خبرگزاری کار ایران

پیام بازی روز گذشته برای سپاهان؛ قهرمانی بدون هزینه ممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۱۶

گل پاتوسی به استقلال پیام ویژه‌ای برای سپاهانی داشت که دیگر مدعی جدی قهرمانی محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال روز گذشته موفق شد در اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان دیدار حیثیتی مقابل سپاهان را با برتری به پایان برساند و این نتیجه با گل زیبای آیاندا پاتوسی به ثمر رسید که با حرکت انفرادی خود 4 مدافع سپاهان را از پیش رو برداشت و به نوعی یک تنه 3 امتیاز برای استقلال به همراه آورد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که سپاهان در طول بازی موقعیت‌های زیادی از دست داد و حملاتی که روی دروازه استقلال ترتیب داد بی‌نتیجه بود و هر یک توسط مهاجمان این تیم از دست رفت.

در خط حمله سپاهان علاوه بر کی‌روش استنلی که به وضوح خستگی و افت کیفی نسبت به نیم فصل اول و البته تمرکز مدافعان حریف برای مهار او روی عملکردش مشخص است، سجاد شهباززاده و علی قربانی هم حضور دارند که نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

علی قربانی مثل دیدارهای اخیر به کل از جریان بازی محو بود و حتی توانایی قرار گرفتن در موقعیت گل زنی را هم نداشت و سجاد شهباززاده هم یک موقعیت صد در صد را از یک قدمی دروازه در حالی که توپ از حسینی هم عبور کرده بود از دست داد.

شهباززاده و قربانی که توانایی‌های بالای در خط حمله دارند هرگز در یک پروژه قهرمان سازی تیم عملکرد موفقی نداشتند و نکته جالب اینجاست که هر دو در سال‌های اخیر در فهرست مازاد استقلال قرار گرفته و از این تیم جدا شده‌اند.

از سوی دیگر آبی‌پوشان که تغییرات زیادی در جمع نفرات خود داشتند هزینه قابل توجهی در نیم فصل برای تقویت خود انجام دادند و جذب منشا، پاتوسی و ایسما به وضوح روند صعود این تیم در جدول را سرعت بخشید و از یک تیمی که برای سهمیه می‌جنگید یک مدعی جدی قهرمانی ساخت.

استقلال هم مثل سپاهان چند فصل سخت را پشت سر گذاشته و خریدهای اشتباهی هم داشته است ولی عملکرد فوق‌العاده پاتوسی و کلاس درس او برای مهاجمان سپاهان یک بار دیگر این واقعیت را نشان داد که در فوتبال هم مثل هرجای دیگر به اصطلاح هرچقدر پول بدهی همانقدر آش می‌خوری.

سپاهان به عنوان پرافتخارترین باشگاه لیگ برتر چند سالی است که به فکر صرفه‌جویی در هزینه‌هایش افتاده و این موضوع دقیقاً مصادف شده با اوضاع خوب سرخابی‌ها به واسطه استفاده از سامانه‌های پیامکی و هزینه‌های قابل قبولی که برای حضور در لیگ برتر و آسیا داشتند و همچنین ورود تراکتورسازی به بخش خصوصی که با پرستاره ترین تیم تاریخ سرخ‌های تبریزی همراه شده و حالا این 3 تیم بالاتر از سپاهان و از همه نزدیک‌تر به قهرمانی هستند.

سپاهان در حالی در رتبه چهارم جدول قرار گرفته که در نیم فصل قهرمان شده بود ولی عدم استفاده مناسب از پنجره تابستانی این تیم را به طور جدی تضعیف کرده و این موضوع در نتایجش هم مشهود است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز