خبرگزاری کار ایران

بررسی شرایط ۳ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا؛

شرایط خوب ذوب آهن، کار همچنان سخت سرخابی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۸۴۶

نمایندگان فوتبال ایران در آسیا در هفته سوم نتایج درخشانی رقم زدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم برای نمایندگان ایران به پایان رسید و ذوب آهن، استقلال و پرسپولیس با کسب 3 پیروزی مقابل حریفان بهترین هفته‌ آسیایی را برای خود رقم زدند و توانستند اوضاعشان را در جدول گروه خود تا حد زیادی بهبود ببخشند. با این حال این تازه نیمه راه بود و هنوز دور برگشت رقابت‌ها باقی مانده است. به همین بهانه به بررسی وضعیت هر 3 تیم در گروه‌های خود پرداخته‌ایم.

 

ذوب آهن؛ صدرنشین مطلق

شاید پیش از شروع رقابت‌ها کمتر کسی فکرش را می‌کرد موفق‌ترین نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان تا پایان دور رفت، تیمی باشد که از پلی آف صعود کرده و در لیگ برتر هم اوضاع خوبی نداشت. با این حال ذوب آهن با هدایت منصوریان قدم به قدم اوج گرفته و حالا با کسب 7 امتیاز از 3 بازی صدرنشین مطلق گروه خودش است.

ذوبی‌ها در امارات الوصل را شکست دادند و حالا باید در اصفهان به مصاف این تیم بروند و اگر موفق شوند بازهم 3 امتیاز مقابل حریف اماراتی را کسب کنند تقریباً صعودشان قطعی است.

ذوبی‌ها باید مراقب باشند که صدر جدول را از دست ندهند تا با صعود به عنوان تیم اول گروه کار راحت‌تری در مرحله اول دور حذفی داشته باشند و بتوانند به مرحله بالاتر صعود کنند.

شرایط خوب ذوب آهن، کار همچنان سخت سرخابی‌ها

 

استقلال، همچنان در منطقه خطر

هرچند برتری مقابل الهلال در شرایطی که میزبانی هم به شکل واقعی خودش وجود نداشت کار با ارزشی از سوی شاگردان شفر بود و این 3 امتیاز برای آبی‌پوشان واجب‌تر از نان شب، ولی بازهم نمی‌توان ادعا کرد استقلال شرایط خوبی در گروه C دارد و همچنان اوضاعش خطرناک و نزدیک به حذف است.

آبی‌پوشان با 4 امتیاز از 3 بازی هم امتیاز با الدحیل در جایگاه سوم قرار دارند و باید در انتظار مصاف دوباره با الهلال باشند که این بار زخم خورده و به دنبال جبران شکست دور رفت است و کار سخت‌تری برای شفر و شاگردانش رقم خواهد زد.

استقلال در حالی در دور رفت 4 امتیاز کسب کرد که در دور برگشت برای صعود به احتمال زیاد 6 یا 7 امتیاز باید کسب کند و این یعنی انجام یک ماموریت دشوار در دور برگشت و جبران نتایج دو دیدار ابتدایی مقابل الدحیل و العین.

آبی‌پوشان در گروه سختی قرار گرفتند و همین موضوع حساسیت کار آنها را در ادامه بالا می‌برد.

شرایط خوب ذوب آهن، کار همچنان سخت سرخابی‌ها

 

پرسپولیس، سهل و ممتنع

پرسپولیس هم اوضاعی مشابه استقلال از نظر امتیاز و جایگاه در اختیار دارد ولی شاید اینکه در ظاهر گروهش به اندازه استقلال گروه سختی نیست احتمال صعود آنها را افزایش دهد که البته باید یاد آور شد سرخپوشان هم اوضاع خوبی در جدول ندارند.

4 امتیاز از 3 بازی و حضور در رتبه سوم جدول نشان از اوضاع مشابه سرخابی‌ها دارد که البته باید توجه کرد صدرنشین گروه D  پنج امتیازی است و صدرنشین گروه C هفت امتیازی و این تا حدی کار سرخپوشان را راحت‌تر می‌کند. برتری مقابل الاهلی در بازی برگشت اوضاع شاگردان برانکو را کمی سامان خواهد داد و اگر اوضاع بر وفق مراد پیش برود شاید حتی با 2 تساوی مقابل السد و پاختاکور بتوان به صعود این تیم امیدوار بود که البته کار آسانی هم نیست.

شرایط خوب ذوب آهن، کار همچنان سخت سرخابی‌ها

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز