خبرگزاری کار ایران

سایپا روی من سرمایه گذاری کرد

وعده ابراهیم صادقی؛ یک سایپای جدید می‌سازیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۸۴۰

سرمربی تیم سایپا تهران گفت: من قرارداد سال بعدم را با سایپا بسته بودم و با مدیریت هم صحبت کردم. شاید برخی بگویند من از سه بازی اولم دو مسابقه را باختیم اما یک کار خوب برای فصل بعد انجام دادم که تاثیراتش مثبتش را روی تیم‌ می‌گذارد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صادقی در برنامه تهران ورزشی رادیو تهران در مورد اینکه آیا کار به عنوان بازیکن سخت‌تر است یا مربی، گفت: قطعا شرایط مربیگری سخت تر است. 19 سال در سایپا حضور داشتم که دو سال گذشته مربی بودم. بعد از اتفاقاتی که رخ داد از من خواستند به عنوان سرمربی حاضر شوم. به خاطر سوابقم دوست داشتم روزی در سایپا به عنوان سرمربی حاضر شوم. کار بسیار سخت است اما آرزوهای بزرگی دارم و امیدوارم از تجربیات این سال‌ها استفاده کنم. با سایپا یکبار قهرمان و یکبار در لیگ برتر سوم ‌ شدم. خیلی از اوقات وسط جدول بودیم و گاهی برای بقا جنگیدیم.

او ادامه داد: با هشت مدیرعامل کار کردم و تجربه زیادی در مورد کار در این تیم دارم. فلسفه باشگاه سایپا باید بازیکن سازی و معرفی بازیکن به تیم ملی و فوتبال ایران باشد. موضوعی که همیشه از سایپا دیده شده است. سایپا همیشه یک باشگاه سازنده بوده است. شاید حدود 50 بازیکن سایپا به رده‌های ملی داده است. از حسین کاظمی، مهدی امیرآبادی که هم دوره ما بودند بگیرد تا بازیکنانی میثل کریم انصاری‌فرد، مسحن خلیلی، آشتیانی، هادی عقیلی. مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی هم بازیکن سایپا بوده و از سایپا به فوتبال اسپانیا ترانسفر شد‌.خیلی از بازیکنان از سایپا به تیم‌های بزرگ ایران و تیم ملی رفتند.

سرمربی سایپا افزود: رسالت ما تربیت بازیکنان بزرگ برای فوتبال ایران است و در کنار آن باید یک باشگاه با شخصیت باشیم. باید به مواردی اهمیت دهیم که باشگاه‌های دیگر کمتر اهمیت می‌دهند. باید ارزش‌هایی را مدنظر بگیریم که بازیکنان هم رفتار حرفه‌ای یاد بگیرند. باید به بازیکنان مصدوم بیشتر توجه کنیم و به امور اخلاقی و فرهنگی بیشتر توجه کنیم.

وی در مورد اینکه بعد از انتخابش به عنوان سرمربی نظرات در مورد حضور او چطور بود، گفت: من بعد از پذیرفتن مسئولیت سرمربیگری دلهره نداشتم. تغییر و تحول مربیگری در سایپا با در شرایط خاصی صورت گرفت و این مسئله یک مقدار تمرکز تیم را بهم زد. به کاری که انجام می‌دهم ایمان دارم و فکر می‌کنم می‌توانم برای این تیم موثر باشم. باید برای فصل جدید کادر فنی جدیدی از افراد با تجربه انتخاب کنم.

صادقی ادامه داد: 16 بازیکن قراردادشان تمام می‌شود. این 16 بازیکن 90 درصد مسابقات را در دو سال گذشته بازی کردند. باید یک تیم کاملا جدید بسازیم. جلساتی داریم و در حال ارزیابی مسائل مختلف هستیم. باید با تعدادی از بازیکنان تمدید کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم. در کل خیلی از اعضای جامعه فوتبال از من حمایت کردند و خدا را شکر نگاه خوبی از سوی باشگاه نسبت به من وجود دارد. امیدوارم با حمایت رسانه‌ها و کمک خدا بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشم.

سرمربی سایپا در مورد جلسه روز گذشته‌اش با مدیران سایپا، تصریح کرد: دیروز با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره جلسه گذاشتیم. در مورد برنامه‌های آینده و نقطه نظر مسئولان باشگاه و من صحبت کردیم. در مورد تمدید قرارداد برخی بازیکنان و جذب نفرات جدید با حضور مدیرعامل، قائم مقام، معاون باشگاه و مدیر تیم فوتبال سایپا صحبت کردیم. از دیروز کارمان را آغاز کردیم و در جهت تقویت تیم کارمان را دنبال می‌کنیم.

وی در مورد اینکه آیا زمان شروع تمرینات و محل اردوی این تیم مشخص شده است،‌ عنوان کرد: برنامه ما کاملا مشخص است. برنامه اردویی معلوم است و باید رایزنی لازم را انجام دهیم. این برنامه نیاز به تغییراتی هم دارد که بعد از نهایی شدن آن را رسانه می‌کنیم.

صادقی در مورد اینکه آیا قصد جذب ستاره‌ هم دارند، تصریح کرد: ما جوانان خوبی داریم. 5 بازیکن در تیم امید و 4 بازیکن در تیم جوانان داریم. هر تیم می‌توانند 15 بازیکن از جوانان و امید در لیستش داشته باشد. ما پتانسیل خوبی از این بابت داریم. ما به خاطر اینکه تماشاگر نداریم باید بازیکنانی را جذب کنیم که انگیزه درونی داشته باشند و بخواهند خودشان را به تیم ملی و فوتبال اروپا برسانند. باید بازیکنان با تجربه و خوبی جذب می‌کنیم که در طول فصل بتوانند به ما کمک کنند.

وی در مورد استفاده از جوانان و اینکه چه برنامه‌ای در این رابطه دارد، گفت: وقتی مسئولیت تیم را برعهده گرفتم سه بازی تا پایان فصل داشتیم. این سه بازی را بررسی کردیم و دیدیم که در بهترین شرایط ما در رده ششم و در بدترین شرایط در رده هشتم جدول قرار می‌گیریم. یک تعداد بازیکن ما قراردادشان تمام می‌شد و این مسئله قطعا در انگیزه آنها تاثیر می‌گذاشت. ما سعی کردیم از بازیکنان با انگیزه در ‌ سه بازی آخر استفاده کردیم. سعی کردیم از آنها که در طول فصل کمتر بازی کردند و انگیزه‌شان بیشتر است‌ استفاده نکنیم. طاها شریعتی19 ساله، حسین حسین‌زاده، ابوالفضل جلالی و دو عضور دیگر تیم امید ایران را بازی دادیم‌.

صادقی ادامه داد: حسین نخود کار را با 18 سال به میدان فرستادیم. سعی کردیم انگیزه این نفرات را بالا ببریم و شرایطشان را برای فصل بعد ارزیابی کنیم.  در نهایت در این سه بازی مقابل پدیده بازنده شدیم. مقابل استقلال خوزستان پیروز از میدان خارج شدیم و مقابل‌ نفت در نیمه اول یک پنالتی را از دست دادیم و در نهایت بازنده شدیم. قطعا نتیجه در فوتبال بسیار مهم است اما گاهی باید یکسری مسائل دیگر را هم مدنظر قرار داد‌. من قرارداد سال بعدم را با سایپا بسته بودم و با مدیریت هم صحبت کردم. شاید برخی بگویند من از سه بازی اولم دو مسابقه را باختیم اما یک کار خوب برای فصل بعد انجام دادم که تاثیراتش مثبتش را روی تیم‌ می‌گذارد.

صادقی در مورد اینکه اتفاقی که برای او رخ داد برای فرهاد مجیدی هم در استقلال افتاد و چه توصیه‌ای به بازیکن هم دوره‌ خودش دارد، تصریح کرد: یک موضوع مهم در این بین این است که باشگاه‌ها در مورد سرمایه گذاری روی نفرات خود باید با دید دید قوی عمل کنند. باشگاه سایپا با توجه به سال‌ها حضورم در این تیم روی من سرمایه گذاری کرد و حتی هزینه‌های کلاس مربیگری من را متحمل شد. آنها برنامه داشتند که من 3-4 سال به عنوان دستیار در کادرفنی باشم و سپس به عنوان سرمربی اضافه شوم اما اتفاقاتی در این فصل رخ داد که این پروسه جلو افتاد. وقتی مربی در این شرایط انتخاب می‌شود و باشگاه روی آن هزینه می‌کند باید حمایت شود و امکانات لازم در اختیارش قرار بگیرد. نباید شرایط اینطور باشد که مربی جوان را با نگاه مقطعی انتخاب کنند و بعد از چند ماه او را حذف کنند. باید از ایده‌ها و اهداف مربی جوان حمایت شود تا امر پیشرفت به و پروسه پرورش به خوبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز