خبرگزاری کار ایران

خارجی‌های لیگ نوزدهم کمتر می‌شود

سود 600 هزار دلاری استقلال با جدایی طارق و منشا

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۸۵۵

جدایی طارق و منشا که در استقلال این فصل چندان هم موثر نبودند با نرخ امروز دلار حدود 600 هزار دلار و 8 میلیارد تومان برای باشگاه استقلال صرفه جویی ارزی دارد.

به گزارش ایلنا، یکی از پیشنهادات فدراسیون فوتبال این بوده که تمامی حوزه‌ها آرایش دفاعی به خود بگیرند که بر این اساس به مدیران تیم‌های باشگاهی عنوان شده که بهتر است حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر محدود شود. اگر بازیکن خارجی توسط تیم‌ها خریداری می‌شود باید تراز بالاتری نسبت به بازیکنان داخلی داشته باشد تا در فوتبال کشور تأثیرگذار باشد. این جمله مهدی تاج نشان می‌دهد که باشگاه‌های لیگ برتری باید تعداد خارجی‌های خودشان را کاهش دهند و فقط کسانی بمانند که به قول معروف یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان ایرانی هستند. دلیل این موضوع و اتخاذ چنین تصمیمی هم مشخص است. بحران ارزی و گرانی و کمبود دلار و یورو که تهیه آن را برای باشگاه‌های بزرگی نظیر استقلال و پرسپولیس هم دشوار کرده است و ناچارند تا دست به دامن دولت و وزارت ورزش و بانک مرکزی شوند تا چند صد هزار دلار ارز نیمایی بگیرند. بحث‌های مطرح شده درباره جدایی گادوین منشا و طارق همام هم احتمالا به ابلاغ شدن چنین سیاستی از بالا بی ارتباط نباشد.

پول خرید تیام جور می‌شود

رقم قرارداد منشا برای فصل آینده حدود 400 هزار دلار می‌شود وحفظ او برای لیگ نوزدهم حدود 6 میلیارد تومان هزینه روی دست باشگاه می‌گذارد.مهاجمی که نیم‌فصل دوم در استقلال در بهترین حالت عملکردی متوسط داشت و یک سر و گردن از مهاجمان ایرانی بالا‌تر نبود. درباره رقم قرارداد 3 ساله طارق همام خبر رسمی منشر نشده است. اما اگر قرارداد سال دوم این بازیکن 150 هزار دلار هم باشد رقمی در حدود 5/2 میلیارد تومان می‌شود. جدایی این 2 بازیکن خارجی که در استقلال این فصل چندان هم موثر نبودند با نرخ امروز دلار حدود 600هزار دلار و 8 میلیارد تومان برای باشگاه استقلال صرفه جویی ارزی دارد.از آن طرف فروختن طارق به باشگاه‌های اماراتی یا قطری که این بازیکن ملی‌پوش عراقی برای حضور در آن‌ها ابراز علاقه کرده می‌تواند حدود 200 هزار دلار برای باشگاه درآمدزایی داشته باشد. یعنی با یک حساب و کتاب و ساده نگه نداشتن این 2 نفر و فروختن طارق که نشان داده بازیکن بی انضباطی است،حدود 800 هزار به سود باشگاه خواهد بود که با آن بخش زیادی از مشکلات مالی اش حل می‌شود و حتی می‌تواند هزینه‌های خرید و بازگرداندن مامه بابا تیام را جور کند که خواسته اصلی هواداران در این روزها است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز