خبرگزاری کار ایران

پایان تلخ فصل برای آبی‌ها؛

استقلال امید را جا گذاشته است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۰۶۴

برای تیمی که فصل جدید را با داعیه قهرمانی آغاز کرد، این روزها تلخ و پرخطر دنبال می‌شود و آنها رفته رفته امید خود را نیز از دست رفته می‌بینند.

به گزارش ایلنا، با اینکه حدود یک هفته از برگزاری دربی 89 تهران گذشته اما همچنان بحث درباره دلایل شکست استقلال فراوان است. دلایلی که باعث شد این تیم با روحیه‌ای پایین به مصاف سایپا برود و با تساوی مقابل این تیم بخت خود را برای کسب عنوان قهرمانی تا حدود بسیاری از دست بدهد.

استقلال در روزی که مالک زمین و توپ بود شکست تلخی را مقابل پرسپولیس تجربه کرد. شکست با حداقل اختلاف در روزی که تیم شفر فقط از یک تاکتیک استفاده کرد. حضور میلاد زکی‌پور و‌ نفوذهای پرتعداد او از سمت چپ زمین البته که نتیجه‌ای نداشت. زکی‌پور بارها تا نزدیکی‌های محوطه جریمه پرسپولیس پیش رفت اما ارسال‌های او یا بلند بود و یا کوتاه. نه توپ در اختیار مهاجمان قرار گرفت و نه توانست موقعیتی برای آنها فراهم کند. در سمت راست هم پژمان منتظری در پیشروی‌های اندک خود باز هم ارسال از کناره سمت راست را در دستور کار قرار داد اما این برنامه استقلال هم سودی برای این تیم نداشت. منتظری در دفاع روز موفقی را سپری کرد اما در نفوذها تاثیرگذار نبود و نشانه‌هایی از یک دفاع راست کلاسیک را نداشت. او‌ نه مانند وریا غفوری در هجوم موفق بود و نه ارسال‌های گاه و بی‌گاهش کارساز شد. وینفرد شفر در خط حمله از مثلث ایسما، منشا و اسماعیلی استفاده کرد. آیاندا پاتوسی هم به‌عنوان یک‌ هافبک نفوذی از این مهاجمان حمایت می‌کرد و سعی داشت آنها را در موقعیت گل قرار بدهد اما انگار نه روز، روز او بود و نه برنامه‌های شفر که ارسال از کناره‌ها بود این اجازه را به هافبک آفریقایی استقلال می‌داد.

میانگین قدی مهاجمان استقلال آنقدر بالا نبود که آنها بتوانند از ارسال‌ها استفاده کنند و اثری ویژه روی سانترهای زکی‌پور و منتظری بگذارند. منشا، ایسما و حتی پاتوسی، اسماعیلی و محسن کریمی، هیچ‌یک موفق نشدند شجاع خلیل‌زاده و جلال حسینی را در نبردهای هوایی شکست بدهند. اصرار شفر برای ادامه اجرای این برنامه هم در نوع خود عجیب بود. اصراری که حاصلی نداشت و استقلال در روزی که می‌توانست با کسب پیروزی به صدر جدول برسد شکست خورد تا روز تلخی برای این تیم و هوادارانش رقم بخورد.

حالا استقلال قهرمانی در لیگ را تا حدود بسیاری از دست داده، از جام حذفی کنار رفته و در آسیا هم نتایج ضعیفی به‌دست آورده. تنها امید این تیم درخشش در ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و البته کسب سهمیه حضور در فصل آینده این رقابت‌هاست. اتفاقی که با ادامه این روند شاید رخ ندهد و استقلال با دست خالی فصل را به پایان برساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز