خبرگزاری کار ایران

همانند الهلال مقابل ژانرال

ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۶۱۸

ترکیب برنده استقلال تهران بعید به نظر می‌رسد در بازی حساس مقابل سپاهان اصفهان دستخوش تغییر شود.

به گزارش ایلنا،‌ استقلال در سال 98 اگرچه دربی را باخت و برابر سایپا هم به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافت تا در رقابت با تیم‌های مدعی بالای جدول به رده چهارم جدول رده بندی سقوط کند اما همین هفته به پیروزی بزرگی مقابل الهلال عربستان دست پیدا کرد تا ضمن زنده نگه داشتن شانس صعود از مرحله گروهی با قدرت به ادامه مسابقات در لیگ برتر بیاندیشد.

آبی پوشان امروز با روحیه فراوان در بازی بزرگی حضور پیدا می‌کنند. مردان وینفرد شفر در هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ برتر سپاهان 47 امتیازی را پیش رو دارند که در صورت برتری مقابل این تیم می‌توانند جایگاه آن را تصاحب کرده و به رتبه سوم صعود کنند. برتری در این بازی به نوعی می‌تواند جبران بازی رفت هم باشد جایی که آنها با نتیجه یک بر صفر مغلوب شدند. نکته جالب درباره این مسابقه آمار شفر و استقلال برابر سرمربی سابق آبی‌هاست.

این بازی پنجمین مصاف استقلال با امیر قلعه‌نویی در شهر اصفهان خواهد بود. از چهار بازی قبلی سه بازی در لیگ برتر و یک بازی در لیگ قهرمانان برگزار شده است. تیم‌های قلعه‌نویی در سه بازی برنده شده و یک بازی هم مساوی شده است. استقلال در هفت بازی قبلی در برابر تیمی با سرمربیگری قلعه‌نویی در لیگ برتر برنده نشده است و همچنین پنج شکست و دو مساوی برای استقلال حاصل عملکرد آبی‌پوشان در برابر این مربی در لیگ برتر بوده است.

آبی‌ها دو جلسه تمرینی در تهران برگزار کرده‌اند و پس از برنده شدن در جدالی سخت مقابل الهلال استراحت کمتری نسبت به سپاهان داشته‌اند که آخرین مسابقه آنها مربوط به یک هفته پیش است. با دستوری شفر آنها همچنین به جای استفاده از هواپیما برای سفر به شهر اصفهان با دو دستگاه اتوبوس تهران را ترک کرده‌اند و شرایط سفر هم می‌تواند تا حدودی به این خستگی ناشی از فشار مسابقات بیفزاید.

با نظر شفر، مهدی رحمتی، خسرو‌ حیدری، میلاد زکی پور، آیاندا پاتوسی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، روح الله باقری، مرتضی تبریزی، میثم تیموری، آرمین سهرابیان، اسماعیل گونکالوس، حسین حسینی، داریوش شجاعیان، مهدی قائدی، امید نورافکن، پژمان منتظری، فرشاد محمدی مهر، محمد دانشگر، رضا کریمی و گادوین منشا بازیکنانی هستند که در لیست این مسابقه قرار دارند و بدین ترتیب غیبت وریا غفوری و روزبه چشمی قطعی است. همچنین محسن کریمی و اللهیار صیادمنش هم به دلیل آسیب دیدگی در این سفر غایب بودند.

رحمتی با توجه به آسیب دیدگی که در دوحه داشت و غیبت در آخرین جلسه تمرینی پیش از سفر آبی‌ها به اصفهان بعید به نظر می‌رسد سنگربان مورد نظر شفر برای بازی امروز باشد. در غیاب او سید حسین حسینی در دو بازی گذشته مقابل سایپا و الهلال حضور داشت که موفق به ثبت یک کلین شیت شد و آمار مناسبی را از خود برجای گذاشت. هر کدام از دروازه‌بان‌های استقلال در صورت حضور در ترکیب اصلی روز متفاوتی را برابر یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ خواهد داشت.

غیبت غفوری و چشمی در بازی گذشته شفر را مجبور به ایجاد تغییر آرایش ترکیب برنده کرد که البته او نتیجه گرفت و به همین منظور بعید به نظر می‌رسد که تغییری در آن داشته باشد. خسرو حیدری پس از چند مسابقه در این بازی همانند پژمان منتظری، محمد دانشگر و میلاد زکی پور عملکرد مناسبی داشت و به نظر همین چهار بازیکنی خط دفاعی برابر سپاهان را تشکیل می‌دهند.

در خط میانی امید نورافکن در کنار علی کریمی در روزی که استقلال بازی روانی برابر الهلال به نمایش گذاشت جای خالی چشمی را پر کرد و اینطور به نظر می‌رسد که دوباره در همین پست به کار گرفته شود چون با غیبت فرشید باقری گزینه دیگری روی میز شفر وجود ندارد. استفاده از پاتوسی، اسماعیلی و شجاعیان یک خط عقب‌تر از مهاجم تمام کننده فشار زیاد و پرسینگ سنگینی را روی نماینده عربستان وارد کرد و به احتمال زیاد شفر از این سه بازیکن خلاق برای تغذیه خط حمله در ورزشگاه نقش جهان استفاده خواهد کرد.

اسماعیل گونکالوس در بازی گذشته اگرچه در گلزنی موفق نبود اما دوندگی او و هماهنگی دقیقش با پاتوسی برای مدافعان آزاردهنده بود و شفر به احتمال به گادوین منشا برای این بازی هم استراحت می‌دهد تا از مهاجم 27 ساله استفاده کند.

بدین ترتیب ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان به شرح زیر است:

سیدحسین حسینی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، محمد دانشگر، میلاد زکی پور، علی کریمی، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی، داریوش شجاعیان و اسماعیل گونکالوس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز