خبرگزاری کار ایران

در هر دو جام سپاهان را شکست می‌دهیم

سپهر حیدری: شجاع خلیل‌زاده عاشق زدن چنین گل‌هایی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۰۳۲

سپهر حیدری مدافع سابق پرسپولیس معتقد است این تیم شانس اول قهرمانی در لیگ برتر است.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس موفق شد با برد برابر الاهلی عربستان به لیگ قهرمانان آسیا بازگردد. خبرنگار ورزشی ایلنا با سپهر حیدری مدافع سابق پرسپولیس در مورد شرایط این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بعد از بردهای اخیر به گفتگو پرداخته که می‌توانید آن را بخوانید: 

* پرسپولیس موفق شد با شکست الاهلی عربستان شانس خود را برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا افزایش دهد. نظر شما در مورد این بازی و شانس پرسپولیس برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؟

اول از همه این برد را به مجموعه و هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم. برد استقلال و ذوب‌آهن را هم تبریک می‌گویم چون هفته فوق‌العاده‌ای را نماینده‌های فوتبال کشورمان داشتند. همه ما  از این نتایج  احساس غرور کردیم چون نمایندگان ما در این هفته دقیقا همان چیزی بودند که باید. الاهلی تیم حرفه‌ای با بازیکنان خوب است که یک مهاجم خیلی خوب داشتند. فکر می‌کنم با تدابیر آقای برانکو و تلاش بچه‌ها و نمایش فوتبال به‌روز، مدرن و بی حرف و حدیث موفق شدند در این بازی به برتری برسند.

بچه‌های پرسپولیس از دفاع تا حمله فوق‌العاده بودند و هیچ نقطه منفی در بازی دیروز نمی‌توانستید پیدا کنید چون همه بچه‌ها کارشان را بی‌نقص انجام دادند. وقتی که همه کارشان را بی‌نقص انجام می‌دهند نتیجه چیزی غیر از برد نیست. پرسپولیس با این برد کامبک خیلی خوبی به جدول لیگ قهرمانان آسیا داشت.

* یکی از بهترین بازیکنان بازی دیروز شجاع بود که یک گل فوق‌العاده به ثمر رساند. به عنوان یک مدافع نظر شما در مورد بازی شجاع برابر الاهلی و عملکرد کلی او در بازی‌های این فصل چیست؟

شجاع در این فصل ثبات بسیار خوبی داشته. علاوه بر شجاع سید جلال هم در بازی‌های این فصل ثبات خوبی داشته و خط دفاعی پرسپولیس عملکرد مثبتی از خود نشان داده‌است. شجاع خلیل زاده در گلزنی هم عملکرد مثبتی از خود نشان داده و به نظر من گل دیروز شجاع اصلا شانسی نبود.

در مس کرمان با او هم بازی بودم و می‌دانم که عاشق زدن این گل‌هاست. هیچ کاری بدون تمرین انجام نمی‌شود و می‌دانم این حرکت را تمرین کرده‌است. وقتی شما به چیزی فکر می‌کنی و در تمرینات آن را انجام می‌دهی در نهایت اتفاق می‌افتد. کاری که شجاع انجام داد فوق‌العاده بود و فکر می‌کنم خیلی از مهاجمان ما توانایی انجام چنین کاری را ندارند. در عملکرد دفاعی هم عالی بود و امیدوارم با تعویض سرمربی تیم ملی به حقش برسد.

* به تیم ملی اشاره کردید. شجاع خلیل زاده این فصل یکی از بهترین بازیکنان لیگ بوده، به نظر شما با تغییر سرمربی تیم ملی این شانس را دارد که به تیم ملی دعوت شود ؟

صد درصد. نه فقط شجاع بلکه چند بازیکن دیگر پرسپولیس هم شانس دعوت مجدد دارند. علی علیپور، کمال کامیابی‌نیا و حتی سید جلا هم اگر سرمربی تیم ملی سنش را در نظر نگیرد باتوجه به آمادگی فوق‌العاده بالایش این شانس را دارد به تیم ملی دعوت شود. احمد نورالهی و بیرانوند هم که همین الآن هم در تیم ملی حضور دارند. حتی سیامک نعمتی و سروش رفیعی هم در دوره‌ای بسیار آماده بوند و می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند.

پرسپولیس شرایطی دارد که می‌تواند هر  11 بازیکن تیم ملی را تغذیه کند. فکر می‌کنم با تعویض سرمربی تیم ملی شجاع و بازیکنانی که حقشان است به تیم ملی دعوت خواهندشد. چون آقای کی‌روش با غرض‌ورزی این بازیکنان را دعوت نمی‌کرد.

* پرسپولیس در نیم‌فصل دوم شروع خوبی نداشت. با توجه به روند مثبت این تیم در بازی‌های اخیر نظر شما در مورد دیدار برابر سایپا و اینکه پرسپولیس چقدر شانس قهرمانی در لیگ برتر دارد؟

پرسپولیس شانس اول قهرمانی است. حتی اگر امتیاز پرسپولیس از این پایین‌تر هم بود همین حرف را می‌زدم چون تمام فاکتورهای لازم برای قهرمانی را دارد. هم پتانسیل قهرمانی، هم هوادار و هم شخصیت قهرمانی را دارد. قهرمانی امسال از سال‌های قبل سخت‌تر است چون چند تیم برای قهرمانی می‌جنگند. پرسپولیس تا پایان لیگ چند فینال را در پیش دارد. حتی بازی با سایپا هم حکم فینال را دارد و آقای برانکو و بچه‌ها این موضوع را می‌دانند. نکته مهم در مورد پرسپولیس این است از لحاظ روانی بچه‌ها کاملا آماده هستند. اگر بدنتان آماده باشد ولی فکرتان مشغول باشد نمی‌توانید عملکرد مثبتی داشته‌باشید.

 

 

* به نظر شما فشردگی بازی‌ها و حضور پرسپولیس در سه جام در نهایت باعث از دست دادن جام نمی‌شود ؟

خدا نکنه. پرسپولیس اصلا تیم پیری نیست و اگر اشتباه نکنم میانگین سنی تیم 25 سال است. جدا از سید جلال که بسیار با تجربه است و هنوز مثل یک جوان 20 ساله بازی می‌کند بقیه بازیکنان همه با نیروی جوانی در زمین حاضرم می‌شوند.

به نظر من بازیکنان پرسپولیس خستگی نمی‌شناسند. در دنیای حرفه‌ای همه تیم‌ها تعویض می‌کنند و آقای برانکو در خط هافبک و مهاجم این کار را انجام می‌دهد و به بازیکنانش استراحت می‌دهد. در خط دفاع اما خصوصا به سید جلال و شجاع فشار می‌آید و دمشون گرم که با غیرت در این شرایط پا به پای سایر بازیکنان در زمین حاضر می‌شوند چون تنها بازیکنانی هستند که استراحت نمی‌کنند.

کار خیلی سخت است. در بازی‌های چند روز چند روز نکته مهم این است که آقای برانکو بچه‌ها را از لحاظ روانی آماده می‌کند و خستگی در ساق پای بچه‌های پرسپولیس معنا ندارد.

پرسپولیس در هر سه جام شانس دارد و به عنوان پیشکسوت پرسپولیس لذت می‌برم که بچه‌ها در همه بازی‌ها با آمادگی کامل حاضر می‌شوند. در دنیای حرفه‌ای ممکن است خستگی وجود داشته باشد اما پرسپولیس بازهم همان پتانسیل و کیفیت را از خودش نشان می‌دهد. قطعا بازیکنان پرسپولیس هم می‌دانند این بازی از سخت‌ترین دیدارهای لیگ است اما پرسپولیس توان شکست هر تیمی را دارد.

* یکی از رقیب‌های پرسپولیس برای قهرمانی سپاهان است، این دیدار برای شما یاداور بهترین خاطرات فوتبالی شماست. در مورد این بازی برای ما صحبت کنید.

به این بازی هنوز چند بازی باقی مانده. پرسپولیس هم در لیگ و هم جام حذفی باید با سپاهان بازی کند. این تیم هم شرایط خوبی دارد و آقای قلعه نویی تیم خوبی فراهم کرده‌است. فکر می‌کنم اگر پرسپولیس همان تیمی باشد که می‌شناسیم در هر دو جام سپاهان را شکست خواهد داد.

* یکی از حواشی چند روز اخیر پرسپولیس مصاحبه امید عالیشاه و کنار گذاشته‌شدن او از لیست پرسپولیس بود. آیا باید منتظر باشیم عالیشاه در مسیر رامین رضائیان و محسن مسلمان قدم بگذارد ؟

پیراهن پرسپولیس فوق‌العاده با ارزش است و تنها پیراهنی است که برای آن نمی‌توان ارزش و قیمت گذاشت. اسطوره‌های بزرگی مثل علی پروین و همایون بهزادی این لباس را بر تن کرده‌اند. امید عالیشاه بازیکن بسیار خوبی است و خدمت زیادی به پرسپولیس کرده‌است. پرسپولیس هم به امید خدمت کرده‌است.

امید قطعا مشاورهای خوبی ندارد. همان‌جور که محسن مسلمان هم مشاورهای خوبی نداشت. من به فرد دیگری کار ندارم  محسن هم چون هم‌بازی من بود این صحبت‌ها را می‌گویم. این اتفاق برای پیام صادقیان هم رخ داد. این موضوعات باعث شد این بازیکنان ضربه بخورند. به عنوان برادر بزرگتر به امید می‌گویم اگر این پیراهن از تن او خارج شد هرگز دیگر به تنش باز نمی‌گردد. خیلی سخت است دوباره به تیمی به این بزرگی بازگردی.

امید یک بار برای سربازی از پرسپولیس رفت و دوباره بازگشت اما اینکه یک مربی بازیکن را کنار بگذارد فکر می‌کنم باعث ضربه خوردن به فوتبال او هم می‌شود. امیدوارم امید مشاورانش را تغییر دهد چون در غیر اینصورت به فوتبال او هم ضربه می‌خورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز