خبرگزاری کار ایران

شگفتی برای فوتبال کارگران

قهرمان فوتبال کارگران کشور در آستانه صعود به لیگ دسته یک

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۲۵۷

آرمان گهر سیرجان قهرمان بلامنازع سالیان اخیر فوتبال کارگران کشور با کسب 38 امتیاز و یک بازی کمتر از نیروی زمینی ۴۲ امتیازی، در آستانه صعود به لیگ دسته یک فوتبال کشور قرار دارد.

به گزارش ایلنا، مروری بر تاریخچه فوتبال در کشور ایران حکایت از همزادی فوتبال با شکل گیری ورزش کارگری در تاریخچه ورزشی ایران دارد. با شکل گری اولین کارخانجات در ایران و نیاز کارگران به ورزش برای سلامتی جسمی و روحی، هیجان رشته فوتبال به عنوان ورزشی مفرح در کالبد باشگاه راه آهن ظهور کرد و همین پیوند صنعت با ورزش در نهایت باعث بوجود آمدن باشگاه های ورزشی فوتبال از درون کارخانجات در سال های بعد گردید و چه بسیار از ملی پوشان و افتخارآفرینان رشته فوتبال که در سالیان اخیر از همین جامعه کارگری به ورزش دنیا معرفی شدند.

فوتبال کارگران کشور در سالیان اخیر و با شکل گیری فدراسیون ورزش کارگری و حضور در مسابقات چهانی ورزش کارگری در کشورهای ایتالیا و لتنونی و همچنین برگزاری مداوم مسابقات فوتبال قهرمانی کشور در بین کارخانجات، تحرک و رشد و نمود دیگر یافته است و آرمان گهر سیرجان به عنوان یکی از تیم های فوتبال کارگری حاضر در 5 دوره اخیر مسابقات فوتبال کارگران کشور، با سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی، زمزمه های احیای فوتبال کارگری در کشور را با صدای بلند در حال فریاد زدن است.

آرمان گهر سیرجان با سرمربیگری قاسم شهبا، بهترین مربی فوتبال استان کرمان در سال 97، سال گذشته توانست ماراتن فوتبال لیگ دسته سوم کشور را با موفقیت به پایان برساند و با قرار گرفتن در گروه «ب» لیگ دسته دوم فوتبال، تا همین 4 هفته اخیر با 7 امتیاز اختلاف در صدر جدول رقابت های این گروه و بالاتر از تیم های ریشه دار نیروی زمینی و پاس همدان قرار داشت. آرمان گهر سیرجان که سال گذشته صعود به لیگ دسته دوم را هدف والایی برای خود می دید امسال با شعار«همه با هم برای یک آرمان»، در آستانه خلق یک شگفتی قرار دارد و امیدوار است با پیروزی در دو دیدار باقی مانده از رقابت های لیگ دسته دوم و همچنین تساوی تیم های مدعی پاس همدان و نیروی زمینی در بازی آینده، به لیگ دسته یک صعود کند.

در همین چارچوب، آرمان گهر با کسب 38 امتیاز و یک بازی کمتر از نیروی زمینی۴۲ امتیازی، پنجشنبه 22 فروردین ماه در شرایطی مهمان نفت امیدیه 28 امتیازی قرار می گیرد که دو تیم مدعی پاس و نیروی زمینی به عنوان دو ضلع مهم صعود از گروه «ب» به نوعی فینال لیگ دسته دوم را برگزار خواهند کرد و تساوی این دو تیم بهترین ارمغان برای آرمان گهر خواهد بود. امتیاز ویژه آرمان گهر نسبت به تیم های پاس و نیروی زمینی، مسابقات آسان تر این تیم در دو هفته پایانی است چرا که آرمان گهر این هفته در برابر نفت امیدیه با 28 امتیاز  قرار می گیرد که در میانه جدول است و نه سودای صعود دارد و نه ترس سقوط. بازی پایانی آرمان گهر نیز برابر تیم پرسپولیس گناوه است که با 23 امتیاز یکی از کاندیداهای سقوط به دسته سوم است و به مانند شمشیر دو لبه می ماند.

جواد هندیزی مدیر عامل باشگاه آرمان گهر در رابطه با شرایط این تیم در مسابقات هفته پایانی می گوید: نتایجی که در این فصل بدست آوردیم مطابق با برنامه ریزی انجام شده بوده که خوشبختانه در نتیجه زحمات کادر فنی و بازیکنان و پرسنل شرکت آرمان گهر با برنامه ریزی به ثمر رسیده است و امیدواریم دو بازی باقیمانده را نیز با پیروزی پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: تا همین اواخر با 7 امتیاز سرنشین بدون رقیب گروه ب لیگ دسته دوم بودیم و متأسفانه بدلیل اتفاقات فوتبالی مثل مصدومیت ها و محرومیت ها و یکسری اتفاقات غیر فوتبالی هم اکنون در جایگاه سوم قرار داریم و از جمله مدعیان اصلی صعود هستیم.

وی با گلایه از سازمان لیگ درباره اتفاقات مسابقه تیم های نفت و گاز گچساران و نیروی زمینی و تأثیر نتیجه ناعادلانه این بازی در سرنوشت لیگ گفت: وقتی 3 تا 4 هفته قبل یک مسابقه ای بین تیم های نفت و گاز گچساران و نیروی زمینی برگزار شده است، سوال ما این است که چرا باید نتیجه این مسابقه این روزها با نتیجه سه بر صفر به سود نیروی زمینی اعلام شود در حالی که اگر این نتیجه بعد از آن مسابقه توسط سازمان لیگ اعلام می شد تیم های دیگر مثل ما و پاس همدان به شیوه دیگری برنامه ریزی می کردیم. البته کماکان اعتقاد داریم این نتیجه ناعادلانه است.

هندیزی اشاره کرد: افتخار می‌کنیم که با هدف گسترش و توسعه رشته ورزشی پرطرفدار فوتبال و آماده سازی برای آینده تیم فوتبال آرمان گهر آکادمی فوتبال پایه را در سال گذشته راه اندازی کردیم و ان شاءالله بعد از صعود به لیگ دسته یک، به دنبال قهرمانی در رقابت های فوتبال کارگران کشور در خردادماه سال جاری در اسپانیا خواهیم بود.

رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته دوم باشگاه های کشور در دو گروه 13 تیمی دنبال می شود که در پایان، تیم های اول هر گروه به همراه برنده تیم های دوم و مجموعا سه تیم به دسته اول صعود می کنند. هم اکنون در گروه الف تیم خوشه طلایی با مربیگری محسن عاشوری در صدر جدول قرار دارد و در گروه دوم این رقابت ها تیم نیروی زمینی با مربیگری امید روانخواه و با احتساب یک بازی بیشتر بالاتر از تیم های پاس همدان 39 امتیازی و آرمان گهر با 38 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز