماشاگران فقیری که روی بردشان شرط‌بندی می‌کردند، الهام و انگیزه می‌گرفت: «وقتی می‌فهمیدم روی من شرط بسته‌اند فشار مضاعفی به من وارد می‌شد. آنها روی پول این پیروزی حساب کرده بودند و اگر می‌باختم اوضاع برایشان خیلی بد می‌شد چون اساسا هیچ پولی نداشتند. انگیزه بیشتری پیدا می‌کردم و می‌خواستم پول آنها را زنده کنم.»

پتپایاتای وقتی 17 سال داشت توسط مربی‌اش مسموم شد تا مسابقه را ببازد و مربی بتواند 50 هزار پوند به دست آورد اما او با وجود آنکه سرحال نبود، در راند آخر به پیروزی رسید. او گفت: «روز قبل از مسابقه برای اینکه سر وزن بیایم، در رستوران ماهی خوردم اما یکی از مربی‌هایم کمی سم در آن ریخته بود. او به پول احتیاج داشت و اگر در مسموم کردن من موفق می‌شد، یک یا دو میلیون بات به دست می‌آورد. پیروز شدم اما دردناک بود چون هرگز تصور نمی‌کردم کسی که دوستش دارم این کار را با من بکند.»

آمنویسیریچوکه بعد از 350 مسابقه کیک بوکسینگ را کنار گذاشت، او وقتی 22 سال داشت با تماس یک کلاهبردار مواجه شد که می‌خواست مسابقه‌ای را ببازد: «یک نفر به دیدن پدرم آمد و خواست مسابقه را ببازم که یکی از بزرگترین جرایم در موی‌تای است. من نمی‌خواستم این کار را بکنم اما پدرم گفت مراقب باشم. نگران نبودم چون پدرم او را ترسانده بود.»

حالا این دو مبارز تایلندی چهره‌های سرشناس و قهرمان جهان هستند. آنها جمعه شب در مسابقات قهرمانی جهان در سنگاپور رقابت داشتند در برابر هزاران هواداری که آنها را می‌پرستند اما رسیدن به جایگاه فعلی بی‌نهایت سخت بوده و شباهتی به بازی‌های کودکانه نداشته.

منبع منبع: سان
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز