خبرگزاری کار ایران

گزارش یک سایت بریتانیایی در مورد علیرضا جهانبخش؛

کریس هوتون، دلیل ناکامی علیرضا جهانبخش در برایتون

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۴۹

در شرایطی که بازیکن ایرانی تیم برایتون مورد انتقاد کارشناسان قرار دارد، یکی از سایت‌های نزدیک به این باشگاه به شرایط این وینگر پرداخته است.

به گزارش ایلنا، تارنمای wearebrighton نزدیک به منتقدان باشگاه برایتون در مطلبی ضمن بررسی نقاط ضعف فنی کریس هوتون سرمربی این تیم به ناتوانی وی برای درست بازی گرفتن از علیرضا جهانبخش اشاره کرد. 

این تارنما در بخش مربوط به فعالیت هوتون در فصل نقل و انتقالات نوشت: شاید بارزترین مقایسه‌ای که کنجکاوی را در مورد دوران حضور هوتون در نوریچ و برایتون بر‌می‌انگیزد، عملکرد او در فصل نقل و انتقالات باشد. در واقع هر دو باشگاه مبالغ زیادی را برای جذب مهاجمان هلندی یا آن دسته از بازیکنانی که در لیگ برتر هلند توپ می‌زدند، هزینه کردند اما در هیچ‌کدام از این 2 باشگاه نتیجه مورد انتظار از این بازیکنان حاصل نشد. در حقیقت به ازای یورگن لوکادیای 14 میلیون پوندی و علیرضا جهانبخش 17 میلیون پوندی در برایتون، ریکی فن ولفسوینکل 5/8 میلیون پوندی در نوریچ جذب شد. 

حرف‌های نگفته هوتون در مورد خریدهایش در برایتون بحث جداگانه‌ای است اما صرف‌نظر از آن‌ها، 2 نوع تفکر در مورد تقلای لوکادیا و جهانبخش از زمان حضورشان در برایتون وجود دارد. نخستین نگاه این است که آن‌ها به هیچ وجه بازیکنان خوبی نیستند و استانداردهای لیگ برتر جزیره را ندارند و اینکه باشگاه عملا برای خرید 2 بازیکن گران‌قیمت ناکارآمد هزینه کرده است. نگرش دوم این است که لوکادیا و جهانبخش هر 2 بازیکنان واقعا مستعدی هستند و این مشکل هوتون است که نمی‌داند چطور از آنها بهترین بازی را بگیرد. نکته جالب اینجا است که آنچه برای فن ولفسوینکل در نوریچ رخ داد برای خریدهای برایتون نیز در حال تکرار است. 

فن ولفسوینکل از چندین جنبه قربانی شد. هوتون در آن زمان مهاجم هدفی خرید که فقط در محوطه جریمه کارایی داشت و زمانی که نمی‌توانست توپ را در یک سوم دفاعی حریف به گردش در آورد یا از ضربات آزاد بهره ببرد، کاملا از بازی خارج می‌شد. موضوعی که در مورد لوکادیا صدق می‌کند و بسیاری از هواداران این بازیکن هم آن را تایید می‌کنند. یک خرید گرانقیمت با امیدهای فراوان بدون هیچ نمایش تاثیرگذار، ولفسوینکل را به نمونه بارزی از یک استعداد خارجی تبدیل کرد که به رغم توانایی بر اثر ناتوانی یا لجبازی هوتون به هیچ عنوان موفق نبود. 

برایتون یک بازیکن ایرانی موفق و مستعد در لیگ هلند را با مبلغی گزاف خرید و متاسفانه به دلیل لجبازی هوتون در عدم تغییر سبک بازی خود، هیچ موفقیت چشمگیری نداشت که او علیرضا جهانبخش است. بازیکنی که در آلکمار مهره‌ای تاثیرگذار بود و آقای گل لیگ برتر هلند شد اما تاکتیک‌های هوتون ظاهرا بازیکن گلزن و موثر گذشته را عملا خفه کرده و از کار انداخته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز