خبرگزاری کار ایران

رفعتی: در 5 هفته گذشته اشتباه تاثیر گذار نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۹۶

رئیس دپارتمان داوری، گفت: در 5 هفته گذشته اشتباه تاثیر گذار در نتایج اصلا نداشتیم.

به گزارش ایلنا، داوود رفعتی در حاشیه کلاس داوری،‌گفت: طبق توصیه AFC یک کلاس یک روزه در مورد مسابقاتی که برگزار شده و دیدارهای بعدی برگزار می‌کنیم تا مشکلات کمتر شود. در 5 هفته گذشته اشتباه تاثیر گذار در نتایج اصلا نداشتیم. این مسئله قابل تقدیر است. داوران زحمت کشیدند و نگرش ما نسبت به چیدمان تغییر کرده و در این راستا نتیجه لازم را هم گرفتیم.

وی در مورد اینکه اشتباهات در ابتدای فصل زیاد بود و قرار است برای فصل بعد ازVAR استفاده شود، عنوان کرد: به صورت کلی درستی تصمیمات در مسابقات فوتبال 93 درصد بوده است. این مسئله با VAR نود و هشت درصد می‌شود. با VAR هم اشتباهات صفر نخواهد شد. ما تلاش کردیم این سیستم را به نیم فصل دوم برسانیم. این مسئله 5 مرحله دارد که ما دو مرحله را گذراندیم. یک مرحله ثبت نام بود. یک مسئله دیگر هم کلاس دیگر بود. مرحله بعدی آموزش داوران است. هر داور باید 90 دقیقه آموزش ببیند. مرحله دیگر تست آفلاین بوده که انجام شده است. در تلاش هستیم به صورت رایگان این سیستم را از یک کشور دیگر بگیریم.

رفعتی در مورد اینکه چند داور را آموزش می‌دهند، عنوان کرد: 24 داور آموزش می‌بینند چرا که اگر قرار باشد افراد بیشتری آموزش ببینند نیاز به زمان زیادی است.

وی افزود: در مورد نرم افزار داخلی ما از همه خواستیم اگر توانایی دارند این کار را انجام دهند. هر کسی می‌تواند الان به زمین بیاید و این کار را انجام دهد استقبال می‌کنیم اما اکثرا به صورت طرح و پیشنهاد اعلام آمادگی کردند که این به درد ما نمی‌خورد. ما مجوز داخلی را گرفتیم اما سیستم هایی که آورده شده خیلی کارایی نداشتند. 

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه آیا قرار شده کره جنوبی این سیستم را رایگان در اختیار ما قرار دهد،‌گفت: ما روابط بسیار خوبی با کره جنوبی داریم. مهدی تاج و دکتر چانگ رئیس فدراسیون کره جنوبی رابطه خوبی دارند و قرار است دو دستگاه در اختیار ما قرار دهند. 

رفعتی در ادامه تأکید کرد:‌ فیفا 7-8 برند معرفی کرده است. برندی که ما وارد کنیم را همه باشگاه‌ها باید وارد کنند. وقتی فیفا قصد نظارت داشته باشد باید همه عوامل آن کشور از یک برند برای انجام این کار استفاده کنند. برند مورد استفاده استقلال با پرسپولیس و سایر تیم‌ها نباید متفاوت باشد. هماهنگی این مسئله باید با فدراسیون باشد. کمیته داوران در مسائل مالی و ... دخالتی ندارد.

وی در مورد اینکه آیا از تجربه داوران بازنشسته در VAR استفاده می‌شود، اظهار داشت: فیفا اجازه داده داورانی که امسال بازنشسته می‌شوند در این سیستم فعالیت کنند. حضور آنها تا 2-3 سال بلامانع است. این داوران باید آمادگی بدنی داشته باشند و از آنها تست می‌گیریم.

رئیس دپاتمان داوری در مورد اینکه این دو سیستم در کجا استفاده خواهد شد، گفت: یک سیستم در مرکز ملی فوتبال برای کارگاه آموزشی استفاده می‌شود. یک سیستم هم در یکی از ورزشگاه با تشخیص فدراسیون استفاده خواهد شد.

وی در مورد اینکه وضعیت اپراتورها به چه شکلی خواهد بود، اظهار داشت: توصیه فیفا این است که آنها داور و فوتبالی باشند. تلاش می‌کنیم در این راستا آموزش دهیم. 

رفعتی در مورد اینکه آیا هر باشگاه باید یک عدد سیستم برای خودش تهیه کند، گفت: هر ورزشگاه باید با محوریت فدراسیون و سازمان لیگ یک سیستم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز