خبرگزاری کار ایران

گزارش اختصاصی ایلنا از تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر؛

گل‌گهر و شاهین در مسیر رستگاری؛ با مهمانان جدید لیگ برتر آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۴۸۹

دو تیم صعود کننده به لیگ برتر مشخص شدند؛ شاهین بوشهر که هواداران پرشورش می‌توانند به یکی از جذابیت‌های لیگ برتر تبدیل شوند و گل گهر سیرجانی که اولین بار طعم حضور در لیگ برتر را می‎‌چشد.

به گزارش ایلنا، رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشورمان هم‌چون لیگ برتر در اوج جذابیت برگزار شد و 6 تیم تا روزهای آخر شانس صعود به لیگ برتر را داشتند. گل‌گهر سیرجان، شاهین شهرداری بوشهر، گل ریحان البرز، آلومینیوم اراک، سرخپوشان پاکدشت و مس کرمان تیم‌‌هایی بودند که از اول فصل عملکرد خوبی داشتند و تا روزهای آخر خودشان را جزو مدعیان قرار دادند.

مس کرمان علی‌رغم شروع نسبتا خوب خود در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی نداشت تا خیلی زود و چند هفته زودتر از پایان فصل کارش برای صعود به لیگ برتر تمام شود. سرخپوشان پاکدشت و آلومینیوم اراک هم با عملکرد ضعیف در چند هفته اخیر نتوانستند جایی در بین مدعیان داشته باشند تا تکلیف آن‌ها هم مشخص شده و نتوانند در لیگ برتر به میدان بروند.

اما سه تیم دیگر یعنی گل‌گهر، شاهین بوشهر و گل ریحان تا همین امروز رقابت شانه به شانه‌ای در جدول داشتند تا پیش بینی تیم صعود کننده سخت باشد.

گل ریحان البرز امروز در بازی که به نظر آسان می‌رسید به مصاف تیم انتهای جدولی شهرداری تبریز رفت و در عین ناباوری برابر حریف خود شکست خورد. از طرف دیگر پیروزی شاهین بوشهر و گل گهر در دیدارهای خود باعث شد این دو تیم در فاصله یک هفته مانده تا پایان لیگ یک و قبل از به صدا در آمدن سوت پایان این رقابت‌ها لیگ برتری شوند.

گل گهر سیرجان که در فصول اخیر ثبات خوبی را داشته و وینگو بگوویچ سومین سال حضورش در این تیم را تجربه می‌کند، سرانجام مزد اعتمادش به مربی کروات را گرفت.

در روزهایی که حتی تیم‌های لیگ برتری هم نشانی از حرفه‌ای بودن ندارند و مدیران آن‌ها به شکل عجیبی مربیان خود را اخراج می‌کنند (استقلال خوزستان نمونه بارز این مثال است که در این فصل 5 سرمربی داشته‌است) ، تیمی از لیگ دسته اول با ایجاد ثبات روی نیمکت خود و تفکر حرفه‌ای توانست به لیگ برتر صعود کند. سیرجانی‌ها در سه فصل گذشته همواره مدعی صعود به لیگ برتر بوده‌اند اما همیشه در آخر راه کم آوردند و نتوانستند به لیگ برتر صعود کنند.

آن‌ها این فصل را نیز هم‌چون فصول گذشته با قدرت آغاز کردند و از همان اول نشان دادند تنها صعود به لیگ برتر می‌تواند آن‌ها را راضی کند. شاگردان وینگو در نیم فصل اول عملکردی خیره کننده از خود نشان دادند. گل گهر هر چند در مقطعی از نیم فصل دوم دچار افت شد و حتی 7 بازی بدون برد را پشت سر گذاشت اما فاصله ایجاد شده در نیم فصل اول آنقدر کافی بود که این تیم بتواند با برد برابر شهرداری ماهشهر یک هفته قبل از پایان فصل، قهرمانی‌اش در لیگ آزادگان را قطعی کند.

گل‌گهر و شاهین در مسیر رستگاری؛ با مهمانان جدید لیگ برتر آشنا شوید

دیگر تیمی که امروز توانست صعودش به لیگ برتر را قطعی کند شاهین شهرداری بوشهر بود. شاهین که از تیم‌های قدیمی فوتبال کشورمان است و آخرین بار در لیگ یازدهم حضور در سطح اول فوتبال ایران را چشیده بود، حالا بعد از 7 سال دوباره می‌تواند برابر تیم‌های قدرتمند و پرطرفدار فوتبال ایران به میدان برود.

عبدالله ویسی در اوایل نیم فصل دوم و با ماموریت صعود به لیگ برتر سکان هدایت این تیم جنوبی را در دست گرفت. ویسی در روزهای حضورش در بوشهر بار دیگر خاطرات شیرینش در جنوب کشور را تکرار کرد. او این‌بار نه در لیگ برتر بلکه توانست بر قله لیگ دسته اول فوتبال کشورمان قرار بگیرد تا بوشهر برای اولین بار صاحب دو نماینده در لیگ برتر شود.

گل‌گهر و شاهین در مسیر رستگاری؛ با مهمانان جدید لیگ برتر آشنا شوید

ویسی در روزهای حضورش در بوشهر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. او در 11 بازی که روی نیمکت این تیم حضور داشت 6 تساوی و 5 برد را به دست آورد تا بدون تجربه حتی یک شکست رویای بوشهری‌ها را تبدیل به واقعیت کند. ویسی که هفته قبل اعلام کرده بود در روز آخر و زمانی که حریفان مشغول بازی هستند، ما در کنار ساحل جشن صعود خواهیم گرفت وعده‌اش را عملی کرد و حالا می‌تواند به فکر برنامه‌ریزی برای جشن هفته آینده در کنار بازیکنان تیمش و مردم بوشهر باشد.

گزارش: محمد سعیدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز