خبرگزاری کار ایران

اخراج وینفرد شفر جهانی شد؛ کیکر: موافقت با برکنار مرد بحث برانگیز

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۹۹۸

سرمربی آلمانی استقلال بعد از نزدیک به دو فصل حضور روی نیمکت این تیم روز گذشته از کارش به طور رسمی کنار گذاشته شد تا اکنون به تیتر رسانه‌های خارجی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، در روزی که همه از اخراج شفر حرف می‌زدند، خود شفر بی‌اطلاع‌ترین فرد به نظر می‌رسید. البته شاید صلاح این بود که سرمربی آلمانی از این تصمیم باشگاه خودش را بی‌اطلاع نشان دهد. این مساله از بعد مالی به نفع او بود. اما بازتاب اخراج شفر را می‌توان در سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف دنیا مرور کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص اخراج سرمربی آلمانی استقلال نوشت: «استقلال تیم لیگ برتری ایران، وینفرد شفر سرمربی خود را تعلیق کرد. فرهاد مجیدی دستیار شفر به جای او استقلال را در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا هدایت می‌کند. هفته گذشته یک هفته ناامید کننده برای سرمربی ۶۹ ساله آلمانی با استقلال بود؛ جایی که استقلال در لیگ برتر ایران مقابل پدیده با یک گل شکست خورد و پیش از آن هم در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه‌ای مشابه به الهلال باخته بود.»

سایت ای اف سی به تنها جامی که استقلال با شفر در جام حذفی سال گذشته در ایران به دست آورد اشاره کرده است. در ادامه گزارش سایت کنفدراسیون آسیا آمده است: «مربی آلمانی که قراردادش با استقلال در انتهای فصل آینده به پایان می‌رسید، ساشا شفر پسرش را هم با تعلیق مشابه می‌بیند. استقلال در حال حاضر با یک برد، یک مساوی و دو باخت در لیگ قهرمانان آسیا در رده سوم گروه C قرار دارد، در حالی که در لیگ ایران با ۶ امتیاز اختلاف دنباله‌رو پرسپولیس است. مجیدی که یکی از افراد مورد علاقه هواداران در باشگاه است، نخستین آزمون خود را در دیدار مقابل استقلال خوزستان در روز چهارشنبه پشت سر می‌گذارد و با تیم الدحیل در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا روبه‌رو می‌شود.»

در ادامه هفته‌نامه کیکر در وب‌سایت خود اعلام کرد دوره همکاری آبی‌پوشان با مربی 69 ساله آلمانی به اتمام رسید. این نشریه نوشت: «شفر در تهران اخراج شد.»

کیکر ادامه داد: «تیم استقلال ایران با وینفرد شفر قطع همکاری کرد. فرهاد مجیدی‌، دستیار وی تا پایان فصل زمام امور را برعهده گرفت. شفر از اکتبر سال 2017 در تیم تهرانی فعالیت داشت. تا قبل از آن وی تیم ملی جاماییکا را هدایت کرده بود.»

خبر اخراج شفر در سایت‌ بلژیکی نیز منتشر شد. سایت سوفوت بلژیک در این خصوص نوشت: «مربی بحث‌انگیز آلمانی که در سال 2017 به‌عنوان سرمربی استقلال به کار گمارده شد، هم اکنون اخراج شده است. این اتفاق در حالی رخ داد که او تا چند ماه قبل نزد تهرانی‌ها اسطوره بود. این جایگاه بعد از باخت در دربی با رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس تغییر کرد. چون نتیجه این دربی برای هواداران دو تیم مهم‌تر از قهرمانی است.» سایت‌‌های آلمانی نیز در این خصوص واکنش نشان دادند.

سایت ال‌زد آنلاین آلمان درباره خبر برکناری نیز نوشت: «باشگاه پرطرفدار استقلال حکم اخراج مربی آلمانی را صادر کرد.»

سایت اشپورت بوتسر آلمان هم خبر اخراج سرمربی استقلال را انتشار داد. این سایت نوشت: «اکثریت اعضای هیات رییسه استقلال موافق برکناری مربی 69 ساله بودند. اقدامی که بابتش تیم ایرانی مجبور به پرداخت غرامت خواهد بود.»

به این ترتیب اخراج شفر جهانی شد و پایان کار سرمربی آلمانی استقلال روز نهم اردیبهشت ماه رسما اعلام شد تا از این پس فرهاد مجیدی در این تیم به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز