خبرگزاری کار ایران

برای دو عضو جدید خانواده لیگ برتر؛ بمانید و زود بر نگردید

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۳۰

گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر میهمانان جدید فصل آینده لیگ برتر هستند.

به هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال نزدیک شدیم و کم‌کم جایگاه تیم‌ها مشخص می‌شود و نباید منتظر تغییرات زیادی در هفته‌های باقی مانده باشیم. هر چند هنوز وضعیت 9 امتیاز از بازی‌ها مشخص نیست اما به طور حتم در بالا و پایین جدول رده‌‌بندی شاهد تغییرات زیادی نخواهیم بود و انتظار می‌رود حفظ شرایط موجود با کمترین تغییرات محتمل‌ترین نتایج در سه هفته پایانی لیگ برتر باشد. این شرایط در حالی است که زودتر از اینکه وضعیت لیگ هجدهم مشخص شود، وضعیت لیگ یک مشخص شده است و میهمانان تازه‌وارد برای لیگ برتر مشخص شدند.

میهمانانی که قبل از رسیدن به هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول کشورمان، خود را از سایر تیم‌ها جدا کردند و توانستند لیگ برتری شدنشان را قبل از رسیدن به هفته آخر این رقابت‌ها قطعی کنند.

 قطعی شدن صعود این تیم‌ها یعنی گل‌گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر نشان می‌دهد که این دو تیم بهترین شرایط را در فصل جاری داشتند و توانستند با فاصله خوبی از دیگر تیم‌ها خود را به بالاترین سطح فوتبال کشورمان برسانند اما این موضوع و اتفاق یعنی لیگ برتری شدن برای شاهین شهرداری بوشهر تجربه جدیدی نیست و این تیم پیش از این در بالاترین سطح فوتبال کشورمان به رقابت با حریفان پرداخته است اما این تجربه برای گل‌گهر یک تجربه تازه است و این تیم سیرجانی در حالی نماینده سیرجانی‌ها در لیگ برتر خواهد بود که پیش از این در این رقابت‌ها به میدان نرفته است اما با شرایط بسیار خوبی پا به این رقابت‌ها گذاشته و ثبات و مدیریت قوی یکی از ویژگی‌های اصلی این تیم است.

 

شاهین شهرداری بوشهر بعد از 8 سال در لیگ برتر

نخستین حضور شاهین در لیگ برتر به سال 1387 و لیگ هشتم بر می‌گردد، شاهین در آن سال توانست در بازی پلی‌آف بر شهرداری تبریز غلبه کند و راهی لیگ برتر شود. شرایط خوب آن زمان باعث شد این تیم تجربه حضور سه ساله را در کارنامه‌اش ثبت کند اما بعد از سقوط از لیگ برتر، شیرازه این تیم از هم پاشید و دو سه سال در بدترین شرایط قرار گرفت و حتی در برهه‌ای از رقابت‌ها کنار رفت و نامی از این تیم نبود. بالاخره بعد از هشت سال و بعد از سه سال متوالی حضور در لیگ برتر، باز هم شاهین به لیگ برتر صعود کرد تا باز هم شاهد حضور هواداران پرشور این تیم در سطح اول رقابت‌های حرفه‌ای فوتبال کشورمان باشیم.

اما با نگاهی به شرایط این تیم حتی در همین فصلی که در لیگ دسته اول به میدان می‌رفت، می‌توان به وضعیت این تیم پی برد. این تیم تقریبا هر سال با یک سرمربی در رقابت‌ها حضور داشته و در آخرین سال که منتهی به حضورشان در لیگ برتر شد، با پاشازاده شروع کرد اما با ویسی راهی لیگ برتر شد. به طور کلی به نظر می‌رسد این تیم با تجربه‌ای که از گذشته دارد، بتواند شرایط خوبی در لیگ برتر داشته باشد.

 

گل گهر نخستین بار با اقتدار

شرایط برای سیرجانی‌ها کاملا متفاوت است. گل‌گهر نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند اما با قهرمانی و صدرنشینی و با برد بازی پایانی پا به میدان لیگ برتر می‌گذارد. این تنها خوبی این تیم نیست، گل‌گهر طی چند سال اخیر با ثباتی که در باشگاه و تیم داشت، توانست بهترین بازی‌هایش را انجام دهد و همواره در بین گزینه‌های صعود به لیگ برتر بوده است، مخصوصاً اینکه این تیم در چند بازی اخیر رقابت‌های لیگ برتر بدون باخت پیش رفت و در آخرین بازی هم با برد، قهرمانی و صعودش به لیگ برتر را جشن گرفت.

 با این اوصاف نقطه ضعف اصلی این تیم، بدون تجربه بودنش خواهد بود و بالاترین نقط قوت این تیم ثبات چند ساله در این تیم و البته سرمربی با تجربه‌ای است که شناخت بسیار خوبی از لیگ برتر دارد.

 

زود آمدید، دیر بروید

همانطور که گفته شد گل‌گهر و شاهین قبل از رسیدن به هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر و خیلی زود، صعودشان را قطعی کردند و توانستند خود را به لیگ برتر برسانند اما شادی و جشن این صعود خیلی زود از یاد خواهد رفت و به طور حتم شرایط لیگ برتر فشار زیادی به این تیم‌ها وارد خواهد کرد. متاسفانه برعکس فوتبال حرفه‌ای دنیا، نه تنها لیگ دسته اول کشورمان بلکه لیگ برتر فوتبال نیز گرفتار مشکلاتی است که تیم‌های باسابقه و باتجربه را هم با معضلات جدی روبه‌رو کرده است به طوری که حتی تیمی مثل سپاهان و... هم در سال‌های اخیر، سایه سنگین سقوط را احساس کرده‌اند. گل‌گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر به طور حتم در لیگ برتر گرفتار مشکلاتی خواهند شد که شاید آنها را که زود آمده بودند، خیلی زود راهی لیگ دسته اول کند، امیدواریم که این دو تیم ارزشمند برعکس آمدنشان خیلی دیر لیگ برتر را ترک کنند اما قطعا آنها دردسرهای زیادی در لیگ برتر خواهند داشت که خیلی از این مشکلات را اکثر تیم‌ها در فصل پیش و در سال‌های گذشته داشته‌اند و مجبور به ترک فوتبال حرفه‌ای شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز