خبرگزاری کار ایران

در بارسلونا شورش کردم

ریوالدو: با فن‌خال مشکل داشتم، با مورینیو رفیق بودم

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۲۸۸

اسطوره فوتبال برزیل و بارسلونا در خصوص شرایط کنونی این تیم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، بارسلونا همیشه یک ایستگاه درخشان برای ستاره‌های برزیلی بوده. آنها که در مکتب تیکی‌تاکا همیشه بدل به نگین انگشتری می‌شدند و در ترکیب آبی و اناری فرصت فراخ برای عرض اندام میافتند و بدل به ستاره می‌شدند. روماریو و رونالدو و ریوالدو طلایه‌داران این قانون بودند و پس از آن نوبت به رونالدینیو رسید که به اعتقاد بسیاری بهترین برزیلی تاریخ بارسا بوده. بعد از این ابرستاره‌ها سیل برزیلی‌های ریز و درشت در ترکیب بارسا همیشه جایی ثابت برای خود داشتند. در میان همه ستاره‌های برزیلی بارسا، ریوالدو جایگاهی ویژه دارد چه آنکه دوران طلایی بارسلونا با حضور او آغاز شد و او بود که به نوعی قبل از عصر رونالدینیو و مسی، فونداسیون بارسای طلایی را با درخشش خود پایه‌ریزی کرد.

ریوالدو بعد از بارسا همانند مارکوپلو دور دنیا چرخ زد؛ از میلان گرفته تا آسیا و پاختاکور اما هنوز که هنوز است نام او را با بارسا به یاد می‌آورند. ستاره تابناک برزیلی در یک مصاحبه مفصل نقبی به این دوران پرفروغ زده و از روزهای پرفراز و نشیب با بارسا می‌گوید و اشاره‌ای هم به مهم‌ترین برزیلی فعلی بارسا دارد.

ریوالدو تابستان 1997 و زمانی که در دپورتیوو لاکرونیا بازی می‌کرد، به بارسلونا پیوست. همان فصلی که لوئیس فن‌خال جانشین بابی رابسون شده بود. ریوالدو زیر نظر سرمربی هلندی موفق شد دو بار عنوان قهرمانی لالیگا را تصاحب کند و در 5 سال حضورش در بارسا فاتح توپ طلا نیز شد ولی در انتها روابط او با فن‌خال به تیرگی گرایید.

ریوالدو در همین رابطه گفت: 5 سال برای بارسا بازی کردم و خاطرات خوبی برایم بجا ماند. بخصوص سال 1999 که فاتح توپ طلا شدم. بیشتر دوران حضورم در بارسا با مربیگری فن خال همراه بود اما یک جایی با هم به مشکل خوردیم. مدت‌ها او از من در جناح چپ استفاده می‌کرد؛ در حالی که من بیشتر یک شماره 10 بودم تا 11.

وی از یک نافرمانی بزرگ نسبت به دستورات فن‌خال پرده برمی‌دارد: در بازی با اتلتیکو دست به شورش زدم و خودم پست خودم را تغییر دادم. پس از بازی او بسیار عصبانی بود و به من گفت که بازیکن افتضاحی هستی. واقعا دیگر نمی‌خواستم در جناح چپ بازی کنم و برایم فرقی نمی‌کرد اگر از تیم هم کنار گذاشته شوم. روزهای دشوار و پر از حاشیه‌ای بود.

ریوالدو اما تاکید می‌کند با ژوزه مورینیو که آن زمان دستیار فن‌خال در بارسا بوده، روابط نزدیک و صمیمانه‌ای داشته: در عوض با ژوزه مورینیو که در آن زمان دستیار فن‌خال بود، رابطه بسیار خوبی داشتم. او به بازیکنان نزدیک‌تر بود و ما را بهتر درک می‌کرد. با او درددل می‌کردم و بسیار من را درک می‌کرد. بعدها ارتباطم با مورینیو را حفظ کردم و هنوز هم با هم صحبت می‌کنیم ولی با فن‌خال خیر. البته او مربی بزرگی بود و چیزی علیه‌اش ندارم ولی پایان خوبی با یکدیگر نداشتیم.

بارسا همیشه مامنی جذاب برای ستاره‌های برزیلی بوده و همیشه این ستاره‌ها درخششی فوق‌العاده در ترکیب آبی و اناری‌ها داشته‌اند اما این قانون درباره کوتینیو صدق نمی‌کند. ستاره‌ای که گرانقیمت‌ترین بازیکن فعلی بارسا است اما هرگز در ترکیب بارسا فرصتی برای درخشش نداشته. فیلیپه کوتینیو ستاره برزیلی بارسا فصلی پر فراز و نشیب را در این باشگاه پشت سر می‌گذارد. فیلیپه کوتینیو ژانویه 2018 بود که با قراردادی به ارزش 120 میلیون یورو بعلاوه 40 میلیون یورو بندهای متغیر، از لیورپول به بارسلونا پیوست. شروع او خوب بود ولی رفته رفته دچار افت شد و حتی در مقطعی از فصل جاری با سوت‌های اعتراضی در نوکمپ نیز مواجه شد. در مورد او گفته می‌شود که تقاضای جدایی از بارسلونا کرده و قصد دارد چالشی جدید را تجربه کند. او دو شب پیش گل سوم بارسا را به منچستریونایتد زد و سپس شادی گل معناداری از خود نشان داد.

ریوالدو اسطوره برزیلی بارسا در مورد کوتینیو گفت: از کوتینیو بسیار خوشم می‌آید. زمانی که در لیورپول بازی می‌کرد نیز بازی‌هایش را تعقیب می‌کردم. او خریدی گرانقیمت برای بارسا بود و باشگاه روی او سرمایه‌گذاری زیادی کرده است اما او هنوز بازیکنی محبوب میان هواداران نیست. برای اینکه تفاوت‌ها را رقم بزند، باید شخصیتی دیگر از خود نشان دهد. برای مثال در روزهایی که مسی و سوارز گل نمی‌زنند، کوتینیو باید خودش را نشان دهد. او می‌تواند فصلی 25 گل به ثمر برساند و در بازی‌های مهم تاثیرگذار باشد.

وی توصیه جالبی به کوتینیو دارد: جای او باشم، در این شرایط بارسا را ترک نمی‌کنم. اگر او از بارسا برود، همواره به‌عنوان بازیکنی شکست خورده به یاد آورده خواهد شد. بارسا باشگاه بزرگی است و کوتینیو می‌تواند همین امسال تمام جام‌ها را با بارسا ببرد. او باشگاهی بهتر از بارسا برای خودش پیدا نخواهد کرد.

Hamid Ebrahami, [20.04.19 17:39]

ریوالدو در مورد شادی گل جنجالی کوتینیو در بازی برابر منچستر گفت: حرکت کوتینیو خوب نبود. او گل فوق‌العاده‌ای زد اما به نظر من هرگز گرفتن چنین ژستی روبه هواداران نمی‌تواند حرکت خوبی باشد. هواداران از کوتینیو انتقاد می‌کنند چون آنها می‌دانند که باید بیشتر از اینها به تیم کمک کند. نمی‌دانم که برای او در هفته اخیر چه اتفاقاتی رخ داده، او چه چیزی در روزنامه‌ها می‌خواند یا در تلویزیون می‌بیند اما شما باید به کارتان ادامه دهید و به بازی بعدی و گلزنی فکر کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز