خبرگزاری کار ایران

سرنوشت عجیب یک ناجی بزرگ؛ اخراجی که لیگ قهرمانان را تجربه می کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۹۰۱

او را از پاری‌سن‌ژرمن بیرون کردند اما تیم پاریسی در اروپا به جایی نرسید و مورا به قهرمان تاتنهام تبدیل شد و حالا بازی در فینال لیگ قهرمانان را تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، هواداران آرسنال هم کمپینی علیه امری راه‌ انداخته‌اند که چرا در زمان مربیگری در پاریس، مورا را به تاتنهام فروخت

کسی تصور نمی‌کرد لوکاس مورا قهرمان تاتنهام باشد اما او برابر آژاکس هت‌تریک کرد و کمک کرد تیمش به فینال لیگ قهرمانان برسد.

اما کمتر کسی هم تصور می‌کرد که او از خیابان‌های فقرزده برزیل به بزرگترین صحنه فوتبال اروپا برسد. این بال برزیلی که در ژانویه سال گذشته با قیمت 25 میلیون پوند از تاتنهام به پاری‌سن‌ژرمن پیوست، با سختی فراوان به قله فوتبال رسید.

لوکاس 26 ساله در 13 سالگی مجبور به ترک خانه شد تا به رویای فوتبال حرفه‌ای برسد.

اطراف زمین تمرینی که او در آن می‌درخشید، پر بود از باندهای خلافکاران، جرم و جنایت، مواد مخدر و خشونت اما این بازیکن روی این تمرکز داشت که استعدادش را صرف باشگاه محبوب دوران کودکی‌اش، سائوپائولو کند. لوکاس رودریگز مورا داسیلوا در 3 آگوست 1992 متولد شد. مادرش ماریا، ورزشکار سابق بود که آرایشگر شده بود و پدرش ژرژ هم کارمند دولت بود.

مادر او همیشه می‌گفت مطمئن است که لوکاس فوتبالیست می‌شود چون در دوران جنینی به شکم او لگد می‌زده است. او در محیطی کاتولیک بزرگ شد.

لوکاس در پنج ‌سالگی استعداد فوتبالش را نشان داد و در آکادمی فوتبال مارسلینیو کاریوکا حضور یافت. لوکاس در باشگاه سانتا ماریا لقب مارسلینیو را به دلیل شباهت‌اش به اسطوره کورینتیانس گرفت.  مارسلینیو موفق‌ترین بازیکن تاریخ کورینتیانس بود. عملکرد درخشان مورا، دیرسئو گابریل کوتو، مربی فوتبال را تحت تاثیر قرار داد. لوکاس همیشه او را مهم‌ترین مرد زندگی‌اش می‌داند. لوکاس شش‌ ساله با این مربی نخستین قهرمانی‌اش را کسب کرد.

زمانی که او ده ‌ساله شد، کورینتیانس به سراغش آمد اما رفتن به این تیم به معنای آن بود که او باید برخی چیزها را در زندگی فدا می‌کرد. او صبح‌ها در مدرسه درس می‌خواند و عصرها سخت تمرین می‌کرد، آنچه که او را بسیار خسته می‌ساخت. همچنین از محل زندگی او تا زمین تمرین، یک خط اتوبوس و دو خط قطار راه بود.

همین باعث شد که سلامتی او به خطر بیفتد. والدین او از باشگاه کورینتیانس خواستند که از یک متخصص تغذیه کمک بگیرد تا او بتواند عضله بسازد. ماریا و ژرژ همچنین از باشگاه خواستند که به او جایی داده شود تا مجبور به طی این مسافت نباشد. همین باعث تنش بین باشگاه و والدین او شد و لوکاس از تیم کنار رفت. ژرژ با سائوپائولو مذاکره کرد و لوکاس پس از آزمایش موفق در این باشگاه، به جمع آنها پیوست. اما اوضاع برای این بازیکن نوجوان بسیار سخت‌تر شد. او به مرکز تمرینی باشگاه در 34 کیلومتری سائوپائولو نقل مکان کرد، جایی که پر بود از تبهکاران، مواد مخدر و جرم. لوکاس می‌گوید: «زمانی که 13 سال داشتم، مجبور شدم خانه را ترک کنم. در یک مرکز تمرینی در سائوپائولو زندگی می‌کردم. خاطرات خیلی خوبی از آن دوران دارم، هرچند که در محله بدی زندگی می‌کردم؛ خیابان‌ها پر بود از مسائل به‌شدت ناجور، مانند مواد مخدر و جرم اما من توانستم از کودکی خود لذت ببرم و هرگز درگیر چنین مسائلی نشدم. من اغلب خدا را شکر می‌کنم و از والدینم سپاسگزار هستم که من را آنقدر خوب تربیت کردند.»

لوکاس در سائوپائولو به‌سرعت رشد کرد و در سال 2010، در 18 سالگی نخستین بازی‌اش را انجام داد.

 او در نخستین فصل خود چهار گل زد و چهار گل ساخت و اثر خود را به جا گذاشت. او در دومین فصل 9 گل زد و چهار گل ساخت. او یک بار گفت: «بدون تردید بازی در سائوپائولو رویایی بود که به حقیقت پیوست. برای من افتخار بزرگی بود که برای این تیم بازی کنم چون آنها یکی از بزرگترین باشگاه‌های برزیل هستند و تاریخچه‌ای دیرینه دارند.»

این بازیکن 20 ساله زیر نظر باشگاه‌های اروپایی مانند منچستریونایتد و اینتر قرار گرفت اما پی‌اس‌جی توانست نظر او را جلب کند و او را در سال 2012 با قیمت 44 میلیون یورو بخرد. اوضاع در پاریس برای این ملی‌پوش برزیلی خوب پیش نرفت و به او گاه و بیگاه بازی می‌رسید. اما در خارج از میدان اوضاع او خوب بود. لوکاس در سال 2016 با لاریسا سعد ازدواج کرد و یک سال بعد هم نخستین فرزندشان به نام میگل متولد شد. لوکاس یک سال بعد با قیمت 25 میلیون پوند با قراردادی پنج‌ونیم ‌ساله به تاتنهام پیوست. او در مراسم معارفه خود حرف‌هایی زد که همه طرفداران تاتنهام دوست داشتند بشنوند اما شاید تا زمان هت‌تریک او مقابل آژاکس واقعا به آن باور نداشتند. لوکاس گفت: «من فکر می‌کنم که کیفیت زیادی داریم و می‌توانیم دستاوردهای بزرگی داشته باشیم. من می‌خواهم بازی کنم و به تیم کمک کنم. ما می‌توانیم خیلی چیزها را فتح کنیم، چرا لیگ قهرمانان را فتح نکنیم؟»

با اتفاقات به‌شدت غیرمنتظره‌ای که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در آمستردام و آنفیلد روی داد، چرا که نه؟

منبع منبع: سان
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز