خبرگزاری کار ایران

وقتی آمار بازیکن خط‌خورده با ادعای کولاکوویچ نمی‌خواند؛ آیا میرزا واقعا آماده نبود؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۲۸۵

این سومین‌بار است که کولاکوویچ روی نام میرزا خط می‌کشد. هر بار او را دعوت می‌کند و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که میرزاجانپور خوب تمرین نمی‌کند و یا آماده نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این‌بار هم به کاهش وزن او ایراد گرفته و از تیم ملی کنارش گذاشته است. در مجموع شواهد و تمام اتفاق‌های این سال‌ها نشان می‌دهد کولاکوویچ اعتقادی به میرزا ندارد یا او را دعوت نمی‌کند و یا اگر هم دعوت می‌کند از ترکیب کنار می‌زند. در چند تورنمنتی هم که در نهایت نامش را در فهرست نهایی قرار داده، کمترین بازی به او رسیده و اغلب زمان‌ها را روی نیمکت سپری کرده است. حالا سوال اینجاست که بعد از دوبار خط زدن، چرا ایگور این‌بار هم میرزا را به تیم ملی دعوت کرد؟

اردوی تیم ملی والیبال هفته‌هاست در حال برگزاری است. اردویی بدون حاشیه و خبر خاصی که درهایش بسته است و تنها خبر مهم آن اضافه شدن یکی‌یکی بازیکنان لژیونر به تمرین است. با این حال در هفته‌های پایانی اردو، حذف نفرات و خط خوردن‌ها آغاز شد و نکته جالب نخستین نفر این فهرست بود؛ مجتبی میرزاجانپور!

وقتی آمار بازیکن خط‌خورده با ادعای کولاکوویچ نمی‌خواند؛ آیا میرزا واقعا آماده نبود؟

علت دعوت دوباره از میرزا چه بود؟

کولاکوویچ سال گذشته به شکلی میرزاجانپور را از تیم ملی کنار گذاشت که خیلی‌ها تصور کردند تا زمانی که این مربی صرب در ایران باشد، جایی برای میرزا نخواهد بود. او تقریبا در میانه‌های راه رقابت‌های ملی که البته هنوز رویدادهای مهش باقی مانده بود، با قاطعیت میرزاجانپور را کنار گذاشت و به‌وضوح اعلام کرد در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی جهان نیازی به او ندارد، به همین خاطر هم اینطور به‌نظر رسید که گویا دلایل جدی فنی یا سلیقه‌ای مانع ادامه‌دار شدن حضور این بازیکن بابلی در اردوی تیم ملی است.

میرزاجانپور پس از آن ماجرا خودش تمریناتش را جدی‌تر از گذشته ادامه داد و در نهایت هم به تیم کاستلانا در سری A ایتالیا پیوست؛ تیمی که البته از همان ابتدا مشخص بود شرایط چندان خوبی ندارد و در نهایت هم در جدول سری A آخر شد. میرزا اما به‌طور مشخص بهترین بازیکن تیمش بود و در شرایطی که در والیبال امروز بار امتیازآوری اغلب بر دوش پشت‌خط‌زن‌هاست، او به‌عنوان یک دریافت‌کننده بهترین بازیکن تیمش بود و امتیازهای زیادی می‌گرفت.

همین درخشش و روزهای خوب میرزا در تیم نه‌چندان خوب کاستلانا باعث شد کولاکوویچ این‌بار هم مجبور شود نام میرزا را در لیست‌اش بگنجاند. او این کار را کرد و میرزاجانپور را به اردو فراخواند اما مدت کوتاهی پس از ورود او به تمرین، او را نا‌آماده دانست و از تیم کنار گذاشت.

وقتی آمار بازیکن خط‌خورده با ادعای کولاکوویچ نمی‌خواند؛ آیا میرزا واقعا آماده نبود؟

آمار میرزا در 19 بازی سری A

میرزاجانپور اگرچه در تیم ضعیفی بازی می‌کرد و تقریبا بهترین بازیکن تیمش بود اما لیگی که در آن بازی می‌کرد، بهترین لیگ حال حاضر دنیاست؛ لیگی که دو تیم از آن به فینال باشگاه‌های جهان رسیدند و دوباره به روزهای اوجش رسیده. میرزا در 19 بازی که برای تیمش به میدان رفت، میانگین 5/13 امتیاز را کسب کرد که آمار خوبی برای یک دریافت‌کننده آن هم در لیگ ایتالیا به حساب می‌آید.

او همچنین در رقابت‌های دشواری نظیر بازی با ترنتینو 18 امتیاز گرفت و در برابر مودنا هم 16 امتیازی شد.

ضعف و ناآمادگی

کولاکوویچ در صحبت‌هایش از کاهش 3، 4 کیلویی وزن میرزا در روزهای تمرین گفته و به‌نوعی مدعی شده این بازیکن را به‌دلیل ضعیف شدن کنار گذاشته. سرپرست تیم ملی هم معتقد است عدم آمادگی باعث شده میرزا خط بخورد و زمان کافی برای احیای او وجود ندارد!

نظر کولاکوویچ و خوش‌خبر درباره عدم آمادگی میرزا با آمار و ارقام و عملکرد او در ایتالیا همخوانی ندارد و یک جای کار می‌لنگد.

اینطور که به‌نظر می‌رسد کولاکوویچ یا از سیستم و شیوه بازی میرزا راضی نیست و همواره برای رفع تکیلف او را دعوت می‌کند یا پای مشکلات دیگری در میان است.

وقتی آمار بازیکن خط‌خورده با ادعای کولاکوویچ نمی‌خواند؛ آیا میرزا واقعا آماده نبود؟

کولاکوویچ دو سال پیش هم قبل از رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان در اردبیل، پس از نخستین‌باری که نام میرزا را خط زده بود، در توضیح این تصمیم گفته بود: «میرزاجانپور در برخی روزها تمام توانایی‌های خودش را در تمرین نشان نمی‌داد.»

اگر میرزا خوب تمرین نمی‌کرد و حواشی اینچنینی داشت، چرا کولاکوویچ پس از آن ماجرا در سال 96، دوبار دیگر این بازیکن را به اردو دعوت کرد؟ دوباری که در هیچ‌یک میرزا را به نفرات نهایی نرساند و نامش را در میانه راه خط زد.

ویدئوهای معنی‌دار و سکوت

تنها یک روز پس از کنار گذاشته شدن میرزاجانپور از اردوی تیم ملی، این بازیکن ملی‌پوش پس از خروج از اردوی تیم ملی، ویدئوی تمرینات قدرتی‌اش را در اینستاگرام به نمایش گذاشت تا به‌نوعی به همه نشان دهد خبری از ضعف مورد نظر کولاکوویچ نیست و او خیلی سرحال و آماده وزنه می‌زند.

او البته فعلا قصد ندارد در این باره صحبت کند و ترجیح می‌دهد فعلا سکوت پیشه کند؛ اقدامی که سال گذشته هم در قبال کنار گذاشته‌شدنش از اردو در پیش گرفت و حالا هم گویا نمی‌خواهد شرایط را بدتر کند.

خبرنگار: محسن آجرلو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز