خبرگزاری کار ایران

سه خرید بزرگ استقلال طی سه فصل پیاپی

سریال عاشقانه شکست!

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۸۴۱

استقلال در این سال‌ها هزینه زیادی برای جذب بازیکن کرده، اما موفقیت خاصی به دست نیاورده است.

به گزارش ایلنا،استقلال در این سال‌ها هزینه زیادی برای جذب بازیکن کرده، اما موفقیت خاصی به دست نیاورده است. در حقیقت بخشی از علل ناکامی آبی‌ها، همین افول خریدهای جدید بوده؛ کسانی که بعضا سال‌ها عشق و علاقه خاصی به حضور در جمع آبی‌پوشان نشان می‌دادند و بحث پیوستن‌شان به استقلال مطرح بود، اما وقتی آمدند نتوانستند توقعات را برآورده کنند. به عنوان مشتی از خروار، می‌توان به بختیار رحمانی، داریوش شجاعیان و مرتضی تبریزی یعنی سه خرید پرسروصدای استقلال در فصول‌شانزدهم، هفدهم و هجدهم لیگ برتر اشاره کرد که هر سه نسبتا ناکام بودند.

حیف از آن همه انتظار

بختیار رحمانی از جمله بازیکنانی بود که سال‌ها در مورد حضورش در استقلال سخن گفته می‌شد. اگر مشکل کارت پایان خدمت جعلی برایش به وجود نمی‌آمد، خیلی زودتر از این حرف‌ها استقلالی می‌شد. او در نهایت در ابتدای لیگ‌شانزدهم با سر و صدای فراوان لباس آبی را به تن کرد تا به یکی از خریدهای جذاب علیرضا منصوریان تبدیل شود. ذوق مهدی رحمتی از جذب بختیار طوری بود که باعث شد او با انتشار تصویری مشترک روی صفحه شخصی‌اش، چند ساعت قبل از باشگاه خبر انتقال رحمانی را به هواداران بدهد. شائبه دخالت رحمتی در مسایل باشگاه، اساسا بعد از انتشار همین عکس به اوج رسید و هنوز هم ادامه دارد. با این وجود بختبار در لباس آبی حتی یک دقیقه هم چیزی نبود که هواداران انتظار داشتند. او حتی در دربی رفت هم نیمکت‌نشین شد و بین دو نیم‌فصل با اصرار خودش رضایتنامه گرفت و رفت تا پایان یک انتظار چند ساله، چیزی جز بیهودگی نباشد.

حیف از آن همه‌اشتیاق

داریوش شجاعیان دیگر بازیکنی بود که از زمان درخشش در گسترش فولاد تبریز به طور مکرر علاقه‌اش به حضور در استقلال را علنی کرد. شجاعیان بارها و بارها از تمایلش برای پوشیدن پیراهن آبی سخن گفت، اما قرارداد طولانی‌مدت او با باشگاه تبریزی کار را برای استقلالی‌ها سخت کرده بود. نهایتا باشگاه تصمیم گرفت در ابتدای لیگ هفدهم شجاعیان را با پرداخت مبلغی هنگفت بابت رضایتنامه‌اش استقلالی کند، اما دوران حضور داریوش هم تا اینجا چندان موفقیت‌آمیز نبوده است. شجاعیان که در استقلال با مشکلاتی مثل مصدومیت، تغییر سرمربی و تعویض پست بازی روبه‌رو بوده، هنوز ارزش‌های فنی‌اش را نشان نداده؛ آن هم در شرایطی که جدل بر سر وصول مبلغ رضایتنامه او همچنان ادامه دارد. علاوه بر مسایل فنی، داریوش در کنار روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی و مهدی رحمتی به باند چهار نفره‌ای منتسب می‌شود که اخیرا هواداران استقلال به آن حساسیت پیدا کرده‌اند.

حیف از آن همه هیاهو

مثل دو نفر قبلی، در مورد مرتضی تبریزی هم مدام از علاقه شدید این بازیکن به استقلال سخن گفته می‌شد و البته باز هم پای قرارداد طولانی‌مدت وسط بود. فرمول تبریزی هم مثل شجاعیان پیش رفت و پس از یکی، دو سال مذاکره، نهایتا ابتدای لیگ هجدهم استقلالی‌ها با پرداخت بیش از یک‌ونیم میلیارد تومان، رضایت ذوب‌آهن را برای جذب این بازیکن گرفتند. این روزها در شرایطی که کار استقلال با ذوب برای پرداخت تتمه حساب انتقال تبریزی حتی به دریافت حکم جلب مدیرعامل باشگاه هم کشیده است(!) مرتضی در زمین چیز خاصی نشان نمی‌دهد. تبریزی که اغلب نیمکت‌نشین است، در بازی با سایپا یک موقعیت عالی گلزنی را در لحظات پایانی از دست داد تا با اعتراض شدید هواداران مواجه شود. با توجه به پایان تقریبی رقابت در این فصل برای استقلال، هیچ بعید نیست تبریزی هم مثل بختیار رحمانی خیلی زود پیراهن تیم مورد علاقه‌اش را از تن خارج کند، آن هم بدون دستاورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز