خبرگزاری کار ایران

نگاهی به بازی فراموش نشدنی سپیدرود و تراکتورسازی

گزارش ویژه: بازگشت شادی به رشت؛ رودهای ایران خروشانند!

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۰۷۳

سپیدرود رشت دیدار حساسی مقابل تراکتوسازی را با نتیجه فراموش نشدنی به نام خود ثبت کرد و اکنون 5 بازی حساس برای زنده نگه داشتن شانس بقا در لیگ برتر پیش رو دارد.

به گزارش ایلنا، کمتر طرفدار فوتبالی تصور می‌کرد سپیدرود رشت در رویارویی با تیمی که هر کدام از مهره‌های آن ارزشی معادل با چند بازیکن تیم تحت هدایت نادر دست نشان را دارد بتواند به حداقل مساوی دست پیدا کند؛ اما این فقط برای طرفداری تلقی می‌شد که علاقه به در نظر گرفتن آمار و ارقام داشته و هر چه که در ذهن داشت روی کاغذ گنجایش داشت.

برای طرفداری که در سرما و گرما؛ در سیل‌های مثال زدنی رشت و بازی‌های خارج از خانه با اتوبوس به استقبال تیمش رفته بود پر واضح بود که پس این مسابقه حساس، شیرینی فراموش نشدنی وجود خواهد داشت. به غیر از یازده مرد دست نشان و بازیکنان روی نیمکت از چند روز پیش با اتمام تعطیلات عید نوروز 23 فروردین ماه دوباره شهر به حالت تعطیلی درآمد و بنرهای حمایتی از تیم محبوب مردم دیار میرزا در سراسر شهر پخش شده بود.

سوت مسابقه در ساعت 17 عصر به صدا در آمد و تنها دو دقیقه کافی بود تا بازیکن سابق تراکتورسازی برابر تیم سابقش اولین بمب روی سکوها را به نفع میزبان به صدا در بیاورد. باورنکردنی بود اما در جدال دارا و ندار این تیم ریشه دار رشت بود که از رقیبش که برای رسیدن به سکوی قهرمانی از ماه‌های گذشته برنامه ریزی کرده پیش افتاد. این روحیه وصف نشدنی خبر از فتح بزرگ خانگی می‌داد که در همان نیمه اول با ضربه دیدنی میثم فردوسی شکل جدی به خود گرفت؛ پس از گل او شجاعی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما این پسران باران بودند که با برتری به رختکن رفتند. نیمه دوم هم همان بود سپیدرود نه عقب کشید و نه در لاک دفاعی فرو رفت؛ تیم سراسر حمله تا جایی پیش رفت که گل سوم را هم وارد دروازه رقیب کرد و برابر شاگردان لیکنز میدان داری می‌کرد. 

بازی سخت و جان‌دار سپیدرود در حالی با سوت داور به پایان رسید که از توپ جمع‌کن‌ها گرفته تا عوامل ورزشگاه چند برابر بازیکنان خوشحال بودند و برای فتح یک فینال فراموش نشدنی و سه امتیاز ارزشمند به زمین مسابقه آمدند. شادی در ورزشگاه سردار جنگل به قدری بود که اکثر هواداران رقیب حتی دقایق پایانی بازی را هم تماشا نکرده و سکوها را ترک کردند. بازی که سپیدرود در روزهای پایانی اولین ماه بهار تجربه کرد آغاز مسیر دشواری است که انتهای آن دو سرنوشت متفاوت خواهد داشت. رویارویی تراکتورسازی و چندین نکته حائز اهمیت داشت:

* اولین برد نادر؛ اولین شکست لیکنز

گزارش ویژه: بازگشت شادی به رشت؛ رودهای ایران خروشانند!

نادر دست نشان با جدایی علی کریمی تیمی را در اختیار گرفت که وارد منطقه بحرانی سقوط شده بود و کمتر سرمربی به خود چنین اجازه‌ای می‌داد تا در این وضعیت بتواند زمام را در دست بگیرد. او از هفته بیست و یکم آغاز به کار کرد و ابتدا مقابل تیم سابقش مقابل صنعت نفت به تساوی رسید؛ برابر پرسپولیس شکست خورد و سال 98 را با دو تساوی برابر پیکان و ذوب آهن آغاز کرده بود و تنها سه امتیاز به دست آورده بود که شکست تراکتورسازی اولین برد او با سپیدرود را رقم زد.

در تیم مقابل، جرج لیکنز که از بازی مقابل نساجی مازندران کارش را آغاز کرده بود به اولین شکست تحت هدایت این سرمربی تن داد. سرخپوشان با لیکنز در هفت مسابقه قبلی گلی دریافت نکرده بودند و بعد از نساجی دوباره تیمی از شمال ایران موفق به گشودن قفس توری این تیم مقتدر شد.

*جایگاه سپیدرود

گزارش ویژه: بازگشت شادی به رشت؛ رودهای ایران خروشانند!

مهم‌ترین قسمت بازی بدون شک کسب سه امتیاز خانگی برای سپیدرود بود تا آنها با گذشت 13 بازی خانگی با کسب شش شکست و پنج تساوی در نهایت به دومین سه امتیاز مسابقه داخل خانه دست پیدا کنند. این برتری در حالی ارزش بیشتری دارد که استقلال خوزستان که یک پله پایین‌تر از سپیدرود در قعر جدول قرار دارد برابر فولاد شکست خورده بود و نفت مسجد سلیمان که با یک امتیاز بیشتر در رتبه چهاردهم حضور دارد هم مقابل پدیده شکست را تجربه کرده است. حالا تیم دست نشان در پنج هفته آتی که به گفته خودش 5 فینال دیگر خواهد بود به ترتیب پارس جنوبی، فولاد، نفت مسجد سلیمان، نساجی و استقلال تهران را پیش رو دارند که هر کدام آنها حساسیت خاص به خود را دارد اما دیدار خارج از خانه مقابل نفت که در حال حاضر نزدیک‌ترین تیم به منطقه سقوط است هیجان زیادی برای این تیم خواهد داشت. 

* اتحاد یکدست برابر فتنه سرخ

گزارش ویژه: بازگشت شادی به رشت؛ رودهای ایران خروشانند!

وقتی اسم ملوان و سپیدرود را بشنوید ناخودآگاه تقابل‌هایی را در دنیای فوتبال و خارج آن متصور می‌شوید که به غیر از اصل ماجرا حواشی فراوانی به دنبال دارند. باشگاه سپیدرود یک سال پیش از ملوان وارد دنیای حرفه‌ای باشگاه‌داری شده و از این رو باقدمت‌ترین باشگاه گیلانی شناخته می‌شود که فرهنگ هواداران آن مثال زدنی است؛ از این رو طرفداران این تیم با کمک هواداران فهیم ملوان به خوبی نشان دادند که هرگز خارج از زمین فوتبال در برابر فتنه و عوامل خارجی کوچک‌ترین سستی نخواهند داشت و اجازه نمی‌دهند که رقابت دیرینه‌شان با حواشی منسوخ شده‌ای درگیر شود که بسیار دیده شده و ملت ایران از آن ناراضی هستند.

یکی از ماندگارترین لخظات بازی سپیدرود و تراکتور در پارکینگ منتهی به سکوهای ورزشگاه سردار جنگل جایی رقم خورد که در کنار طرفداران ملوان و سپیدرود، طرفداران داماش هم نشان دادند که مانند تمام گیلانی‌ها در کنار هم هستند و فتنه اندازی برخی عوامل سودجو نمی‌تواند آنها را از هم دور کند.

رفتار عجیب طرفداران تراکتورسازی

طرفدارانی که با چند دستگاه اتوبوس خود را به رشت رسانده بودند قبل از مسابقه با شعارهای تند و بی جهت قصد تشویش اذهان طرفداران فوتبال در سطح شهر را داشتند که با ناکام ماندن نقشه‌شان در نهایت به سکوهای ورزشگاه رسیدند. اوایل مسابقه بازی آرام دنبال می‌شد و هر دو سمت ورزشگاه مشغول تشویق تیم خود بودند که با دریافت گل دوم تراکتورسازی فحاشی‌ها آغاز شد و تا جایی ادامه پیدا کرد که بعد گل سوم عده‌ بسیاری از طرفداران تیم میهمان ورزشگاه را بعد از اینکه اقدام به شکستن صندلی‌ها کردند، ترک کرده و دقایق پایانی بازی را تماشا نکردند. بعد از این اتفاق برخی از طرفداران سرخپوشان تبریزی که تا پایان در ورزشگاه حضور داشتند مشغول جمع آوری زباله‌ها شدند تا سکوهای سیمانی را تمیز تحویل بدهند در حالیکه همراهانشان چند دقیقه قبل زمین مسابقه را با پرتاب صندلی شلوغ کرده بودند.

* جایگاه تراکتورسازی

گزارش ویژه: بازگشت شادی به رشت؛ رودهای ایران خروشانند!

شکست مقابل سپیدرود فراموش نشدنی‌ترین بازی برای تیمی است که مهیای قهرمانی شده بود و اکنون در دو امتیازی پرسپولیس صدرنشین قرار گرفته و در صورت برتری امروز پرسپولیس مقابل سایپا این فاصله تا 5 امتیاز هم افزایش خواهد داشت. تراکتور در پنج هفته آینده به ترتیب باید برابر پیکان، ذوب آهن، پرسپولیس، پارس جنوبی و فولاد خوزستان قرار بگیرند که بررسی وضعیت هر یک از این تیم‌ها نشان می‌دهد تراکتور به هیچ وجه شرایط آسانی برای رسیدن به هدفش ندارد.

* آشتی با هواداران؛ نادر امپراطور برگشت؟

گزارش ویژه: بازگشت شادی به رشت؛ رودهای ایران خروشانند!

بهترین قسمت برای بازیکنان سپیدرود بازگشت خوشحالی به شهری بود که قریب به یک هفته منتظر چنین اتفاقی بودند. ایستادن مقابل جایگاه طرفداران و تشویق ایسلندی هماهنگ در حالیکه شعارهای مطرح تیفوسی‌ها در ورزشگاه دهن به دهن می‌چرخد حس نابی بود که از اواخر نیم فصل اول آن را تجربه نکرده بودند. نکته جالب‌تر قبول باورهای دست نشان بود که در تابستان گذشته هم مقطعی تصمیم به هدایت سپیدرود داشت اما با شعارهای همین هواداران از تصمیمش منصرف شده بود؛ او حالا همانطور که نیمی از ورزشگاه سردار جنگل صدا می‌زدند نادر امپراطور است و پنج نبرد حساس و دشوار برای لیگ برتری نگه داشتن دلیل شادی مردمانی است که خواه ناخواه حتی کوچک‌ترین گفت و گوهایشان هم به این تیم مربوط است.

عکس‌ها از امیرصالح غنجی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز