خبرگزاری کار ایران

اما و اگرهای حضور ویلموتس در ایران؛

از دستمزد سرمربی بلژیکی تا تردید در موفقیت او روی نیمکت ایران

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۱۶

سرمربی بلژیکی جدید تمیم ملی در حالی وارد ایران شده که تردیدهایی نسبت به او وجود دارد.

به گزارش ایلنا، به‌نظر می‌رسد مارک ویلموتس به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده و بامداد امروز وارد تهران شد، هرچند شایعه شده بود او دوشنبه‌شب به تهران آمده اما او شب گذشته به ایران آمد.

بعد از واکنش عجیب روز سه‌شنبه طالقانی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، روز گذشته هم هدایت‌الله ممبینی حضور ویلموتس در ایران را گمانه‌زنی رسانه‌ها دانست: با قطعیت نمی‌توانم بگویم که او سرمربی بعدی تیم ملی است، زیرا این صحبت‌ها فقط گمانه‌زنی رسانه‌هاست و ما چند گزینه دیگر هم داریم. طبق بررسی‌هایی که هیات رییسه فدراسیون انجام داده ما با چند مربی خوب اروپایی وارد مذاکره شده‌ایم اما اینکه صحبت مارک ویلموتس است گمانه‌زنی بیش نیست و باید منتظر باشیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقی می‌افتد. اجازه بدهید گزینه‌ها را نام نبرم و تا زمانی که رسما قراردادی بسته نشده اسم فرد خاصی اعلام نشود.

در عین حال بعد از سایت اخبار بلژیک که برای بار نخست این خبر را منتشر کرد طی دو روز گذشته بسیاری از سایت‌های دیگر از جمله شینهوای چین و خبرگزاری آلمان (DPA) نیز درباره حضور ویلموتس در ایران نوشتند که البته شاید منبع آنها نیز سایت‌ها و خبرگزاری‌های داخلی خودمان باشد. به هر حال در شرایطی که باز هم مدیران فدراسیون سعی در سکوت داشتند رییس فراکسیون ورزش مجلس تقریبا ماجرا را لو داد تا ثابت شود ویلموتس گزینه نهایی فدراسون فوتبال است.

محمدرضا تابش با اشاره به نشست خود با وزیر ورزش، دو معاون وزارتخانه، رییس فدراسیون فوتبال و همچنین مسعود پزشکیان نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب هرچه سریع‌تر سرمربی تیم ملی فوتبال از جمله نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد تا تیم ملی هرچه سریع‌تر از سردرگمی خارج شود که آقای تاج در این باره گفت انتخاب سرمربی مراحل نهایی را طی می‌کند.

جالب اینکه این نماینده مجلس غیر از اینکه اعلام کرد ویلموتس گزینه نهایی فدراسیون است اطلاعات جالبی هم درباره او داشت: او تیم بلژیک را از رتبه 54 به رتبه اول جهانی رسانده و در دوران عضویتش در تیم ملی بلژیک 28 گل به ثمر رسانده است. یکی از ویژگی‌های مثبت او دید جوانگرایی و اعتقاد به کار پایه‌ای در فوتبال است به‌نحوی که تمرکز خوبی روی تیم‌های جوانان و امید دارد تا بستر خلاقیت و درخشش بازیکنان تیم ملی فراهم شود.

با این حال درباره مبلغ قرارداد ویلموتس هم صحبت‌های زیادی مطرح شده و برخی معتقدند او 1.5 میلیون دلار نمی‌ارزد. روز گذشته اعلام شد مبلغ قرارداد وی پایین‌تر و حدود یک میلیون دلار است که با آپشن‌ها و شرایطی خاص ممکن است به 1.5 میلیون دلار نزدیک شود. با این حال سایت hln بلژیک نوشت: طبق اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته مارک ویلموتس مراحل پایانی عقد قرارداد با ایران را سپری می‌کند و مذاکرات او با فدراسیون فوتبال ایران به پایان رسیده. او با دریافت سالیانه 1.3 میلیون یورو در سال به‌عنوان سرمربی ایران فعالیت خواهد کرد.

همچنین گفته می‌شود با توجه به مشکل پرداخت حقوق به سرمربی خارجی، طبق توافقات صورت‌گرفته با ویلموتس، بهترین و در دسترس‌ترین راه برای پرداخت دستمزد او از طریق فیفاست. فدراسیون جهانی فوتبال سالیانه کمک‌هایی به فدراسیون‌های عضو خود می‌کند که رقم قابل توجهی است و در صورتی که مشکلی ایجاد نشود، فدراسیون قصد دارد از این کمک‌ها و از طریق فیفا دستمزد سرمربی آینده تیم ملی را پرداخت کند. همچنین بر اساس خبرهای منتشرشده اعتبار قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال تا پایان جام‌جهانی 2022 است.

طبق اعلام خبرگزاری‌ها یکی از موارد اصلی و اساسی که در مذاکرات تاج و ویلموتس وجود دارد صحبت درباره امکانات و زیرساخت‌های فوتبال ایران بوده است. ویلموتس به‌عنوان فردی که سال‌ها در قاره اروپا مربیگری کرده درباره اهمیت این موضوع صحبت و بر ضرورت وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم تاکید کرده است. مهدی تاج هم توضیحات لازم درباره امکانات را به این مربی داده و ویلموتس در جریان تمام امکانات و شرایط مرکز ملی فوتبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز