خبرگزاری کار ایران

باید مراقب مجیدی سرمایه باشگاه باشیم

نامجو مطلق: :باید تا آخر فصل به شفر فرصت می‌دادند

کد خبر : ۷۵۶۹۷۵

پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد تغییرات زیاد درترکیب تیم باعث شد این تیم به ثبات لازم نرسد.

به گزارش ایلنا،کاپیتان ملی‌پوش سابق استقلال عقیده دارد دیگر شفر نمی‌تواند به استقلال کمک کند و اگر در فسخ قرارداد با این مربی آلمانی، تیم دچار مشکل مالی نمی‌شود، باید فصل بعد یک سرمربی جدید بیاورند.

مجید نامجومطلق می‌گوید استقلال این روز‌ها بیشتر فرصت سوزی می‌کند تا فرصت سازی و در بازی با پدیده بهترین فرصت قهرمانی را از دست داد. 

 بازی با پدیده را چطور دیدید؟

نمی دانم چه بگویم. در بازی با پدیده، یک انتظار دیگر داشتم که استقلال نتوانست آن انتظار را برآورده کند. متاسفانه استقلال این روزها به جای فرصت سازی فرصت سوزی می‌کند. استقلال در روزی که می‌توانست با ارایه یک بازی درخشان خودش را به صدر جدول نزدیک کند در یک بازی پراشتباه‌شانس قهرمانی خود را به حداقل رساند تا یکسال دیگر منتظر قهرمانی باشیم.

اما نیمه دوم برای گل خیلی تلاش کردند؟

بله قبول دارم در نیمه دوم تیم متحول شد و این طبیعی بود چون نمی‌خواست شکست بخورد ولی استقلال بازی را در نیمه اول به ترکیب اشتباه خود باخت و نتوانست تا انتهای بازی آن را جبران کند.

اشاره به ترکیب داشتید. استقلال در این 3 بازی آخر تغییرات زیادی در ترکیب خود داشته آیا این تغییرات به استقلال ضربه زده است؟

شما یک زمانی بازیکن مصدوم و محروم دارید که این تغییر اجباری مهم نیست و باید انجام داد ولی استقلال در بازی با پدیده به رغم این‌که بازیکنان خوبی را به زمین فرستاده بود، نتوانست از آن‌ها به خوبی استفاده کند چون ترکیبش اشتباه بود. دربازی با پدیده به نظر من استقلال ابتدا به خودش باخت و بعد به آن‌ها . پدیده تیم خیلی خوبی است. آن‌ها خیلی خوب بازی می‌کنند . با برنامه بازی می‌کنند و بازیشان سرعت بالایی دارد و این‌که بهخوبی در دفاع جمع می‌شوند و سپس به خوبی در حمله اضافه می‌شوند. بنابراین استقلال با تیم بسیار خوبی بازی داشت که این کار شفر و شاگردانش را سخت می‌کرد. اما استقلال هم پتانسیل بالایی دارد چرا که بازیکنان خوبی دارد و در بازی‌های گذشته با نتایج خوب این را ثابت کرده بودند. اما در این دیدار با ترکیب اشتباه بازی را خوب شروع نکردند و شما دیدید در همان دقلیق اولیه دروازه‌اشان باز شد. البته باید این را هم اضافه کنم شفر از همه به تیم نزدیکتر است و بر اساس تفکراتش بازیکنان را به زمین می‌فرستدو به قولی بیشتر از همه ما با تیم است و شرایط را بهتر می‌بیند و می‌داند.

در خصوص ترکیب اولیه تیم بیشتر توضیح می‌دهید و به عقیده شما چه ایراد فنی بر آن وارد بود؟

ابتدا باید بگوین ترکیب یک تیم نباید زیاد دستخوش تغییر شود. اما همانطور که گفتم ترکیب اولیه خوب نبود. زمانی که شما در حضور وریا غفوری در داخل زمین پژمان منتظری را به دفاع راست می‌بری تا وریا وینگ راست شود و بعد به اجبار داریوش شجاعیان را به خط هافبک میانی منتق می‌کنی هم عمق دفاع را آسیب پذیر کرده‌اید وهم کارایی بازیکنان پایین می‌آید و در مقابل چشمی هم در جای خودش بازی نمی‌کند و نتیجه همان گل دقایق ابتدایی می‌شود که شیرازه تیم را از هم می‌پاشد.  گل دقایق ابتدایی باعث می‌شود تیم به لحاظ روحی روانی بهم بریزد و دیگر نتواند بازی اصلی خود را انجام دهد . البته در نیمه دوم بهتر بازی کردند ولی پدیده به خوبی از گل پیروزی خود محافظت کرد.

تعویض‌های شفر هم کار ساز نبود؟

به عقیده من همه چیز از ترکیب اشتباه اولیه شروع شد و برای همین در ادامه تعویض‌ها هم کار ساز نبود.

 یکی از مشکلات استقلال در این فصل این بوده که هروقت عقب افتاده و به قولی گل اول را دریافت کرده دیگر به بازی برنگشته است؟ دلیل این موضوع چیست؟

یک بحث این است و بحث مهمتر این است که استقلال در این فصل درتمام بازی‌های بزرگ فصل بازنده بوده است. شفر هیچگاه نتوانسته برنده بازی بزرگ و سرنوشت ساز باشد. در آسیا مقابل الهلال جایی که باید برنده می‌شدیم تا صدر نشین گروه شویم بازی را به حریف ده نفره باختیم. در مقابل پدیدههم می‌توانستیم با یک برد شیرین به پرسپولیس در صدر جدول برسیم که با شکست مقابل این تیم فرصت سوزی کردیم. برای همین می‌گویم باید کمیته فنی این موضوع را بررسی کنند.

شفرهم برکنارشد آیا با این موضوع موافق هستید؟

معتقدم این موضوع بستگی به نوع قرارداد شفردارد.  متاسفانه بارها گفته‌ام و بازهم می‌گویم افتخاری به استقلال خیانت کرد. در زمان او بهترین بازیکنان به راحتی از تیم جدا شدند و نوع قرادادهم طوری تنظیم شده بود، که باشگاه همیشه متضرر باشد و الان هم چوب قرادادهای اشتباه آن موقع را می‌خوریم.تماشاگران سرمایه اصلی باشگاه هستند و نباید ناراضی باشند. نتایج متاسفانه خوب نبوده شما یک موقع نیم‌فصل اول نتیجه نمی‌گیرد، می گوییم که دستش خالی بوده ولی در نیم‌فصل دوم این همه بازیکن خوب گرفت از پاتوسی گرفته تا ایسما و منشا که هرکدام بازیکنان خوبی هستند

 

فرهاد مجیدی برای 5 بازی آینده هدایت استقلال را به عهده گرفت؟

کاش این اتفاق نمی افتاد و در مقابل به خود شفر فرصت می دادندتا 5 بازی آینده را روی نیمکت بنشیند و بتواند نتایج لازم را بگیرد. اما این‌که چرا می‌گویم مجیدی نباید می امد چون عقیده دارم او در این شرایط می‌سوزد و به قولی خراب می‌شود ما نباید سرمایه باشگاه را به این راحتی بسوزانیم. مجیدی باید در یک فرصت مناسب از ابتدا هدایت تیم را به عهده می گرفت.به هرحال الان هم که امده باید به وی کمک کنیم تا بتواند نتایج لازم راکسب کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز