خبرگزاری کار ایران

واکنش سرمربی تیم ملی والیبال به بازگشت شهرام محمودی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۹۳۴

کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره شهرام محمودی گفت: ایشان در لیست ما برای لیگ ملت ها حضور دارد و ما شرایط ایشان را بررسی می کنیم

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی  فدراسیون والیبال، ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی مردان ایران در حاشیه تمرین روز سه شنبه تیم ایران پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. مشروح صحبت های او در ادامه می آید:

 

صحبت های اولیه؟

خوشحالم که دوباره در کنار شما(اصحاب رسانه) حضور دارم و فرصت ملاقات با شما فراهم شده است. از 19 فروردین تمرینات ما آغاز شده و تمرینات خوبی را سپری کردیم. اگر با سال گذشته مقایسه کنیم، تیم شرایط بدنی بهتری دارد و بازیکنان تیم دوم ما با شرایط بهتری به اردو آمدند. از بازیکنان تشکر می کنم که آمادگی خوبی داشتند و این موضوع باعث امیدواری من شده است. ما بازیکنانی در نوجوانان و جوانان داریم که بعد از تمرینات ما به تیم های خود اضافه می شوند. بازیکنانی که بیرون هستند به ما در زمان های مقرر اضافه می شوند. ما تمرینات خود را تا قبل از شروع مسابقات ادامه می دهیم و ما هنوز نتوانستیم دیدار دوستانه ای را برای حضور در لیگ ملت ها فراهم کنیم و مسابقات اروپایی فعلا ادامه دارند.

 

کمبود دیدارهای دوستانه؟

شرایط ما با شرایط تیم های دیگر یکسان است. البته شاید آنها یک یا دو بازی داشته باشند اما ما باید شرایط خود را با وضعیتی که داریم، تطبیق دهیم. ما در لیگ ملت ها مسابقات زیادی داریم و با این مسابقات در شرایط آمادگی قرار می گیریم.

ادامه روند جوانگرایی؟

ما نمی توانیم روند اضافه کردن بازیکنان جوان را متوقف کنیم و باید این روند برای آینده ادامه داشته باشد. بازی در تیم بزرگسالان برای آینده والیبال ایران بسیار مهم است. ما به این بازیکنان در آینده فرصت می دهیم و اینکه ادامه پیدا کند، به خود آنها بستگی دارد. تیم بزرگسالان نیاز به خون تازه دارد و ما برای چند سال آینده برنامه داریم. بازیکنان با تجربه در کنار جوانان حضور دارند تا آنها پیشرفت کنند. ایران بازیکنان جوان و استعدادهای زیادی دارد که آنها کیفیت خوبی هم دارد که این موضوع را نتایج تیم ملی در رده های پایه نشان می دهد. ایران می تواند در 10 سال آینده تیم خوبی داشته باشد. امسال خیلی از بازیکنان برای پیشرفت کردن لژیونر شدند که این موضوع به پیشرفت والیبال ما کمک می کند. امیدوارم جوانان نیز لژیونر شوند زیرا به این موضوع برای پیشرفت نیاز دارند. همچنین برای بازیکنان با تجربه مانند معروف، موسوی و دیگران بسیار مهم است که لژیونر باشند.

 

دعوت از بازیکنان نیمکت نشین مانند توخته؟

توخته اکنون اینجا حضور ندارد. او بازیکنی است که در مسابقات قهرمانی جهان در تیم ما حضور داشت اما در باشگاه خود حضور نداشت و در لیست ما حضور ندارد. البته ما نمی توانیم او را بکشیم و ایشان در لیست ما حضور دارند اما در اردو نیستند. او در تیم نوجوانان و جوانان حضور دارد و سپس وضعیت او مشخص می شود.

 

هدف در لیگ ملت ها؟

مسابقات لیگ ملت ها امسال با 16 تیم و با شرایط سخت برگزار می شود اما این مسابقات بسیار جذاب است. شرایط سخت است اما ما می رویم تا بهترین نمایش خود را داشته باشیم.

 

زمان بازگشت شهرام محمودی؟

درباره شهرام محمودی توضیحات خود را ارائه کردم. ایشان بعد از مسابقات لیگ ملت ها به ما اضافه می شوند. ایشان آسیب دیده هستند و با فیزیوتراپ کار می کنند تا آماده شوند و برای مسابقات انتخابی المپیک به ما اضافه خواهند شد. ایشان در لیست ما برای لیگ ملت ها حضور دارد و ما شرایط ایشان را بررسی می کنیم اما هدف ما حضور او در انتخابی المپیک است. من درباره شهرام محمودی توضیح دادم. شهرام محمدی داستان متفاوتی داشته و در دو سال گذشته آمادگی حضور در تیم ملی را نداشت و امسال نیز گفت که می خواهد برای ایران بجنگد. من رابطه خوبی با شهرام محمودی دارم و او بازیکنی حرفه ای است. بازیکنان زیادی از بازیکنان قدیمی هستند که آمادگی جسمی و ذهنی نداشتند اما مثلا بازیکنانی مانند موسوی و معروف این آمادگی را داشتند. موسوی بازیکنی بود که مصدومیت های زیادی را تجربه کرد اما با تمام توان به تیم ما کمک کرد اما محمودی واقع بین بود و واکنش دیگری را به مصدومیت داشت.

 

تغییرات متعدد در فدراسیون؟

تغییرات در راس فدراسیون والیبال مشکلی در کار من ایجاد نکرده و تلاشم را ادامه می دهم. اگر من 100 سال هم اینجا باشم، کارم را با تصویری که برای آینده والیبال ایران دارم، انجام می دهم. اینکه رییس فدراسیون عوض شده، مشکلی برای من ایجاد نمی کند و لطمه ای به کار ما وارد نخواهد کرد. شاید همین فردا به من بگویند به خانه برگرد، اما تا زمانی که هستم، تلاشم را انجام می دهم.

 

هدف ایران در 2019؟

لیگ ملت ها، انتخابی المپیک، جام ملت ها، جام جهانی و شاید انتخابی المپیک دوم را پیش رو داریم. هیچ تیمی نمی تواند همیشه بهترین سطح را داشته باشد و هدف اصلی ما آمادگی کامل برای انتخابی المپیک است و به همین دلیل شهرام محمودی برای ما اهمیت زیادی دارد. از آقای غفور راضی هستیم اما هدف ما المپیک است و به بازیکن مطمئنی مانند محمودی نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز