خبرگزاری کار ایران

بررسی خارجی‌های شاغل در لیگ برتر

46 مربی و بازیکن خارجی در 14 تیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۸۲۵

باشگاه‌های ایرانی برای پرداخت دستمزد و حقوق بازیکنان و مربیان خارجی با مشکلاتی روبرو هستند که این موضوع در آینده هم تشدید خواهد شد.

به گزارش ایلنا،سال جدید در بازار آزاد هر دلار حدود 14 هزار تومان قیمت خرید و فروش می‌شود. در چنین شرایطی و با توجه به مشکلات جابجایی ارز به دلیل تحریم‌های بانکی، باشگاه‌های ایرانی برای پرداخت دستمزد و حقوق بازیکنان و مربیان خارجی با مشکلاتی روبرو هستند که این موضوع در آینده هم تشدید خواهد شد. برخی از قطع همکاری فدراسیون فوتبال با زلاتکو کرانچار سرمربی کروات تیم‌ملی امید به دلیل مشکلات مالی و ارزی خبر می‌دهند. در چنین شرایطی پیش بینی می‌شود برای فصل آینده نعداد خارجی‌های شاغل در لیگ برتر کاهش پیدا کند. در حال حاضر و بدون احتساب خارجی‌های در نیم‌فصل اول آمدند و در نیم‌فصل دوم جدا شدند، حدود 50 مربی و بازیکن در 14 تیم لیگ برتری حضوردارند.

 16 خارجی در سرخابی‌ها

امروز 46 خارجی شامل 32 بازیکن و 14 مربی در لیگ برتر مشغول به کار هستند. استقلال با 4 بازیکن و 5 مربی خارجی در صدر تیم هایی است که از بیشترین نیروی خارجی بهره می‌برد.بعد از آبی ها، پرسپولیس با 3 بازیکن و 4 مربی خارجی در جایگاه دوم است. به عبارت دیگر سرخابی‌ها اکنون از 16 بازیکن و مربی خارجی سیود می‌برند و از سایر تیم‌ها بیشتر دلار خرج کرده‌اند.

فولاد و تراکتور در رتبه بعدی

بعد از استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های تراکنور سازی و فولاد خوزستان هر کدان با 5 خارجی در رتبه‌های بعدی قراردارند. فولاد 4 بازیکن و یک مربی خارجی دارد و تراکتور سازی هم از 3 بازیکن خارجی و 2 مربی خارجی بهره می‌برد تا قرمز‌های تبریز و اهواز روی هم 10 خارجی داشته باشند. البته قرارداد قطبی، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی که گفته می‌شود دلاری بسته در آمار خارجی‌ها محاسبه نشده است.

6 خارجی در سپاهان و نساجی

نساجی مازندران و سپاهان اصفهان هم هرکدام از وجود 3 خارجی بهره می‌برند.تیم مازنی 3 بازیکن خارجی دارد و زرد پوشان اصفهانی هم از 2 بازیکن و یک مربی خارجی استفاده می‌کنند تا روی هم 6 خارجی در این دوتیم حضور داشته باشد.

8 بازیکن خارجی در 4 تیم

بعد از این تیم‌ها ذوب‌آهن، پیکان، سپیدرود و ماشین سازی با 2 بازیکن خارجی در رتبه بعدی قرار می‌گیرند.این تیم‌ها در حال حاضر هرکدام از وجود 2 بازیکن خارجی سود می‌برند. از‌ایم جمع فقط ذوب‌آهن شرایز نسبتا خوبی دارد. سپیدرود برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند و پیکان و ماشین سازی هم در میانه‌های جدول هستند.

پارس و استقلال تیم‌های تمام ایرانی

پدیده مشهد تنها باشگاه بالا نشین جدول است که خارجی‌های کمی دارد. آن‌ها در کنار تیم‌های سایپا و نفت مسجد سلیمان فقط یک بازیکن خارجی دارند، با این وجود به کسب سهمیه‌امیدوارند و روی کاغذ هنوز هم‌شانس قهرمانی دارند. پارس‌جنوبی جم و استقلال خوزستان تنها تیم‌های لیگ برتری هستند که‌امسال بازیکن خارجی ندارند و به دلار هزینه نکرده‌اند. این دو تین جنوبی و نفت مسجد سلیمان روی هم فقط یک بازیکن خارجی دارند که این تعداد با 4 و 5 خارجی دیگر تیم‌های یعنی صنعت نفت و فولاد قابل مقایسه نیست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز