خبرگزاری کار ایران

بررسی معادلات قهرمانی لیگ برتر؛ کدام کاپیتان جام طلایی را بالای سر خواهد برد؟

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۰۰

با برگزاری هفته بیست و سوم لیگ برتر حالا فقط 7 بازی تا تعیین تیم قهرمان این فصل باقی‌مانده و تیم‌ها در تلاش هستند حداکثر امتیازها را در بازی‌های پیشرو کسب کنند تا در پایان بتوانند جام قهرمانی را لمس کنند.

به گزارش ایلنا، در پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر صدرجدول رده بندی دست نخورده باقی ماند تا پرسپولیس هم‌چنان با 48 امتیاز صدرنشین باشد. باتوجه به شکست استقلال و پیروزی تراکتورسازی، تبریزی‌ها به رده دوم رسیدند تا بیشتر از همیشه به صدر جدول نزدیک شوند.

در این گزارش قصد داریم نگاهی به شانس تیم‌ها برای قهرمانی در رقابت‌های این فصل داشته‌باشیم:

تراکتورسازی؛ تیمی که روی کاغذ بیش‌ترین شانس را دارد

شاگردان لیکنز در نیم فصل دوم عملکردی فراتر از انتظار داشته‌اند و با کسب 20 امتیاز از 24 امتیاز ممکن خودشان را به فاصله 2 امتیازی صدر جدول رساندند. ارزش کار تبریزی‌ها وقتی مشخص می‌شود که نگاهی به بازی‌های این تیم تا اینجای نیم فصل دوم بیندازیم. آن‌ها 3 برد از 6 برد خود در نیم فصل دوم را برابر رقیب‌های خود در راه قهرمانی یعنی استقلال، پدیده و سپاهان به دست آورده‌اند تا سلطان بازی‌های 6 امتیازی لقب بگیرند.

بررسی بازی‌های این تیم تا پایان فصل نشان می‌دهد تراکتورسازان از بین رقیب‌های خود برای قهرمانی فقط به مصاف پرسپولیس خواهند رفت و از آنجایی که در این بازی میزبان هستند در صورت برد برابر برانکو می‌توانند بدون توجه به نتایج حریفان به سمت قهرمانی حرکت کنند. اگر شرایط جدول لیگ تا هفته بیست و هشتم به همین شکل باقی بماند آن بازی را می‌توان فینال لیگ امسال دانست.

پرسپولیس؛ برنامه فشرده بلای جان شاگردان برانکو

شاید در نگاه اول به جدول لیگ برتر همه پرسپولیس را با توجه به صدرنشینی‌اش شانس اول قهرمانی بدانند. خصوصا اینکه این تیم در این چند سال هر وقت به صدر جدول رسیده تا پایان فصل جایگاهش را حفظ کرده و نشان‌داده پایین کشیدن این تیم از صدر جدول کار بسیار سختی است.

اما اوضاع لیگ برتر در این فصل کمی متفاوت است. تیم‌های دیگر نسبت به فصول گذشته تقویت شده‌اند و پرسپولیس نمی‌تواند مثل فصل‌های قبل از قهرمانی‌اش در لیگ برتر اطمینان داشته‌باشد.

پرسپولیس در نیم فصل دوم برابر دو تیم از مدعیان قهرمانی یعنی پدیده و استقلال به میدان رفته و موفق به شکست هر دو آن‌ها شده‌است. مهم‌ترین دیدارهای تیم برانکو در نیم فصل دوم بازی برابر سپاهان و تراکتورسازی خواهدبود که نشان می‌دهد برنامه آن‌ها نسبت به تراکتورسازی کمی سخت‌تر است.

علاوه بر این فشردگی بیش از اندازه برنامه پرسپولیس می‌تواند در پایان فصل به ضرر این تیم تمام شود. پرسپولیس در بین 5 تیم بالای جدول تنها تیمی است که در هر سه جام هنوز حاضر است و تقریبا هر 4 روز یکبار باید به میدان برود. برانکو تیمش را تقویت کرده و بازیکنان زیادی در اختیار دارد اما ممکن است این فشردگی در نهایت آن‌ها را از پای در بیاورد.

سپاهان؛ مسیر سخت امیر برای تکرار افتخاراتش

سپاهان با ورود امیر قلعه‌نویی یکبار دیگر از تیم‌های مدعی است و مطمئنا تا روز آخر شانس بالا بردن جام را خواهد داشت. تیم اصفهانی با برد دیروز خود برابر نفت مسجدسلیمان 46 امتیازی شد تا هم‌امتیاز با تراکتورسازی در رتبه سوم جدول قرار بگیرد.

اما نکته‌ای که می‌تواند شانس شاگردان قلعه‌نویی برای قهرمانی را کمتر کند این است که سپاهان تا پایان فصل برنامه فوق‌العاده سختی دارد. آن‌ها با استقلال، پرسپولیس و پدیده باید بازی کنند تا تقریبا 50 درصد بازی‌هایشان با تیم‌‌های بالا جدولی باشد.

چنین برنامه‌ای می‌تواند برای سپاهان همچون شمشیر دو لبه‌ای باشد. از یک طرف این شانس را دارند که با شکست‌دادن رقیب‌های مستقیم راه خود را به سوی جام هموار کنند و یا به اصطلاح سرنوشتشان در دست خودشان باشد. از سمت دیگر این بازی‌های سخت می‌تواند باعث از دست رفتن امتیاز و نرسیدن به جام باشد.

به هر حال سپاهان هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است و اگر امیر قلعه‌نویی بتواند تیمش را از لحاظ ذهنی و روحی برای دیدارهای 6 امتیازی پیشرو آماده کند می‌توان انتظار داشت در نهایت جام را بالای سر ببرند.

استقلال؛ کار سخت شیر آلمانی برای عبور از حواشی   

استقلال تا همین چند روز قبل با توجه به عملکرد عالی‌اش در نیم فصل دوم و شکست دادن تمام حریفانش به جز تراکتورسازی به گواه بسیاری از کارشناسان شانس اول قهرمانی در لیگ بود اما شکست آن‌ها در دربی کار را برای آبی‌ها حسابی به هم ریخت.

ترکش‌های شکست استقلال در دربی فقط به سقوط آن‎‌ها به رتبه چهارم ختم نشد و حواشی به وجود آمده پس از این بازی جو تیم را حسابی به هم ریخته‌است تا رویای هواداران استقلال برای قهرمانی کمرنگ‌تر از گذشته شود.

علاوه بر فاصله 5 امتیازی استقلال با صدر جدول نکته دیگری که می‌تواند شانس استقلال را برای قهرمانی کاهش دهد بازی‌های فشرده این تیم است. آبی‌ها هم همچون پرسپولیس درگیر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند و برنامه فشرده آن‌ها می‌تواند باعث از دست رفتن امتیازات زیادی برای استقلال شود.

در حال حاضر مهم‌ترین نکته  که شفر باید به آن توجه کند حواشی ایجاد شده برای استقلال است. اگر سرمربی آلمانی و مدیران استقلال از چالش ایجادشده برای تیم بعد از دربی بتوانند عبور کنند هواداران استقلال می‌توانند امیدوار به قهرمانی باشند.

پدیده شهر خودرو؛ کسی روی شاگردان یحیی شرط نمی‌بندد

تیمی که تا چند هفته قبل با فاصله مناسب صدرنشین جدول بود و شانس اول قهرمانی به شمار می‌رفت حالا از صدر فاصله گرفته و حتی گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم برای آن‌ها دور از انتظار به نظر می‌رسد.

پدیده که در 12 هفته ابتدایی لیگ عملکردی خیره کننده داشت و موفق به گرفتن 29 امتیاز شده‌بود در نیم فصل دوم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و همین موضوع باعث شده فاصله آن‌ها با صدر جدول به 6 امتیاز برسد.

البته برد این هفته آن‌ها برابر پارس جنوبی و شکست استقلال در دربی باعث شد فاصله این تیم با استقلال به 1 امتیاز برسد تا شاگردان یحیی به کسب رتبه چهارم امیدوار باشند. هرچند نمی‌توان با قاطعیت از قهرمان نشدن این تیم صحبت کرد اما باتوجه به آمادگی بالای تیم‌های صدرنشین و افت تیم مشهدی شاید رسیدن به رده چهارم جدول در پایان فصل برای این تیم عملکردی مثبت ارزیابی شود.

در صورت رخ دادن این اتفاق پدیده می‌تواند امیدوار باشد پرسپولیس یا سپاهان در جام حذفی قهرمان شوند تا باتوجه به حضور این دو تیم در بین 3 تیم اول لیگ پدیده بتواند یکی از 4 سهمیه لیگ را در آسیا کسب کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز