خبرگزاری کار ایران

سیاوش یزدانی تحت فشار آن صحبت‌ها را انجام داد

بنگر: ماندن اروند در لیگ یک معجزه بود/ پرسپولیس مقابل تراکتور بباز نیست/ بدون سند و مدرک مرا از تراکتور اخراج کردند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۱۴۰

مدافع با تجربه فوتبال کشورمان در خصوص شرایط اروند در لیگ یک و حواشی لیگ برتر صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محسن بنگر به همراه کارون اروند خرمشهر موفق شد از سقوط به لیگ دو فرار کند و این را یک نتیجه خوب برای تیمش می‌داند. بنگر که سابقه حضور در تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و تراکتورسازی را دارد در مورد حواشی اخیر فوتبال ایران صحبت کرد.

* درباره ماندن اروند خرمشهر در لیگ یک و شرایط خودت در این تیم بگو؟

ماندن با شرایطی که این تیم داشت یک معجزه بود. شرایط اروند خرمشهر به گونه‌ای بود که حتی به زور برسر تمرین حاضر می‌شدیم. در این تیم جز تماشاگران هیچ‌کسی دوست نداشت که اروند در لیگ یک بماند. حتی آقایان به خودشان زحمت ندادند بابت ماندند تیم در لیگ یک تشکر کنند. بازیکنان مفت و مجانی برای این تیم بدون هیچ امکاناتی بازی کردند و تیم را در لیگ یک نگه داشتند اما دریغ از یک تشکر! بازی آخر که برای ما حیثیتی بود نه مدیرعامل و نه هیات مدیره و نه هیچیک از مسئولان شهر کنارمان نبودند. حتی به خودشان زحمت ندادند یک زنگ بزنند. در گروه تلگرامی باشگاهم تشکر نکردند و برای همین است که می گویند ماندن ما در لیگ یک معجزه بود و اگر همت بچه ها و خود آقای افاضلی نبود این اتفاق هم رخ نمی داد. انگار یکسری ها در شهر خرمشهر خوشحال نبودند از اینکه ما در لیگ یک ماندیم. برادر آقای سامری که نماینده مجلس است و خود این آقا و فردی به نام ناجی که می گویند سهامدار اصلی باشگاه است به خودشان زحمت یک تبریک هم ندادند اما ما به آنها تبریک می گوییم که بدون هیچ کمکی از سوی آقایان تیم را برای شان در لیگ یک نگه داشتیم. مگر می شود در یک نیم فصل یک ریال هم پول نگرفته باشیم. سرمربی تیم از جیبش پول هتل و پرواز را می داد و حتی توپ برای تمرین کردن و تغذیه نداشتیم. منظور از تغذیه صبحانه، ناهار و شام است نه تغذیه قبل بازی یا میان وعده! کلا محلات هم اینگونه تیم داری نمی کنند و آنجا حداقل شورای محل بالای سر تیم حضور دارد. واقعا تکرار می کنم که ماندن اروند در لیگ یک معجزه قرن بود.

 

* فکر می کنی دلیل این رفتارها چه بود؟

مشخص است جز مردم و هواداران هیچیک از آقایان علاقه‌ای به ماندن تیم در لیگ یک نداشتند اما برای من جالب است که برخی‌ها که می دانستند ما چه شرایطی داریم علیه ما شعار می دادند.

 

* با این شرایط فکر می کنی این تیم فصل آینده در لیگ آزادگان بماند یا سقوط کند؟

اگر با این وضع کارشان را ادامه دهند قطعا سقوط خواهند کرد. رفتاری که مسئولان شهر با این تیم کردند توهین به مردم خرمشهر بود. تیمی که استادیوم و زمین تمرین دارد و هوادار هم به اندازه کافی کنار این تیم هست اما نمی دانند با چه کسی مشکل دارند که شهری که منطقه آزاد است و منابع نفت و گاز وسیعی دارد از هزینه کردن برای یک تیم خودداری می کند. به خود بچه های بومی تیم هم گفتم که اگر برای اروند هزینه کنند قطعا می تواند به لیگ برتر بیاید اما یک عده در این شهر دوست ندارند این اتفاق رخ دهد.

 

* در جریان اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان هستی؟ فکر می کنم شنیدن این مسائل برای محسن بنگر عادی باشد.

پرسپولیس و سپاهان سال‌هاست که با یکدیگر کری دارند و تعجب می‌کنم که چرا این اتفاق را بزرگ کرده‌اند چرا که درگیری میان هواداران دو تیم و دیگر تیم‌ها برای کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و فدراسیون فوتبال عادی شده باشد چون هرسال همین بساط است.

 

* پیش از شروع بازی صندلی ها و سرها شکسته شد. قبل از اینکه نتیجه ای رقم بخورد.

برای پرسپولیس این بازی و تک امتیاز آن با ارزش بود چون با همین یک امتیاز قهرمانی پرسپولیس صددرصد شد. به نظر من و با توجه با تجربه ای که دارم پرسپولیس قطعا قهرمان لیگ می شود. فشاری که هواداران تراکتور، استقلال و سپاهان می آورند به خاطر این است که آنها هم هزینه زیادی کرده اند تا قهرمان شوند اما خودشان هم می دانند که پرسپولیس برای سومین بار قهرمان می شود. تماشاگران اصفهانی به شدت روی تیم خودشان تعصب دارند و شاید انتظار برد مقابل پرسپولیس باعث به وجود آمدن این اتفاقات شده است. البته این را هم بگویم که هیچ زمان هواداران دو تیم در اصفهان و تهران با یکدیگر برخورد مناسبی نداشته اند و این مساله طبیعی است و مقصر اصلی آن آقایان مسئول هستند. انگار یادشان رفته است که سال 87 که پرسپولیس قهرمان شد چه بلایی سر سرباز احمدی آمد. آقایان یادشان رفته که در دیدار ایران و ژاپن چند نفر مردند و یا خود من در دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان زیر باران سنگ حتی نتوانستیم برای سر کردن به رختکن برویم. این اتفاقات مساله پرسپولیس، تراکتور یا سپاهان نیست. مشکل فدراسیون فوتبال و از کمیته انضباطی است. مگر مقصر اتفاق ناگوار ورزشگاه ساری مردم بودند؟ نه آن زمان مقصر مردم بودند و نه حالا بلکه مشکل از آقایان بالانشین است. تماشاگر پس از هفت، هشت ساعت به تهران می رسد یا به شهر دیگری می رود. فشار را تحمل می کند و باید مسئولان فضایی را فراهم کنند تا او به آرامش برسد نه اینکه بیشتر او را عصبی کنند.

 

* با این شرایط و با تجربه بازی در سپاهان دیدار نیمه نهایی حذفی آنها مقابل پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

این بازی که ما دیدیم فوتبال نبود بلکه جنگ بود. امیدوارم هفتاد هزار نفر به نقش جهان بیایند و از فوتبال لذت ببرند و کاری کنند که تیم های شان زیر فشار نباشند. بازیکن وقتی این اتفاقات را می بیند فشار زیادی را تحمل می کند و همین مسائل در کیفیت بازی هم تاثیرگذار می شود.

 

* شاید همین فشار باعث شد تا سیاوش یزدانی هواداران پرسپولیس را تهدید کند.

من سیاوش را می‌شناسم و زمانی که پرسپولیس بودم او دو ماه در پرسپولیس با ما تمرین کرد. قطعا به خاطر فشاری که از سوی تماشاگر به او وارد شده بود چنین حرف هایی را زد. وگرنه خودش پیراهن پرسپولیس پوشیده و با آن تمرین کرده است.

 

* دیدار پرسپولیس و تراکتور را چطور می بینی؟ این دیدار برای هرکس خاطره خوب داشته باشد برای تو به خاطر اتهاماتی که بعد از آن بازی خاطره انگیز که سه گل از پرسپولیس با پیراهن تراکتور دریافت کردید قطعا جالب نیست.

متاسفانه شخصیت و فرهنگ فوتبال ما روز به روز بدتر می شود. تراکتور در آن بازی سه گل از پرسپولیس دریافت کرد که در هیچ یک از صحنه های گل من نبودم اما چون با رامین رضاییان شوخی کردم و خندیدم بعد بازی مرا بدون هیچ سند و مدرکی اخراج کردند. در همین دیدار سایپا و پرسپولیس رضا علیاری را با اینکه می دانم چه بازیکن خوبی است بی دلیل اخراج کردند. خیلی بد است که بدون هیچ سندی فقط حکم صادر می کنیم و با آبروی افراد بازی می کنند. گویا در این فوتبال بی فرهنگ بودن مد شده است.

 

* پرسپولیس – تراکتور چه نتیجه ای در پایان 90 دقیقه خواهد داشت؟

اگر آقایان بالانشین در فدراسیون و سازمان لیگ بتوانند بازی را و حواشی آن را کنترل کنند به نظر من بازی خوبی می‌شود. آنچه که من می‌دانم این است که پرسپولیس در این بازی بباز نیست. برانکو به بازیکنانش یاد داده که چطور در شرایط سخت امتیاز بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز