خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس، گروه D و شرایط صعود؛ نیاز حیاتی به هر 6 امتیاز

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۰۱۳

شاگردان برانکو برای صعود به دور حذفی باید هر 6 امتیاز باقی مانده را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته چهارم رقابت‌های گروه D لیگ قهرمانان آسیا هم برگزار شد و حالا تیم‌ها تنها 2 بازی دیگر فرصت دارند تا با کسب امتیازات لازم جواز صعود به دور حذفی را بگیرند.

پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال کشورمان در این گروه با کسب 4 امتیاز از 4 بازی انجام شده در رتبه چهارم و انتهایی گروه قرار گرفته ولی این به معنی نداشتن شانس صعود برای یاران برانکو نیست.

سرخپوشان در دیدار چهارم مقابل الاهلی تن به شکست 2-1 دادند و با توجه به پیروزی السد مقابل پاختاکور با دو گل ژاوی و بونجاح جدول گروه به ترتیبی که می‌بینید در بیاید:

پرسپولیس، گروه D و شرایط صعود؛ نیاز حیاتی به هر 6 امتیاز

 

در حال حاضر السد با 7 امتیاز صدرنشین است و نزدیک‌ترین تیم به صعود از این گروه است و بقیه تیم‌ها به فاصله یک امتیاز از هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. از ویژگی‌های عجیب جدول این گروه داشتن شانس صعود برای هر 4 تیم است و حتی تیم السد به عنوان سرگروه ممکن است در پایان در رتبه چهارم قرار بگیرد.

هفته آینده این رقابت‌ها پرسپولیس باید در ازبکستان میهمان پاختاکور باشد که نزدیک‌ترین تیم از نظر امتیاز و جایگاه به آنهاست. سرخپوشان در این بازی نیاز مبرم به هر 3 امتیاز دارند تا دوباره شانس صعود خود را حفظ کنند و حتی اگر مساوی هم بگیرند دردی از آنها دوا نخواهد کرد. در صورت برد پرسپولیس 7 امتیازی شده و احتمالا با توجه به نتیجه در بازی السد - الاهلی سرخپوشان به رتبه دوم جدول صعود خواهند کرد.

اگر آن بازی مساوی شود پرسپولیس یک امتیاز کمتر از السد و هم امتیاز با الاهلی خواهد بود و با توجه به برتری 2-0 و شکست 2-1 مقابل تیم عربستانی نتیجه بازی رو در رو حکم به بالانشینی شاگردان برانکو می‌دهد. اگر السد ببرد که امتیازات نشان دهنده تیم صدرنشین خواهد بود و اگر الاهلی پیروز شود آن وقت سرخپوشان در رتبه سوم قرار می‌گیرند.

السد به یک پیروزی مقابل الاهلی برای صعود نیاز دارد و سایر تیم‌ها نیاز به امتیاز در بازی آخر خواهند داشت. پرسپولیس با توجه به جایگاه خود هر 6 امتیاز باقی مانده را لازم دارند.

به احتمال زیاد دیدار هفته پایانی پرسپولیس - السد در ورزشگاه آزادی حیاتی و تعیین کننده خواهد بود و چه خوب است که کار السد برای صعود تمام شده باشد و انگیزه‌اش در این بازی کاهش پیدا کند.

وضعیت دو تیم پاختاکور و الاهلی هم در هفته پنجم تا حدی مشخص خواهد شد. الاهلی نیاز دارد مقابل السد شکست نخورد و حداقل یک تساوی بگیرد و پاختاکور هم در بازی خانگی مقابل پرسپولیس نیاز به 3 امتیاز خواهد داشت تا امیدوار به هفته پایانی برود.

پرسپولیس با تساوی مقابل پاختاکور 5 امتیازی شده و در آن صورت حتی در صورت برتری مقابل السد در هفته پایانی با 8 امتیاز هم شانس چندانی برای صعود نخواهند داشت. همینطور اگر پاختاکور را ببرند ولی نتوانند 3 امتیاز بازی با السد را کسب کنند بازهم به این تیم نخواهند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز