خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل استقلال پاسخ دهد؛ چرا فقط باقری بخشیده نشد؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۳۸۶

همه چیز از بازی دربی شروع شد، جایی که انگشت اتهام به طرف خیلی‌ها از جمله آقای کاپیتان نشانه رفت. بعد از آن اوضاع تیم خوب نشد.

به گزارش ایلنا، هرکس یک چیز می‌گفت حتی پای پزشک تیم هم وسط آمد. اختلافات بالا گرفت اما حرف‌های شفر بیشتر جو را برای رحمتی ملتهب کرد. آنجا بود که هواداران هم او را رها نکردند. هرچند که در میان تمام هیاهوی دربی که باعث شد فاصله امتیازی استقلال با صدر هم زیاد شود، یک نفر همچنان خانه‌نشین است و حتی اجازه نمی‌دهند سر تمرین حاضر شود. جالب اینجا است که مدیریت باشگاه هم پافشاری می‌کند این بازیکن هرگز اجازه حضور در بین استقلالی‌ها را ندارد. فرشید باقری همان بازیکنی است که بیش از سایر بازیکنان مورد غضب مدیریت و کادر فنی قرار گرفته و نمی‌تواند فعلا در بین آبی‌ها حضور پیدا کند. اما پافشاری آقای رییس برای منع تمرین کردن فرشید در نوع خود قابل توجه است.

هیچ کس بی‌نظمی را نمی‌پذیرد. بازیکن اشتباه کرده باید تاوان بدهد. هیچ کس از این بابت که با بازیکن خاطی برخورد می‌شود نمی‌تواند و نباید به مدیریت و کادر فنی استقلال خرده بگیرد. طبیعی است که باید با فرشید باقری برخورد جدی شود اما یک مساله اینجا جای سوال دارد و می‌تواند نگرش و تصمیم مدیریت استقلال را زیر سوال ببرد. این برای نخستین بار نیست که استقلال در پی یک شکست دچار چالش می‌شود. با اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قبل از دربی وانمود می‌کنند این بازی حساس نیست و مثل سایر بازی‌ها سه امتیاز دارد اما انگار تمام امتیازات لیگ یک طرف و شش امتیاز بازی دربی رفت و برگشت هم برای دو تیم طرف دیگر قرار دارد. به همین دلیل هم هست که گاهی مربیان بازی خنثی و فاقد موقعیت را به بازی هیجانی و پرشور ترجیح می‌دهند تا از خوان اصلی لیگ که همان دربی است به سلامت عبور کنند.

در این بازی نتیجه مساوی هم حکم برد را دارد و دو تیم از بلایای احتمالی بعد از بازی بیمه می‌شوند اما با وجود تمام توضیحاتی که در خصوص این مساله داده شد، معلوم نیست مسوولان باشگاه استقلال و حتی کادر فنی این تیم چرا سیاست یک بام و دو هوا را برای تنبیه بازیکنان در نظر می‌گیرند. همانطور که مطرح شد در میان خاطیان دربی تنها بازیکنی که هنوز توسط باشگاه بخشیده نشده، فرشید باقری است. اینطور که گفته می‌شود غیر از اینکه فرشید در رختکن در بازی دربی باعث بروز حاشیه‌هایی شده بعد از بازی هم علیه مدیریت باشگاه مصاحبه کرده است. تا اینجای کار حق با مدیر عامل و کادر فنی استقلال است که نخواهند و نباید فرشید را ببخشند، ولی آیا تاکنون این فقط باقری بوده که علیه مدیریت صحبت کرده  یا جو تیم را با یکسری مسائل حاشیه‌ای به هم ریخته؟ فوتبالی‌ها یادشان نرفته که در ابتدای مدیریت فتحی در استقلال روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی در تمرین استقلال چطور فتحی و مدیریتش را زیر سوال بردند. بعد از آن اتفاقات در تمرین چه واکنشی مدیریت باشگاه داشت؟ چقدر این دو بازیکن بابت حرف‌هایی که علیه مدیریت باشگاه به زبان آوردند تاوان پس دادند؟ نکته اینجا است که چشمی در مصاحبه کردن علیه مدیریت ید طولایی دارد و گهگاهی با مصاحبه‌های خود جو تیم را به هم می‌ریزد. گذشته از روزبه چشمی که یکی از منتقدان سرسخت مدیریت است و به تازگی در یک ضیافت شام با فتحی آشتی کرده‌، بازیکنان دیگر استقلال هم چندان پایبند به اصول حرفه‌ای نیستند و بی‌نظمی‌های خاص خود را دارند.

مگر وقتی طارق همام بدون اطلاع باشگاه استقلال برای تیم سابق خود در عراق بازی کرد چه تنبیهی برای او در نظر گرفتند که دیگر بی‌نظمی خود را تکرار نکند. باز هم باید این نکته را یادآور شد که هیچ کس با اقتدار و برخورد جدی باشگاه با بازیکن خاطی مشکلی ندارد. اصول حرفه‌ای این است که بازیکن باید بابت رفتار اشتباهی که انجام می‌دهد تنبیه شود حتی اگر این تنبیه از نظر فنی به ضرر تیم تمام شود اما آنچه این روزها اصرار فتحی به بازنگشتن باقری را زیر سوال می‌برد برخورد‌های او با موردهای مشابه فرشید باقری است. تا اینجای کار به نوعی در بحث محرومیت فرشید باقری، تصمیم مدیریت واکاوی شد. با اینکه تصمیم فتحی جای بحث و بررسی دارد ولی دلیل نمی‌شود بازیکنی مثل فرشید هم که به روزهای اوج خود بازگشته بود با یک حرکت بچگانه تمام موقعیت‌هایش در استقلال را از دست بدهد. باقری توانسته بود با گل‌هایی که برای این تیم زده بود، محبوبیت بین هواداران پیدا کند و از طرفی هم شفر روی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده بود. فرشید باقری برخلاف فصل گذشته در فصل جاری شرایط خوب و متفاوتی داشت هر چند که این بازیکن نتوانست با مدیریت رفتارش این موقعیت را تداوم بخشد و این روزها از حضور در تمرینات هم محروم است چه برسد به اینکه در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرد.

شاید این موقعیت سرنوشت فصل بعد باقری را نیز تحت تاثیر قرار دهد و همین نکته می‌تواند بار منفی ماجرا برای فرشید باقری را زیادتر هم بکند. می‌توان اینطور پیش‌بینی کرد که طبق معمول ریش‌سفیدی پیدا می‌شود که در این ماجرا برای باقری میانجیگری کند و او را به تیم بازگرداند ولی حتی با وقوع چنین ماجرایی هم هیچ چیز در مورد انتقاداتی که به طرفین در این خصوص وارد است را کم نمی‌کند. بد نیست مدیریت استقلال سیاست برخورد با خاطیان را به صورت یکنواخت پیاده کرده و اسم‌ها برای او تفاوتی نکند، ضمن اینکه فرشید باقری از ماجراهای دربی درس بزرگی بگیرد و از این پس وارد حاشیه‌هایی این چنینی نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز