خبرگزاری کار ایران

اسکواکا بررسی می‌کند:

5 نکته مهم از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۳۰۹

مسابقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در حالی به پایان رسید که 5 نکته مهم را در دل خود جا داده بود.

به گزارش ایلنا، مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا به پایان رسید و تیم‌های مرحله نیمه‌نهایی مشخص شدند. آرسنال یک بر صفر ناپولی را برد، چلسی با پیروزی چهار بر سه مقابل اسلاویا پراگ به دور بعد راه یافت، والنسیا دو بر صفر برابر ویارئال پیروز شد و به آرسنال خورد و فرانکفورت هم شکست بازی رفت را جبران کرد و با پیروزی دو بر صفر مقابل بنفیکا حریف چلسی شد. اما پنج نکته‌ای که در این دور از بازی‌ها وجود داشت چه بود؟

1. درخشش لاکازت

در هنگام بازی در خانه حریفان دوست دارید که مهاجم تیمتان بدرخشد، چون اگر او یک گل بزند سرنوشت بازی تغییر خواهد کرد، و همچنین گل در خانه حریف اثر روانی بسیاری بر جای می‌گذارد.

اونای امری در بازی‌اش ریسک کرد و الکساندر لاکازت و پیر امریک اوبامیانگ را همزمان به میدان فرستاد. به این ترتیب خط میانی تیمش کم‌تعدادتر شد و عملا هیچ بازیکنی که بازی را تغییر دهد روی نیمکت حضور نداشت. لاکازت کاری کرد که این ریسک جواب بدهد. او هم فوق‌العاده بازی کرد و پرتحرک بود، و هم اینکه با یک ضربه ایستگاهی تماشایی دروازه حریف را باز کرد. اگر ضربه او از آن فاصله گل نمی‌شد کسی او را ملامت نمی‌کرد، اما این بازیکن فرانسوی به زیبایی هر چه تمام‌تر چنان ضربه‌ای زد که الکس مرت، دروازه‌بان ناپولی حتی نتوانست واکنشی روی آن نشان دهد.

2. جای خالی VAR

در بازی‌های لیگ قهرمانان مشخص شد که VAR آینده فوتبال است و نه ‌تنها ماجراهای تازه‌ای را به فوتبال افزوده، بلکه باعث شده که عدالت برقرار شود. لیگ اروپا هنوز VAR ندارد، و چنین چیزی دست کم روی یک بازی تاثیر بسیاری گذاشت.

بنفیکا در حالی به خانه فرانکفورت رفت که بازی رفت را چهار بر دو برده بود. آنها در آلمان خوب نبودند، ولی یک گل فرانکفورت جنجالی بود. شوت میات گاچینوویچ به تیر دروازه برخورد کرد و فیلیپ کاستیچ در برگشت آن را به گل تبدیل کرد، اما کاستیچ آشکارا در موقعیت آفساید بود.

بازیکنان بنفیکا عصبانی بودند، ولی آن گل همه چیز را تغییر داد، و فرانکفورت با اعتماد به نفسی که کسب کرده بود گل دوم را هم زد و بنفیکا را حذف کرد. این برای بنفیکا که پر از بازیکنان بااستعداد است بسیار تلخ بود.

3. والنسیا رقیب آسانی نیست

آرسنال با اعتماد به نفس وارد مرحله نیمه‌نهایی می‌شود و حق هم دارد، اما آنها مقابل والنسیا باید در درخشان‌ترین فرم خود باشند. والنسیا نسبت به فصل گذشته ضعیف‌تر ظاهر شده بود، اما در سال 2019 توانست خود را بازیابد و حالا برای اولین بار در یک دهه گذشته به فینال جام حذفی رسیده و برای اولین بار پس از سال 2014 به نیمه‌نهایی یک رقابت اروپایی هم راه یافته است. آنها در آن سال با گل زده کمتر در خانه حریف مقابل سویا حذف شدند.

والنسیا در حالی به مصاف ویارئال رفت که بازی رفت را در خانه حریف سه بر یک برده بود و این خطر وجود داشت که بازیکنان تیم بازی را دست کم بگیرند. اما آنها پرتوان ظاهر شدند و باز هم پیروز شدند. والنسیا در اوایل هر دو نیمه گل زد و سپس بازی را کنترل کرد.

4. دنیای عجیب ساری

حرف‌های زیادی درباره «ساریسمو» (سبک بازی ساری) زده می‌شود، اما چلسی نشان داده که ساریسمو عالی جواب می‌دهد.

چلسی در خانه خود توانست اسلاویا پراگ را در دقایق ابتدایی مسابقه گل‌باران کند. آنها چهار گل زدند و می‌توانستند گل‌های بیشتری هم بزنند. بازی تهاجمی تیم عالی بود، به‌ویژه با درخشش پدرو و اولیویه ژیرو. این دو بازیکن به دلیل جای‌گیری‌هایشان و بازی فداکارانه‌شان کاملا سازگار با ساریسمو هستند.

اما ساریسمو در دفاع خوب جواب نمی‌دهد. چلسی دو گل دریافت کرد و نتیجه بازی چهار بر سه شد. این که پتر سوچیک دو بار فرصت شوت‌زنی از گوشه محوطه جریمه را پیدا کرد مایه نگرانی است. ساریسمو واقعا مانند چرخ فلک است.

5. خانه امری

آرسنال دومین تیمی است که در طول این فصل موفق می‌شود در خانه ناپولی پیروز شود. آنها تیمی را شکست دادند که نزدیک بود پاری سن‌ژرمن را از لیگ قهرمانان حذف کند و برای لیورپول هم بسیار دردسرساز شد. آرسنال برای دومین فصل پیاپی به نیمه‌نهایی لیگ اروپا می‌رسد. اونای امری سه بار پیاپی با سویا فاتح لیگ اروپا شده و تنها مربی است که چنین دستاوردی دارد. او انرژی خود را به آرسنال آورده است. لیگ اروپا خانه اونای امری است.

منبع: Squawka

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز