خبرگزاری کار ایران

مقابل پرسپولیس و سایپا حق تیم ما باخت نبود

فرکی: دلیل اخراج بازیکنان فرهنگی بود نه فنی

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۷۶۳

سرمربی تیم پیکان با حضور در سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در مورد شرایط تیمش پیش از دیدار فردا برابر ذوب‌آهن صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، حسین فرکی سرمربی پیکان در مورد بازی برابر ذوب‌آهن عنوان داشت: در ابتدا به هر سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تبریک می‌گویم. برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. در مورد بازی فردا باید بگویم وضعیت جدول را می‌بینید که یک تیم برای قهرمانی می‌جنگد و یک تیم برای سقوط. در این شرایط هیچ تیمی دوست ندارد انتهای جدول برود. متاسفانه قرعه تیم پیکان قرعه خوبی نبوده است.

فرکی در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: پیکان قرعه خوبی نداشت. در شروع دیدارها با تیم‌های قدرتمندی بازی داشت و همچنین از هفته دهم به بعد باز هم قرعه مشکلی داشت و بازی‌های ما سخت و دشوار بود. در هر دیدار برای پیروزی و گرفتن سه امتیاز تلاش کنیم. گاهی البته نتیجه حاصل نمی‌شود با این حال این شرایط را تا پایان فصل ادامه می‌دهیم. تا در فصل آینده بهتر و باکیفیت‌تر بازی کنیم. مقابل حریفان هم با شناخت آنالیز وارد می‌شویم اما گاهی اوقات به نتیجه نمی رسیم.

وی افزود: بدون اغراق در برخی دیدارها با از دست دادن موقعیت‌های گل‌مان شکست خوردیم که حق‌مان باخت نبود. در بازی با پرسپولیس و سایپا نباید بازنده می‌شدیم. این باخت شرایط تیمی ما را تغییر داد. خودمان را برای نیم فصل دوم آماده کرده بودیم. امروز هم مقابل ذوب‌آهنی بازی داریم که شرایطش نسبت به گذشته متفاوت‌تر است. بدون اغراق 24 بازیکن سطح بالا دارد و در آسیا هم خوب نتیجه گرفته است. ما مقابل این تیم به میدان می‌رویم. کار دشواری هم داریم. با این حال می‌خواهیم با این بازی خانگی پیروز شویم.

سرمربی پیکان در مورد اینکه در بازی برابر پرسپولیس حق پیکان برد بود، گفت:‌ما از عملکرد خودمان راضی نبودیم اما در دقایقی گل خوردیم که می‌توانستیم متمرکزتر باشیم اما این اتفاق رخ نداد.

فرکی در خصوص اخراج سه بازیکن تیمش و اینکه مجید جلالی پیش از این خواستار کنار گذاشتن بازیکنانی شده بود اما با رفتن او  این بازیکنان در تیم ماندند، افزود: این بازیکنان زمان جلالی نرفتند که برگردند. موضوع این است که ما به اصولی اعتقاد داریم که بخشی از آن فنی و بخش دیگر فرهنگی است. شاید بازیکنی از نظر فنی ضعیف باشد اما این قابل تحمل است، بازیکنی که از نظر فرهنگی دچار مشکل باشد کار را سخت می‌کند.

متاسفانه مربیانی که در طول راه به تیم می‌آیند دچار این مشکلات می‌شوند. روزی که به پیکان رفتم این تذکرات را دادم و دوست نداشتم کسی را اخراج کنم. اما به هر حال اولویت باشگاه و تیم است نه اینکه به خودمان فکر کنیم.  احساس کردم رفتار این دو سه بازیکن به تیم آسیب می‌زند و بعد از آخرین تذکر که جدی‌ترین تذکر هم بود تصمیم گرفتم این سه بازیکن از تیم کنار بروند چرا که اتفاقات بدی رخ داد اما باید اینجا بگویم که درباره ابوالفضل ابراهیمی سوء تفاهم رخ داد و من زود قضاوت کردم.بعد از صحبتی که با این بازیکن داشتم قرار شد پس از جلسه کمیته انضباطی باشگاه او برگردد به تیم چرا که سوء تفاهم از طرف من بود و دوست ندارم چه با بازیکن جوان و چه میان‌سال قضاوت ناعادلانه داشته باشم اما درباره ابراهیمی قضاوت من عادلانه نبود. اما درباره دو بازیکن دیگر تصمیم درستی گرفتیم که پای آن می‌ایستم و از بخش رسانه‌ای خودمان انتظار دارم که به این مسئله کمک کند.نباید این طور باشند بازیکنانی که قرار داد می‌بندند مطمئن باشند بازی می‌کنند.حتی می‌بینیم در تیم صدرنشین و سرخابی‌ها بازیکنانی رفتارهایی می‌کنند که درست نیست و مربی مجبور می‌شود با آنها برخورد کند. اما هیچ مربی به دنبال محرومیت بازیکنانش نیست. در تیم ملی کی‌روش با برخی از بازیکنان برخوردهایی کرد که مورد حمایت رسانه‌ها قرار گرفت و برای مربیان ایرانی هم باید این شرایط وجود داشته باشد. بازیکنان باید در باشگاه‌هایشان آموزش ببینند تا در تیم ملی دچار مشکل نشوند اما من هیچ خصومت شخصی با بازیکنان ندارم.

وی در پایان در مورد مردم سیل‌زده عنوان کرد: باید با مردم سیل زده کشورمان ابراز همدردی کنیم. سیل در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان خسارات زیادی به بار آورده و در آستانه سال جدید بسیاری از مردم را داغدار کرده و به آنها آسیب زده است. عمق فاجعه را همه درک کرده‌اند. کسانی که می‌توانند کمک کنند به کمک سیل‌زدگان بشتابند اهالی فوتبال در این مدت کارهای خوبی برای سیل زدگان انجام داددند و دین‌ خود را ادا کردند اما باید بیشتر در این زمینه ورود و کمک کنیم تا داغ و خسارت این عزیزان را کمتر کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز