خبرگزاری کار ایران

تنور داغ لیگ یک در ۳ هفته پایانی؛

از جنگ خونین بالای جدولی‌ها تا دست و پا زدن 5 تیم برای بقا

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۱۳۳

لیگ دسته اول فوتبال کشورمان به هفته‌های پایانی خودش رسیده و رقابت برای صعود و بقا در بالا و پایین جدول در داغ‌ترین نقطه خود قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رقابت‌های لیگ یک به هفته‌های پایانی خودش رسیده و جنگ داغ تیم‌های برای صعود به لیگ برتر و فرار از منطقه سقوط به لیگ دو در حساس‌ترین مقطع خودش پیگیری می‌شود. در حالی که برخی از تیم‌ها 27 و برخی از تیم‌ها 28 بازی انجام داده‌اند در حال حاضر 6 تیم روی کاغذ از شانس صعود به لیگ برتر برخوردارند و 5 تیم هم در همین شرایط گزینه سقوط به لیگ 2 هستند و 5 تیم دیگر بدون استرس در میانه جدول به نوعی لیگ برایشان تمام شده است.

 

مدعیان صعود

گل‌‌گهر سیرجان، شاهین شهرداری بوشهر، گل‌ریحان البرز، آلومینیوم اراک، سرخپوشان پاکدشت و در نهایت مس کرمان 6 گزینه صعود هستند.

 

گل‌گهر تا اینجای کار با 49 امتیاز از 27 بازی صدرنشین است و گزینه اول و اصلی قهرمانی و صعود محسوب می‌شود. شاگردان وینگو از 3 بازی باقی مانده خود در صورت کسب 2 پیروزی از این 3 دیدار تحت هر شرایطی به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد و می‌تواند بازی آخرش را تشریفاتی کند. آنها این هفته با فجر سپاسی در شیراز بازی دارند و هفته بعد باید در خانه از شهرداری ماهشهر میزبانی کنند که نزدیک‌ترین تیم به سقوط است و البته در هفته آخر در کرج میهمان گل ریحان البرز هستند که از گزینه‌های صعود است و البته شاید تا آن زمان کار هر دو تیم تمام شده باشد و یک بازی تشریفاتی را شاهد باشیم.

شاهین شهرداری بوشهر هم با یک بازی بیشتر و یک امتیاز کمتر از گل‌گهر در رتبه دوم جدول است. شاگردان ویسی این هفته میزبان ملوانی خواهند بود که انگیزه چندانی برای بازی ندارد و در هفته بعد هم در پاکدشت بازی سختی با سرخپوشان دارد که رقیب مستقیم آنها محسوب می‌شود و هفته آخر هم استراحت خواهند داشت. شاهین اگر می‌خواهد از صعود مطمئن باشد باید هر 2 بازی خود را ببرد و اگر امتیاز از دست بدهد چشم امیدش به نتایج سایر تیم‌ها خواهد بود. باید دید سهمیه لیگ برتری بوشهر در فصل نوزدهم به عدد 2 می‌رسد یا نه.

گل‌ریحان البرز با هدایت مجتبی حسینی هم از تیم‌هایی است که شانس خوبی برای صعود دارد. 27 بازی و 45 امتیاز که اگر یک بازی کمتر انجام شده نسبت به شاهین را با برتری پشت سر بگذارد با آنها هم امتیاز می‌شود ولی بازهم 3 تفاضل گل کمتر فاصله آنها با نماینده بوشهر است. گل ریحان در خانه بازی سختی مقابل سرخپوشان پاکدشت دارد که برای هر دو تیم تعیین کننده است و پس از آن باید در تبریز به مصاف شهرداری برود که خطر سقوط بیخ گوشش است و در هفته پایانی دیداری سخت با گل‌گهر سیرجان صدرنشین در خانه دارد. اگر کار گل‌گهر تا پیش از هفته آخر برای صعود و قهرمانی تمام شده باشد می‌توان گفت کار نماینده کرج در لیگ یک در هفته پایانی راحت است ولی در غیر این صورت یک جنگ تمام عیار را شاهد هستیم. در هر صورت گل ریحان باید چشم به لغزش بالا سری‌ها داشته باشد و بازی‌های سختی هم در پیش دارد.

آلومینیوم اراک هم تیم بعدی است که همچنان روی کاغذ شانس صعود دارد. شاگردان فراز کمالوند از تیم‌هایی هستند که 28 بازی انجام داده و تنها 2 دیدار دیگر در پیش دارد. آنها این هفته استراحت دارند و هفته بعد دیداری در تهران با بادران خواهند داشت که فصل برایش تمام شده ولی در هفته پایانی یک بازی شش امتیازی و حساس با سرخپوشان پاکدشت دارند که اگر تا آن موقع شانس صعود دو تیم از دست نرفته باشد دیدار بسیار حساسی خواهد شد ولی احتمال تشریفاتی شدن بازی هم تا آن زمان کم نیست.

سرخپوشان پاکدشت گزینه بعدی صعود هستند. شاگردان محمود فکری که با یک بازی کمتر در فاصله 2 امتیازی آلومینیوم قرار دارند و اگر بازی این هفته خود در کرج برابر گل ریحان با برتری پشت سر بگذارند می‌توانند 2 پله صعود کرده و شانس به مراتب بیشتری برای صعود داشته باشند ولی اگر این دیدار با شکست آنها تمام شود تا تقریباً کارشان برای صعود تمام است و فقط شانس اندکی روی کاغذ برایشان باقی خواهند ماند. دو دیدار بعدی آنها با شاهین شهرداری در خانه و با آلومینیوم در اراک است. یعنی شاگردان فکری هر 3 بازی آینده‌شان با رقبای مستقیم است که نشان می‌دهد سرنوشتشان دست خودشان است و با نتایج خوب در این بازی‌ها می‌توانند صعود کنند و نباید فریب فاصله 6 امتیازی با صدر جدول آنها را خورد.

مس کرمان آخرین تیمی است که روی کاغذ شانس صعود دارد و این شانس فقط روی کاغذ است و خیلی نباید شانسی برای فرزاد حسین خانی و بازیکنان مس قائل بود و شاید فقط یک معجزه بتواند فاصله 9 امتیازی با صدر و 8 امتیازی با تیم دوم جدول را پوشش دهد و مسی‌ها را به جمع 2 تیم بالای جدول بفرستد. آنها در کرمان میزبان شهرداری تبریز در حال سقوط هستند و پس از آن در شیراز با فجر و در خانه با بادران بازی دارند.

 

خطر سقوط بیخ گوش 5 تیم

شهرداری ماهشهر، کارون اروند خرمشهر، شهرداری تبریز، خونه به خونه بابل و نود ارومیه برای فرار از سقوط می‌جنگند.

کمی پایین‌تر از تیم‌هایی که رویای لیگ برتری شدن را در سر می پروانند 5 تیم تلاش می‌کنند تا لیگ دویی نشوند.

شهرداری ماهشهر گزینه نزدیک و اصلی سقوط است. 22 امیتاز از 27 بازی حاصل تلاش شاگردان نامجو مطلق است 3 امتیاز از 3 تیم بالای سر خود عقب هستند و 3 بازی فرصت دارند تا آن را جبران کنند. بازی آنها با بادران در خانه به واسطه جایگاه حریف در جدول می‌تواند دست یافتنی باشد و پس از آن به مصاف گل‌گهر در سیرجان خواهند رفت که احتمالا می‌خواهد در پایان بازی جشن قهرمانی و صعود بگیرد و کار خیلی دشواری برای شهرداری رقم می‌خورد و در نهایت یک بازی با تیم میان جدولی دیگر با فجر در خانه دارند. وضعیت شهرداری نشان می‌دهد حتی 6 و 7 امتیاز هم شانس زیادی برای بقا به این تیم نمی‌دهد و چه بسا با کسب 9 امتیاز هم نتوانند 2 پله صعود کرده و در لیگ یک باقی بمانند.

کارون اروند خرمشهر با تفاضل گل کمتر نسبت به 2 تیم 25 امتیازی دیگر نزدیک‌ترین تیم به شهردار ماهشهر است. شاگردان هومن افاضلی یک بازی هم بیشتر نسبت به شهرداری ماهشهر 22 امتیازی و شهرداری تبریز و خونه به خونه 25 امتیازی دارند و 2 بازی شاید فرصت مناسبی باری فرار از منطقه سقوط برای آنها نباشد. تفاضل گل 17- ضعیف‌ترین تفاضل تا اینجای کار در لیگ یک است و همه این موارد نشان می‌دهد خطر سقوط را باید برای این تیم جدی در نظر بگیریم. یک بازی در خرمشهر مقابل قشقایی میانه جدولی و تقابل سخت با حریف مستقیم یعنی خونه به خونه در بابل دو بازی باقی مانده کارون است و حتی کسب 6 امتیاز کامل هم می‌تواند برای بقا کافی نباشد.

شهرداری تبریز با هدایت جعفری اگرچه مثل کارون 25 امتیازی است ولی اوضاع به مراتب بهتری دارد چرا که 3 بازی در پیش دارد و تفاضلش هم 14- است یعنی 3 گل بهتر از کارون. با این حال نباید خطر سقوط را دست پایین بگیرند چرا که ممکن است عواقب بدی برایشان داشته باشد. بازی برابر مس در کرمان، با گل‌ریحان مدعی صعود در تبریز و در نهایت قشقایی در شیراز. 3 امتیاز از 9 امتیاز باقی مانده تا 99 درصد شهرداری را در لیگ حفظ می‌کند و با کسب 4 امتیاز حتی روی کاغذ هم خطی برای سقوط این تیم نخواهد بود.

خونه به خونه بابل که فصل قبل در این شرایط مدعی جدی صعود به لیگ برتر بود حالا باید شرایط خود را برای بقا بسنجد. شاگردان میثاقیان از نظر تعداد بازی و امتیاز با شهرداری برابری می‌کنند ولی تفاضل گلشان 3 گل بهتر است و 11- است. بازی در خانه مقابل قشقایی و در رفسنجان مقابل مس و در نهایت با کارون در هفته پایانی که گزینه نزدیک‌تر به سقوط است. خونه به خونه اگر فقط 3 امتیاز بگیرد دیگر بعید است خطری تهدیدش کند و یک امتیاز بیشتر خیالشان را کاملاً راحت خواهد کرد.

نود ارومیه در حال حاضر می‌توان گفت فقط روی کاغذ گزینه سقوط هستند ولی نباید این موضوع را کاملاً منتفی دانست. آنها 28 امتیاز از 28 بازی دارند و تفاضل 17- که این یعنی اگر خونه به خونه و شهرداری تبریز یک بازی کمتر خود را نسبت به نود با پیروزی پشت سر بگذارند آنوقت شاگردان بیاتلو به رتبه 14 جدول سقوط می‌کنند و یک قدمی 2 تیم اصلی که گزینه سقوط هستند. حتی یک پیروزی هم کار آنها را تمام نمی‌کند و روی کاغذ شانس سقوط دارند. بازی با مس رفسنجان در ارومیه، استراحت در هفته بعد و بازی با ملوان در ارومیه دیدارهای باقی مانده این تیم است.

 

بی‌انگیزه‌ها

5 تیم فجرسپاسی شیراز، بادران تهران، قشقایی شیراز، مس رفسنجان و ملوان انزلی روی کاغذ هم شانسی برای صعود ندارند و خطر سقوط را حس نمی‌‌کنند.

 

3 تیم اول هرکدام 3 بازی و 2 تیم بعدی هر کدام 2 بازی دیگر در پیش دارند و این 13 دیدار اگرچه برای خود این تیم‌ها و بازیکنانشان شاید اهمیت چندانی جز کمی بالا و پایین شدن در جدول نداشته باشد ولی به واسطه تعیین کننده بودن در سرنوشت سقوط و صعود تیم‌های دیگر بازی‌های مهمی هستند که از نظر اخلاقی و حرفه‌ای ایجاب می‌کند با قوای کامل و انگیزه تمام راهی رقابت‌ها شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز