خبرگزاری کار ایران

سیتی به دنبال حفظ کاپیتان سرنوشت ساز؛ کمپانی در نقش رهبر رختکن

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۳۰۱

ونسان کمپانی چنان حضور مقتدرانه‌ای در منچسترسیتی دارد که یک «هیس» برای در سکوت فرورفتن رختکن قبل از حرف زدن او کافی است. این وزن کلمات است که در کنار آرامش او چنین اقتداری ایجاد کرده. وقتی صحبت می‌کند بازیکنان جذب کلماتش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این موهبت بزرگی است که پپ گواردیولا از دست می‌دهد اگر کمپانی -زننده گل استثنایی دوشنبه‌شب برابر لسترسیتی که تیم را در آستانه دفاع از عنوان قهرمانی قرار داد- تصمیم بگیرد تمدید قرارداد یکساله را امضا نکند.

او یک رهبر تمام‌عیار است که به سیتی آمد؛ تیمی که می‌خواست موازنه قدرت را به هم بزند. هر وقت زمان او در «اتحاد» به پایان برسد، اهمیتی ندارد مهم این است که گل اخیرش در کنار گلش در دربی سال 2012 که به قهرمانی تیم منجر شد، دو لحظه به یادماندنی فردی تاریخ حرفه او را تشکیل می‌دهد.

البته اثرگذاری او به ضربات سر و شوت‌ها محدود نمی‌شود و سیتی می‌خواهد این ویژگی‌های منحصر به فرد حفظ شود. او 11 سال پیش از هامبورگ آمد، چند هفته قبل از آنکه شیخ‌منصور تیم را بخرد و اندیشه‌های بزرگی دارد.

منابع باشگاه می‌گویند کمپانی که کارشناسی ارشد مدیریت دارد، می‌تواند دستش را روی هر کاری بگذارد؛ مربیگری، تجارت یا سفارت، هر کدام را که انتخاب کند، منطبق با خودش است. ریشه احترامی که در سیتی به‌دست آورده در تمایل پیدا نکردن نسبت به هیچ جهتی است. او کاملا محترم است در حد خود گواردیولا؛ هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی بلژیک او را نماد هوش و کاریزما می‌دانند.

جالب بود که در مراسم خیریه‌اش برای افراد بی‌خانمان در ماه فوریه چهره‌های سرشناس منچستریونایتد از جمله اوله‌گونار سولشر شرکت داشتند.

کمپانی 33ساله نخستین بازیکن سیتی در دو دهه اخیر است که بازی یادبود برایش می‌گیرند -احتمالا در شهریور- و تمام عواید آن به خیریه او خواهد رسید.

اینکه او بی‌خانمانی را انتخاب کرد یعنی بدترین معضل شهر منچستر، به‌خاطر درکش از شرایط اجتماعی و اقتصادی پیرامونش بود.

کمپانی همچنین مشاور راهبردی شرکت بازرگانی رزیل در مرکز شهر منچستر است. یکی از کارهای این شرکت کار با بازیکنان مصدوم برای حفظ شرایط آمادگی جسمی و روحی‌شان است.

او حامی پروژه ساخت‌و‌ساز در منطقه‌ای نزدیک ورزشگاه اتحاد نیز هست. به‌نظر می‌رسد او قصد ماندن دارد. همه خانواده همسرش، کارلا اهل این مناطق هستند و برخی طرفدار منچستریونایتد.

داستان مبارزات او با مصدومیت را همه می‌دانند اما یک رنسانس که باعث شده در شش بازی اخیر پنج‌بار در ترکیب اصلی باشد، اهمیتش را بیشتر نشان داد. سیتی اما نمی‌تواند به او تضمینی بدهد و این قسمت سخت موضوع است

این باثبات‌ترین روند 13ماه اخیر است، بازی‌های زیادی هم در این فصل از دست او رفته. بعد از بازی فوق‌العاده ژانویه مقابل لیورپول در 11 مسابقه حتی روی نیمکت نبود. گواردیولا او را برای بخش سخت فصل حفظ کرده بود و تنها زمان نشان می‌دهد که این ذخیره کافی بوده.

چند ماه قبل احتمال امضای این قرارداد خیلی بیشتر بود. کمپانی می‌داند هنوز می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند اما همچنان این خوش‌بینی است که به بازی زیر نظر گواردیولا ادامه دهد هرچند در ابتدا به‌نظر می‌رسید او اساسا با فلسفه گواردیولا همخوانی ندارد.

پخش توپش مایه نگرانی بود اما بهتر شده و حالا در حفظ توپ و پاس‌کاری به وسط زمین بیشتر ریسک می‌کند.

برناردو سیلوا درباره او می‌گوید: «کمپانی یکی از بزرگترین بازیکنانی است که این باشگاه به خود دیده. مرد بازی‌های بزرگ است و اگر یک نفر شایسته زدن این گل به نامش بود، خود او است.»

سیتی می‌خواهد تا حدی او را جاودان کند. زمین‌های تمرینی به نام جو هارت و یحیی توره نامگذاری شده. گری نویل بعد از گل کمپانی به کاسپر اشمایکل گفت: «می‌خواهی مجسمه‌ات کجا باشد ونسان کمپانی؟»

کمپانی برای سیتی 358 بازی انجام داده و 20 گل زده. او سه قهرمانی لیگ، یک جام حذفی، چهار قهرمانی جام اتحادیه انگلیس و دو سوپرجام در کارنامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز