خبرگزاری کار ایران

برای فصل بعد مربی خارجی درجه یک بیاورند

دین محمدی: از نظر روحی خوب نباشند سهمیه آسیا را دست می دهند

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۱۳۰

پیشکسوت استقلال در مورد شرایط این تیم در لیگ برتر و حذف از آسیا صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، سیروس دین محمدی پیشکسوت استقلال معتقد است هدایت تیم بزرگی مثل استقلال نیاز به تجربه بالایی دارد و نباید برای رسیدن به نیمکت چنین تیم هایی عجله کرد به همین دلیل بهتر بود فرهاد مجیدی ابتدا چند سال در تیم‌های دیگر کار می‌کرد و تجربه لازم را به دست می‌آورد و بعد به عنوان نفر اول روی نیمکت استقلال می‌نشست اما هدایت استقلال برای مجیدی در حال حاضر ریسک است و ممکن است جواب بدهد یا ندهد.

بازی استقلال و الدحیل چطور بود؟

اعتقادم این است که همه فکر می‌کردیم استقلال در آزادی مقابل الدحیل پیروز می‌شود اما استقلال در این بازی خانگی خوب بازی نکرد. الدحیل یک تیم تاکتیکی بود و برنامه‌اش را در زمین خوب پیاده کرد اما خط جلوی استقلال زور گلزنی نداشت.

چرا خط حمله استقلال در آزادی زور گلزنی ندارد؟

فکر می‌کنم بازیکنان خط جلو استقلال توانایی برداشتن یک در مقابل یک را ندارند یا خط هافبک نمی‌تواند پاس تک ضرب خوب به مهاجمان بدهد ضمن این‌که در محوطه جریمه حریف هم پرتعداد نبودند و به همین دلیل نمی‌توانند گل بزنند. خط هافبک استقلال در فاز حمله اضافه نمی‌شود و کار سخت می‌شود اما اگر هافبک‌ها به خط حمله اضافه شوند می‌توانند گل بزنند.

چرا استقلال وقتی مقابل الدحیل به گل رسید نتوانست حتی یک دقیقه هم آن را حفظ کند و زودگل مساوی را خورد؟

این نشانگر حرفه ای بودن تیم حریف است. معلوم بود که الدحیل حرفه ای است و زود برمی گردد. به نظرم الدحیل تیم خوب و حرفه ای بود که سریع برگشت. استقلال بعد از این‌که گل زد باید باحوصله بازی می‌کرد و اگر 5 دقیقه گلش را حفظ می‌کرد بازی به روال عادی برمی گشت و می‌توانستند بازی را کنترل کرده و گل‌شان را حفظ کنند.

در مورد خوشحالی عجیب روزبه چشمی بعد از گلزنی به الدحیل چه نظری دارید؟

من در آن لحظات نفهمیدم منظورش چه بود. من به عنوان یک مربی خوشحالی اش را عادی دیدم اما بهتر است روزبه به حاشیه کاری نداشته باشد و تمرکزش روی فوتبالش باشد. روزبه دنبال حاشیه نرود و تمرکزش را روی کارش و فوتبالش بگذارد، بهتر است.

حذف از آسیا را برای استقلال چطور ارزیابی می کنید؟

خیلی دردناک است. وقتی می‌خواهی در آسیا مطرح باشی باید تیم خوب و یکدستی ببندی که استقلال چنین تیمی نداشت چون در مهره گرفتن مشکل داشت ضمن این‌که در هفته‌های اخیر هم مشکلاتی داشت که این‌ها باعث شد در آسیا هم نتیجه نگیرد. برای حضور موفق در آسیا باید یک تیم قوی و منسجم داشت اما استقلال چنین تیمی نداشت. در آسیا همه استقلال را می‌شناسند چون دوبار قهرمان آسیا شده است و باید یک تیم یکدست و گردن کلفت را راهی مسابقات می‌کرد تا موفق شود اما چنین کاری نکرد و حذف شد.

در مورد کنار گذاشتن شفر از استقلال چه نظری دارید؟

من از اول هم با برکناری شفر مخالف بودم و باید می‌ماند و آخر فصل با او صحبت می‌کردند و خیلی بهتر از این از شفر جدا می‌شدند. شفر شناخت کامل از تیم داشت و می‌توانست کمک کند. کمک مربی بودن با سرمربی بودن خیلی فرق دارد و استقلال هیچ‌شانسی نداشت چون لیگ برتر و جام حذفی را از دست داده بود و تنها‌شانس ما آسیا بود و شفر باید کارش را ادامه میداد و بعد از لیگ قهرمانان آسیا او را کنار می‌گذاشتند.

حضور فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی در استقلال چطور ارزیابی می‌کنید؟

فرهاد به نظر من مربی جوانی است و باید تجربه کسب کند. نمی‌شود با چند بازی دستیاربودن تجربه کسب کرد و باید سالها کار کرد مثلا زیدان ابتدا تیم دوم رئال را گرفت و تجربه کسب کرد و بعد به تیم اول آمد. فرهاد مجیدی باید می‌رفت چند سال تجربه کسب می‌کرد و بعد می‌آمد چون‌شانس سرمربیگری استقلال را از دست نمی‌داد اما الان اگر نتیجه نگیرد‌شانس سرمربیگری استقلال را از دست می‌دهد.

چه تصوری از بازی استقلال و صنعت نفت آبادان دارید؟

به نظر من بازی خیلی سختی است و به مرور زمان شرایط روحی تیم خیلی بد می‌شود و برگشتن آن‌ها به لیگ خیلی سخت می‌شود چون استقلال آسیا را از دست داده است. بازیکنان استقلال باید با این واقعیت کنار بیایند که تحت هر شرایطی سهمیه آسیا را برای فصل بعد بگیرند تا برای آینده به تیم کمک کنند.

یعنی ممکن است استقلال حتی سهمیه هم نگیرد؟

با این وضعیت خیلی سخت است که استقلال سهمیه بگیرد. به نظر من تیم باید از نظر روحی بالا بیاید و اگر از نظر روحی خوب نباشند سهمیه آسیا را هم از دست می‌دهند.

اگر سهمیه آسیا را نگیرند فرهاد مجیدی با مشکلات خیلی زیادی مواجه می‌شود. این‌طور نیست؟

بله، کار فرهاد خیلی سخت است و با این شرایط سخت‌تر هم می‌شود. فرهاد ریسک کرد و هدایت استقلال را قبول کرد و ممکن است موفق شود یا شاید هم موفق نشود و اگر موفق نشود برای خودش شرایط خیلی سخت می‌شود.

برای فصل بعد استقلال مربی خارجی بیاورد یا به فرهاد مجیدی اعتماد کنند؟

اعتقادم این است که برای فصل بعد مربی خارجی درجه یک برای استقلال بیاورند. با این شرایط باید کسی را بیاورند که مشاوران خوب و مدیر فنی خوبی در کنارش باشد تا تیم خوبی ببندد و در فصل آینده موفق شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز