خبرگزاری کار ایران

همزمان با طرح استیضاح وزیر ورزش؛

تحرکات مشکوک فدراسیون فوتبال در مجلس

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۴۲

اعضای هیأت رییسه فدراسیون فوتبال، صبح دیروز(سه‌شنبه) در جلسه‌ای با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و برخی اعصای این کمیسیون حاضر شدند که گفته می‌شد این جلسه به درخواست مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد انارکی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس که در این جلسه حضور داشت، درباره اصلی‌ترین موضوع مورد بحث می‌گوید: «بحث‌هایی که در این جلسه مطرح شد در راستای تقویت بنیه اقتصادی فدراسیون فوتبال بود. تاج در این جلسه بحث‌های اقتصادی و مشکلات مالی فدراسیون فوتبال را مطرح کرد. اساس کار این جلسه اما درباره ایجاد سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال بود. سازمانی که بتواند درآمدزا باشد و با سازوکارهای خود بخشی از هزینه‌های فدراسیون را تأمین کند.»

 درآمدزایی فدراسیون فوتبال در سازمان اقتصادی اما موضوعی است که در صورت شفاف نبودن فعالیت‌های این سازمان می‌تواند به موازی‌کاری بین فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها بینجامد.

انارکی اما در این رابطه تأکید دارد: «باشگاه‌ها و هیأت‌ها می‌توانند به صورت مستقل عمل کنند. البته باید اعضای هیأت رییسه پیشنهاد شسته رفته‌ای را برای خودشان و ما آماده کنند تا درباره مسائل حقوقی و شرکتی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. ضمن اینکه نواقصی هم در این رابطه در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود داشت که قرار است در هیأت رییسه فدراسیون هم این موارد در اساسنامه اصلاح شود و در جلسه آینده مورد بحث قرار بگیرد.»

مطرح کردن بحث سازمان اقتصادی فوتبال از سوی تاج با کمیسیون اقتصادی مجلس، آن هم در شرایطی که درباره این موضوع در اساسنامه فدراسیون فوتبال هیچ پیش‌بینی نشده است، قدری عجیب به نظر می‌رسد. تاج درست زمانی درخواست جلسه با کمیسیون اقتصادی مجلس را مطرح کرده و در مجلس حاضر شده که همزمان بحث استیضاح وزیر با طرحی داغ است که محوریتش حول مسائل فوتبالی می‌چرخد.

برگزاری این جلسه سوالات زیادی را در پی دارد. اینکه چرا باید تاج درباره مساله‌ای خواستار مشورت با کمیسیون اقتصادی مجلس شود که اصلاً در اساسنامه فدراسیون وجود ندارد؟ آن هم درست چند روز بعد از گلایه‌ای که او از دخالت نمایندگان در مسائل فوتبالی داشت!

 تاج حتی درباره این ایده، جزییات زیادی هم به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه نداده است و هنوز حتی معلوم نیست که در این سازمان قرار است درآمدزایی براساس چه فعالیت‌هایی صورت گیرد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز