خبرگزاری کار ایران

مذاکرات با گزینه‌های سرمربیگری را آغاز کرده‌ایم / پاتوسی‌های دیگری هم به ما اضافه می‌شوند

فتحی: شفر چاره‌ای به غیر از توافق ندارد / صیادمنش و چند بازیکن در آستانه ترانسفر هستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۳۸۴

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم پاسخگوی تمام سوالات مدنظر طرفداران این تیم درخصوص برکناری وینفرد شفر و آینده این تیم پرطرفدار بود.

به گزارش ایلنا، امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران در گفت و گو با برنامه ورزش مردم درباره داستان برکناری وینفرد شفر اظهار داشت: این اولین حضورم پس از درگذشت بهرام شفیع عزیز است و یاد و خاطرا این عزیز را زنده نگه دارم و می‌خواهم از خانواده محترم شفیع و امیراقبال عزیز عرض ارادت کنم.

او ادامه داد: آقای شفر هم قبلا عرض کرده بودم از مربیان خوبی هستند که وارد کشور شدند شاید با رزومه‌ترین سرمربی خارجی استقلال بودند. واقعا زحمت کشیدند. بضاعت ایشان همین بود و هر طور که توانستند به تیم کمک کردند اما با توجه به نوساناتی که داشتیم، تغییرات مکرر، با دوستان به این نتیجه رسیدیم با آقای شفر قطع همکاری کنیم تا بتوانیم به نحو مطلوب از نیروها استفاده کنیم و به جایگاه مناسب در جدول رده بندی برسیم.

فتحی خاطرنشان کرد: ما بازی مان 11 شب در مشهد تمام شد و قبل از این در ذهن ما شکل گرفته بود که اگر ایشان در این بازی نتواند نتیجه بگیرد باید تصمیم جدی بگیریم، باشگاه باشگاه من نیست که بتوانم به تنهایی تصمیم بگیرم؛ به جمع بندی کامل که رسیدیم، تصمیم گیری کردیم. سایت باشگاه که ارگان رسمی باشگاه است ساعت 9 صبح اعلام کرد که ایشان نمی‌تواند در تمرین شرکت کنند، از طریق دفتر هم به ایشان اطلاع دادیم و مشاهده کردند و جوابی ندادند. سایت را دیده بودند و مجدد تماس گرفتند که نامه‌ای به من ابلاغ نشده و به این ترتیب به تمرین می‌روم. بلافاصه با امضای بنده نامه‌ای ترتیب داده شده توسط راننده ایشان منتقل شد. از طریق واتس‌اپ نامه را برای پسرش ارسال کردیم اما غیرحرفه‌ای رفتار نکردند. من حتی به راننده گفتم که ایشان را به تمرین نبرید چون فضا مناسب نیست.

مدیرعامل باشگاه استقلال بیان داشت: به راننده گفته بود که اگر نیایی با تاکسی می‌روم. رفتار ایشان که با موبایل این حواشی را ضبط کنند غیرحرفه‌ای بود و جو علیه باشگاه شد. عمل غیرمنطقی متاسفانه دوستان ما در فضای مجازی این را برای علیه ما استفاده کردند. آقای شفر 50 سال مربیگری کرده‌اند و روزمه دارند؛ مگر آقای شفر معارفه شدند آقای علی منصوریان حضور داشت؟ مگر ایشان از العین خداحافظی کرد سرمربی بوده؟

فتحی در پاسخ به این سوال که امکان داشت پس از دربی هم شفر برکنار شود گفت: این هم هست. شما ببینید ما وقتی به این جمع بندی رسیدیم حتی بعد از شهرآورد هم جلسه داشتیم و حتی خود من به این موضوع قائل بودم اما دوست داشتیم یک فرصت دیگر به او بدهیم. یک بازی سخت آسیایی داشتیم و احتمال صعود وجود داشت؛ بازی سایپا هم بود و اگر سه امتیاز را می‌گرفتیم به قهرمانی نزدیک می‌شدیم. واقعا مصلحت اندیشی نکردیم و این را دیدیم که تا چه زمانی موثر هستند و چه زمانی موثز نیستند. اگر بعد از دربی برکنار می‌شد و مصلحت اندیشی افکار عمومی با ما بود؛ ما دو بازی حساس داشتیم و بازی با الهلال هم بود نمی‌توانستیم ریسک کنیم. اگر مصلحت اندیشی می‌کردیم با اتفاقاتی که در رختکن افتاد بهترین زمان بود اما برمبنای تدبیر و رضایت هواداران و باشگاه استقلال که بتواند خوب نتیجه بگیرد این اتفاق افتاد و امیدواریم که با کمک هواداران این اتفاق برای استقلال بیفتد.

امیرحسین فتحی درباره مبلغ قرارداد شفر گفت: یکی از آن آیتم‌هایی که ما را به این روز انداخت و ناچار به این تصمیم شدیم؛ متاسفانه انعقاد قرارداد 100 درصد غیرحرفه‌ای با ایشان بوده است. تا امروز که در خدمت شما هستم درباره گذشته صحبت نکردم اما در هیچ جای دنیا مرسوم نیست شما با سرمربی قراردادی امضا کنید، مربی حق فسخ داشته باشد، باشگاه در هیچ شرایطی نتواند قرارداد را فسخ کند. هر کس نگاه می‌کند تعجب می‌کند که این چه قراردادی است. هیچ آپشنی برای باشگاه در نظر گرفته نشده که قرارداد را فسخ کند. یک رقم خیلی نجومی با توجه به رزومه و سن ایشان بالای یک میلیون دلار است. در همین جام جهانی در سی و دو تیم حاضر شاید هفت یا هشت سرمربی بالای یک میلیون دلار بودند. این رقم کمی نیست

فتحی درباره حضور ساشا شفر گفت: آقای ساشا شفر دارای مدرک معتبر مربیگری یا آنالیزوری نیستند و ایشان هم با یک قرارداد بالایی به تیم اضافه شدند. این باید از گذشتگان سوال شود؛ ورود نکردم و تصمیم به ورود هم ندارم. اگر یک قرارداد شفاف با رقم معقول. متاسفانه این اتفاق افتاده و ما هم وارث آن بودیم. هواداران به این موضوع اشراف ندارند که وقتی من آمدم هیچ کاری نمی‌توانستم بکنم و آقای شفر هر کاری می‌خواست می‌کرد. قطعا دوستان هم تصمیم به خیر داشتند و تحت تاثیر جو بودند اما چیزی که الان می‌بینیم یک قرارداد یک طرفه است.

او در این باره که قرار است چطور مبلغ قرارداد شفر پرداخت شود: من به هواداران قول دادم که با کمترین هزینه این مسائل را برطرف کنیم. باید با آقای شفر صحبت کنیم و یک جلسه به زودی بگذاریم که با کمترین هزینه این اتفاق برای باشگاه بیفتد. قطعا با او توافق می‌کنیم و به نظرم چاره‌ای به غیر از توافق ندارد. چون یا نباید جای دیگر مربیگری نکند یا این قرارداد را تمام کنند. ایشان هیچ مشکل اخلاقی نداشتند و از لحاظ مالی هم حاشیه‌ای نداشتند. قطعا توافق می‌کنیم.

فتحی درباره قطع همکاری با مارکوس نیومایر و الحاجی گرو بیان داشت: همین اتفاق برای این دو بازیکن هم افتاد. آنها هم قرارداد طولانی مدت داشتند. رایزنی کردیم، یک کار دیپلماسی سنگین که مجلس ترحیم آقای دانایی فرد بود که 10 ساعت با ایشان و مدیر برنامه شان مذاکره کردیم و بدون اینکه یک ریال اضافه بدهیم چون دیدم جایی که گفته بودند ما 5 میلیارد اضافه پرداخت کردیم، به آن دادیم. بعد از آن که روی کار آمدیم تمام قراردادهایی که داشتیم شفاف است. قرارداد شفر، کولی و ساشا برای فصل آینده هم هست. ساشا به قائمشهر رفته و با گواهی پزشکی که داشتم تصمیم گرفتیم که فعلا به تمرینات نرود. ما با آقای فیلیپ و مارتین فورکل را یک قرارداد معقول و با شرایط فسخ تا پایان امسال به خدمت گرفتیم. ما بازیکنان جدیدی که اضافه کردیم حتی آقای پاتوسی را با شرطی جذب کردیم که اگر باشگاه ایشان را نخواهد به همکاری پایان می‌دهیم. ما با کمترین هزینه تمام توانمان را خواهیم گذاشت و با وکلایی که داریم هماهنگ می‌کنیم که باشگاه هزینه کمتری را تحمیل شود و فصل آینده از یک سرمربی خوب استفاده کند.

فتحی درباره شایعاتی که در خصوص فروش الهیار صیادمنش مطرح شده است گفت: در رابطه با آقای الهیار بحث تبلیغاتی ایشان زیاد شد و شفر راه انداخت. او مانند سجاد آقایی، رضا آذری و شاهین طاهرخانی ما بود. قطعا بازیکن عالی است و استعداد درخشانی دارد. مسائل حاشیه‌ای است نمی‌خواهم به آن ورود کنم. به نظر شما یک باشگاه چه راه هایی برای درآمدزایی ندارد. حق پخش است که در ایران معنی ندارد؛ پخش دیگر تبلیغات محیطی است که نداریم و باید از سازمان لیگ درباره آن سوال کنیم؛ بخش دیگر کپی رایت است که آیا من می‌توانم لباس باشگاه را به هوادار بفروشم یا فیک آن در منیریه پیدا می‌شود. بخش دیگر فروش بازیکن است؛ قبلا هم عرض کردم مگر آقای رونالدو از رئال ترانسفر می‌شود خوب نبوده یا خیانت کرده است؟ نه، این عرف دنیاست. آقای الهیار و چند بازیکن ما در آستانه ترانسفر هستند. باشگاه هم جدی است؛ مذاکرات اولیه صورت گرفته است؛ با تدبیر باشگاه قطعا این اتفاق خواهد افتاد و هزینه آنها خرج خرید بازیکنانی مقل پاتوسی و ایسما می‌شود. فوتبال همین است قرار نیست ما یک عده بازیکنان را تا انتها داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: قطعا ما از نیم فصل به دنبال خرید بازیکن بودیم. در پایان فصل بازیکنان آزاد می‌شوند و در پایان فصل به دنبال برطرف کردن کم و کاستی‌ها هستیم. آقای اللهیار بنابر دلایلی که جای بحثش نیست که آقای شفر ایشان را بولد کردند. آقای شفر چقدر به الماس سیاه بها دادند؟ همین آقای رضا آذری کجاست؟ آقای رضا کریمی که در همین بازی گل زد چقدر در زمان شفر مدت خودنمایی داشت؟ همینطور بقیه بازیکنان جوان که هر کدام آنها مثل الهیار صیادمنش هستند. انتقال بازیکن در اختیارات باشگاه است و به سرمربی ارتباط ندارد. من بازیکن را نمی‌دهم یا بدهم به سرمربی ربط ندارد. حوزه اختیارات سرمربی مستطیل سبز است. این مهم است به هر سرمربی که روی کار می‌آید سلطان مستطیل سبز هست ولاغیر. ما مصحلت باشگاه را در نظر می‌گیریم. باشگاه شخصی نیست و میلیون ها نفر به عشق این باشگاه شب ها می‌خوابند و بلند می‌شوند. باید تصمیم قاطع و در راستای مصلحت باشگاه بگیریم. تصمیمی خواهیم گرفت که مصلحت باشگاه استقلال در نظر گرفته شود. رویه ها غلط بوده است. آقای شفر سرمربی خوب بودند اما من وقتی وارد شدم که 7-8 ماه از حضور شفر گذشته بود و اگر کوچکترین دخالتی می‌کردم ایشان واکنش نشان می‌دادند. در فوتبال حرفه‌ای باید به سرمربی بگوییم که دایره فعالیتش چیست. ما با یک سرمربی جوان، با رزومه که تابع نظرات باشگاه باشد و به چشم اندازی که مدنظر است برساند استخدام می‌کنیم.

فتحی درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت بیان داشت: قبلا هم عرض کردم، ما دیروز جلسه مفصل کمیته فنی داشتیم؛ از تمامی عناصر خوشفکر خانواده استقلال و خارج از استقلال به مصداق نرسیدیم اما ویژگی‌هایی را لیست کردیم که سرمربی آینده باید چه رزومه‌هایی داشته باشد. دارای انگیزه باشد و این خیلی مهم است که با انگیزه این کار را بکند. هم انگیزه ماده و هم انگیزه معنوی. همه این ها را در نظر گرفتیم و باید وقت و حوصله داشته باشد که روی آکادمی ما نظارت کنند. ما در آکادمی‌ها 10‌ها الهیار صیادمنش داریم. آقای شفر روی جوانان نظارت زیادی نداشتند. آقای مجیدی به عنوان سرمربی فصل بعدی نمی‌مانند چون این شرط خود ایشان است.

او در پاسخ به این سوال که تمدید قرارداد بازیکنان به عهده مجیدی است یا خیر، گفت: ما تلاش داریم که سرمربی خارجی ما به زودی انتخاب شوند و مذاکرات را آغاز کرده‌ایم. شاخصه‌ها را مشخص کردیم و دیشب تا چهار بامداد بیدار بودم. با چهار پنج نفر صبحت می‌کردم که گزینه‌ها را بررسی کنیم. ما همه اینها را در کمیته فنی بررسی خواهیم کرد که بر نظر مبنای آقای مجیدی که دستیار ایشان خواهد بود اردوی پیش فصل را برگزار کنیم. قراردادهایی که ما بستیم، نسبت به آنها پاسخگو هستم. هیچ بازیکنی را نمی توان به زور نگه داشت. الان کسی قرارداد ده ساله هم داشته باشد، نمی توان بزور او را نگه داشت. شرایط خیلی فرق کرده است. اما پاتوسی بازیکن ماست و یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد. پاتوسی های دیگر هم به جمع ما اضافه می‌شوند. ما هنوز در آسیا شانس داریم. بعد از دربی کسی فکر نمی‌کرد سپاهان و تراکتور ببازند تا ما بالا بیاییم. اگر پدیده را برده بودیم، امروز مدعی بودیم.

فتحی درباره انتخاب سرپرست تیم استقلال گفت: یکی از معضلات ما همین بود که مثلا شفر به دنبال انتخاب سرپرست بود. به هرحال اینها گذشته و ما تلاش می کنیم برای مربی بعدی قراردادی مناسب ببندیم. من وظایف خود را به خوبی می دانم. کار فنی جداست و کار باشگاه داری هم جداست. امیدواریم با جذب یک مربی خوب و توانمند، استقلال را به چیزی که مستحقش هست، برسانیم. 

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: در ایام نوروزی و پیش از دربی، دو سوم کشور درگیر سیل بود. در تهران زمین تمرین مناسب وجود نداشت. مشکل زمین تمرین برای ما و پرسپولیس مشترک بود. هردو در چمن مصنوعی و یا باتلاقی تمرین کردیم. بگذریم از اینکه تمرینات ما برای دربی با نظر شفر دیرتر شروع شد. در پنالتی اسماعیلی، رحمتی نقشی نداشت. مصاحبه بعد از بازی شفر، مشکلاتی ایجاد کرد. رحمتی تنها به منشا گفت طبق دستور شفر، تو نباید بزنی و پاتوسی و یا ایسما باید پنالتی را بزنند. رحمتی صحبتی با اسماعیلی نداشت. متاسفانه دوستانی که استقلال و سید ما را دوست ندارند، حواشی‌ای را ایجاد کردند و فشار زیادی به تیم وارد کردند. شفر هم موضع خوبی نگرفت تا وضعیت اینی شد که می‌بینید. کشور ما فقر زمین تمرین دارد. کی‌روش بعد از ۸ سال، هنوز به دنبال زمین تمرین بود.

فتحی درباره امکانات کمپ مرحوم حجازی گفت:‌ کمپ مرحوم حجازی قابل استفاده برای تیم بزرگسالان ما نیست. سال قبل برآورد مالی کردیم و امسال هم سرمایه گذار مشخص شده است تا کارهای مربوطه انجام شود. این زمین حدود ۷ الی ۸ میلیارد هزینه دارد. زمین مجموعه انقلاب هم بعد از فصل در اختیار ما قرار می‌گیرد. این زمین قرار بود زودتر آماده شود ولی بارش‌های مداوم این زمان بندی را عقب انداخت. زمین تهرانسر هم درحال حاضر در اختیار ماست. متاسفانه افرادی یک روز سفر با اتوبوس، یک روز هتل و یک روز زمین را بهانه می‌کردند و این در حالی است که این شرایط برای بقیه تیم‌ها هم بود.

او اضافه کرد: وضعیت اقتصادی ما با سال قبل خیلی فرق کرده است. دلار زمانی که با شفر قرارداد می بستند ۴۴۰۰ بود ولی امروز ۱۴۴۰۰ است. اسپانسر تا سال قبل به تعهداتش عمل کرده بود ولی یک بخشی از درآمدها پیش خور شده است. به هرحال ما ۷ ۸ خارجی داریم که حتی با تعهد اسپانسر هم تامین مبالغ آنها به دلیل وضعیت دلار، سخت است. درآمد ما در فیفا بلوکه شده است. نیمی از این پول در اختیار پروپئیچ قرار می گیرد که روزی با ۳۰ هزار دلار حاضر بود توافق کند ولی امروز باید حدود ۴۰۰ هزار دلار بگیرد. با تلاش ما پرونده گومز بسته شد ولی پرونده بویان مستعد صدور رای هست. جپارف هم بابت مطالباتش به فیفا شکایت کرده است. خوشبختانه در بحث بدهی‌های داخلی با کمک دوستان و لطفی که طلبکاران به خصوص پیشکسوتان عزیز داشتند، به توافقاتی رسیدیم و موفق شدیم مجوز حرفه‌ای گری را بدست آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز