خبرگزاری کار ایران

قلم قرمز تیته روی ستارگان تیم ملی برزیل

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۰۴۵

اسامی تیم ملی برزیل برای کوپاآمه‌ریکا اعلام شد و نام لوکاس مورا، ستاره تاتنهام که با هت‌تریک برابر آژاکس تیمش را به فینال لیگ قهرمانان فرستاد، در آن دیده نمی‌شود. فابینیو، ستاره دیگر تیم فینالیست یعنی لیورپول و وینیسیوس از رئال هم در این جمع نیستند.

به گزارش ایلنا، تیته، سرمربی برزیل، در نشست خبری اعتراف کرد حرکت اخیر نیمار در جام حذفی فرانسه را نمی‌پسندد. نیمار پس از فینال جام حذفی فرانسه با یک هوادار رن که او و هم‌تیمی‌هایش را به‌خاطر باخت‌شان دست انداخت، درگیری فیزیکی پیدا کرد و به‌سبب آن سه جلسه محروم شد. این اتفاق سبب نشد تیته روی نام نیمار خط بکشد اما او گفت که حرکت گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال اشتباه بوده است.

تیته گفت: «نیمار اشتباه کرد اما من می‌خواهم درباره این موضوع با او رودررو صحبت کنم.» در فهرست بازیکنان تیم ملی برزیل برای شرکت در رقابت‌های کوپا‌آمه‌ریکا (جام ملت‌های آمریکای جنوبی) که تابستان امسال برگزار می‌شود، نام هم‌تیمی مصدوم نیمار، تیاگو سیلوا هم دیده می‌شود. مدافع 34ساله پاری‌سن‌ژرمن از اواسط ماه آوریل درگیر مصدومیت زانو بوده اما پزشک تیم ملی برزیل گفت که کاپیتان سابق این تیم تا 28 مه که اردوی تیم ملی آغاز می‌شود، وضعیت خوبی خواهد داشت.

یکی از بازیکنانی که دعوت نشدنش به اردوی تیم ملی برزیل عجیب بوده، لوکاس مورا مهاجم تاتنهام است که هت‌تریکش مقابل آژاکس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا منجر به صعود تیمش به فینال شد. تیته از وینیسیوس جونیور، مهاجم رئال‌مادرید هم دعوت نکرده است. در مقابل، دیگر مهاجم دعوت‌شده به اردو، ریچارلیسون، مهاجم اروتون است که فصل خوبی را در لیگ برتر انگلیس سپری کرد. فابینیو هم یکی دیگر از غایبان مهم فهرست 23نفره تیته است چراکه او در این فصل سهم به‌سزایی در نایب‌قهرمانی تیمش در لیگ برتر و صعود آن به فینال لیگ قهرمانان اروپا داشت.

تیته ترجیح داده به‌جای او از فرناندینیو، یکی از مهره‌های کلیدی این فصل منچسترسیتی دعوت به عمل آورد؛ کسی که به‌خاطر عملکرد ضعیفش در باخت 2 بر یک برزیل مقابل بلژیک در جام‌جهانی 2018 به‌شدت مورد انتقاد واقع شد. تیته در این باره گفت: «تصمیم بسیار سختی بود. فرناندینیو مسوولیت‌هایش را می‌شناسد. این سخت‌ترین تیمی بوده که من تا به حال چیده‌ام.»

فهرست ملی‌پوشان برزیل که در کوپاآمه‌ریکا با بولیوی، ونزوئلا و پرو همگروه است، عبارت است از:

دروازه‌بان‌ها: آلیسون (لیورپول)، ادرسون (منچسترسیتی) و کاسیو (کورینتیانس)

مدافعان: دنی الوز، تیاگو سیلوا و مارکینیوش (PSG)، فاگنر (کورینتیانس)، الکس ساندرو (یوونتوس)، فیلیپه لوئیز (اتلتیکومادرید)، میراندا (اینتر) و ادر میلیتائو (پورتو)

هافبک‌‌ها: کاسمیرو (رئال‌مادرید)، فرناندینیو (منچسترسیتی)، آرتور (بارسلونا) و آلان (ناپولی)

مهاجمان: لوکاس پاکتا (میلان)، کوتینیو (بارسلونا)، نیمار (PSG)، فیرمینو (لیورپول) و گابریل ژسوس (منچسترسیتی)

جام ملت‌های آمریکای جنوبی 14 ژوئن آغاز می‌شود و تیم ملی برزیل پیش از رفتن به این رقابت‌ها دو بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی قطر و هندوراس خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز