خبرگزاری کار ایران

امیر روستایی در گفت و گو با ایلنا:

کرانچار یک جنتلمن واقعی است / طلسم المپیک را می‌شکنیم / باشگاه پیکان لاماسیای ایران است / ژاپن 10 بار دیگر با ما بازی کند شکست می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۳۳۴

مهاجم تیم امید ایران می‌گوید شاگردان زلاتکو کرانچار پتانسیل خوب ‌و آماده‌ای برای رسیدن به عنوان قهرمانی المپیک دارند.

به گزارش ایلنا، تیم امید ایران سال گذشته در مسابقات آسیایی جاکارتا حذف تلخی مقابل کره جنوبی داشت و در عید نوروز سه بازی در مرحله مقدماتی المپیک 2022 پیش رو دارد. با امیر روستایی، مهاجم تیم پیکان و عضور تیم امید درباره سالی که گذشت و طلسم قهرمانی در المپیک هم صحبت شدیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

سال 97 چطور بود؟

در سالی که گذشت اغلب اوقات در اردوی تیم ملی بودیم زیاد در لیگ بازی نکردیم و فرصت پیدا نشد اما در تیم ملی شرایطم خوب بود و در بازی‌های آسیایی گلزنی کردم. در بازی‌های لیگ هم یک گل برای پیکان زدم که آن هم با طلسم شکنی همراه بود و بعد از چند هفته برنده شدیم. در کل خیلی سال خوبی بود چون همراه با سلامتی هم بود. حالا امیدوارم سال جدید هم به این شکل باشد.

بهترین خاطره؟

گلزنی در بازی‌های آسیایی جاکارتا مقابل کره جنوبی.

بدترین؟

همین که نتوانستم برای باشگاهم آنطور که باید بازی کنم به نظرم بدترین خاطره بود. فرصتی وجود نداشت. به هر حال تیم ملی در درجه اول است چون ما نماینده کشور ایران هستیم. 

در بازی‌های آسیایی با ترکیبی جوان‌تر نسبت به سایر رقبا حاضر شدید و در نهایت مقابل کره شکست خوردید.

ما می‌خواستیم که با میانمار به مساوی برسیم و اینطور نبود که ما کمکاری کنیم. خداراشکر از گروه بالا رفتیم نمی‌خواستیم به کره بخوریم. این مسابقات تجربه شد تا دوباره آن را تکرار نکنیم. اگر به آنها نمی‌خوردیم تا فینال می‌رفتیم خیلی قوی بودند و بازیکنان بزرگی داشتند. 

از سال گذشته تا الان چه چیزی یاد گرفتی.

احترام به بزرگتر. چه در باشگاه و چه در تیم ملی همیشه این را یاد گرفتم و مهم‌ترین فاکتور بوده که از تجربیات دیگران استفاده کنم. 

فکر می‌کنی در سال 98 چه اتفاقی برای خودت رخ بدهد؟

من ان شاء الله امسال قراردادم با پیکان تمام می‌شود امیدوارم که توافق کنیم. هدفم این است که به اروپا بروم و لژیونر باشم. علاقه دارم که در بازی‌های مقدماتی المپیک خوب کار کنم و بعد از عید هم برای تیم پیکان خوب باشم و گلزنی کنم.

در بازی‌های مقدماتی المپیک با تیم‌های یمن، ترکمنستان و عراق همگروه هستید.

شرایط آماده سازی ما نسبتا خوب بود. چند تیم بازیکن دادند و اردو کامل شد. ما هم می‌خواستیم در بازی‌های باشگاهی باشیم اما در اردو ماندیم. همه چیز برای ما مهیاست. زمین تمرین ما خوب نبود و به زمین جدید رفتیم. درباره بازی‌های مقدماتی باید بگویم  که به راحتی می‌توانیم دو بازی اول را برنده شویم و عراق را هم ان شاء الله می‌بریم. عراق را در کشورشان یک بر صفر بردیم و هیچ چیز از آنها کم نداریم.

طلسم قهرمانی المپیک با تیم امید فعلی شکسته می‌شود؟

تمام هدف ما این است. پتانسیل قهرمانی را داریم و هر روز به این موضوع فکر می‌کنیم. تجربه کافی هم داریم و تلاش می‌کنیم تا این طلسم را برای همیشه تمام کنیم.

زلاتکو کرانچار در سال گذشته به ایران بازگشت و سرمربی تیم امید شد؛ همکاری با او چطور است؟

بسیار لذت بخش است. هم از نظر فنی و هم اخلاقی خیلی از چیزها را به ما یاد دادند. ایشان یک جنتلمن واقعی و خاص هستند. با تک تک بازیکنان رابطه خوبی دارند و ما آماده هستیم تا با درایت ایشان به بهترین‌ها دست پیدا کنیم. در کنار ایشان ما کادرفنی باتجربه‌ای مثل آقای بختیارزاده، استیلی و شاهرودی را داریم که ویترین تجربه‌ها هستند.

از کودکی به فوتبالیست شدن فکر می‌کردی؟

از همان اول به این فکر می‌کردم که یک فوتبالیست خیلی خوب بشوم. در حال حاضر به آن مرحله نرسیدم ولی همین که در مسیر آن قرار دارم خشنود کننده است. می‌توانم بهتر از این‌ها باشم و برای سال جدید تلاش می‌کنم تا به آن برسم. از 7 سالگی این رشته را دنبال کردم.

پس با این شرایط بعید است شاگردی با معدل خوبی بوده باشی؟

نه زیاد(باخنده.) از کلاس اول دبستان فوتبال مورد علاقه‌‌ام بوده اما حالا دانشجو هستم. 

شرایط پیکان در سال 97 متفاوت بود.

پیکان باشگاه بسیار خوبی است. از مربیگری و کادر مدیریتی ثبات خیلی خوبی دارد و همین باشگاه بود که من را به فوتبال معرفی کرد. واقعا پیکان لاماسیای ایران است چون شما اگر نگاه کنید کلی بازیکن در رده پایه‌ها حضور دارند. از آقای جلالی خیلی تشکر دارم که به من میدان دادند و از آقای فرکی هم به همین شکل ممنونم و خوشحالم که با گلزنی جواب اعتماد به ایشان را دادم.

در جام جهانی طرفدار کدام تیم بودی؟

برزیل.

بازیکن مورد علاقه؟

نیمار! حاشیه زیاد داشت اما اینطور نبوده که تنها مشغول دایو زدن باشد. به هر حال بازیکن تکنیکی را می‌زنند(باخنده.) زیاد به زمین می‌افتد اما این ناراحت کننده بود قهرمان نشدند. نیمار می‌توانست بهترین بازیکن جهان شود اما اشتباه کرد و به پاری سن ژرمن رفت. 

فرانسه قهرمان جهان شد.

صد در صد قهرمانی حق آنها بود. در تمامی پست‌ها چندین بازیکن خوب داشتند و با شایستگی به این مقام رسیدند.

تیم ملی کشورمان هم در مرحله گروهی حذف شد.

آنها فوق العاده بودند. در بازی اول بردیم و اسپانیا هم به زحمت موفق شد ما را شکست بدهد. این هم بدشانسی بود که به دور بعدی نرفتیم. امیدوارم در سال‌های بعد به چنین امر مهمی برسیم.

جام ملت‌ها چطور، این بار مقابل ژاپن شکست خوردیم.

ما در آن زمان در اردوی تیم امید بودیم. به نظرم بهترین قرعه را داشتیم تا قهرمان شویم. اگر ژاپن 10 دیگر هم مقابل ما بازی کند شکست می‌خورد. آن بازی اتفاق عجیبی افتاد که تمرکز تمام بازیکنان بهم ریخت. به نظرم خیلی حیف شد ایران می‌توانست قهرمان شود.

کی روش هم بعد از 8 سال ایران را ترک کرد.

کی روش مربی خیلی خوبی بود، توانست یک ثبات شخصیتی و فوتبالی به ما یاد بدهد و خیلی چیزها را پررنگ‌تر کند. به نظرم مربی بزرگی بودند.

به خاطر ساختمان پک اما حاشیه‌های زیادی داشتید.

آنها در جام ملت‌ها بودند و ما اردو داشتیم. به نظرم چون مجموعه خیلی خوبی ساخته‌اند تمام تیم‌های ورزشی برای پیشرفت ورزشکاران و جوانان استفاده کنند خیلی خوب است. به هر حال ما هم سرمایه این کشور هستیم و زمانی که حداقل امکانات نیاز داشتیم اما در اختیار ما نبود. الان باید از ما حمایت کنند تا به المپیک برویم. الان مهم ترین تورنمنت پیش روی ماست و این بار همه باید برای تیم امید شوند چون مسابقات تیم ملی تعطیل شده است. لیاقت بچه‌ها به نوعی است که اطمینان داریم تمام نگاه‌ها به سمت ما بیاید.

چه اهدافی برای رسیدن به تیم ملی بزرگسالان داری؟

صد در صد چنین برنامه‌ی بلند مدتی برای خودم دارم. هر روز برای بهتر شدن تلاش می‌کنم و تمام بازیکنان تیم امید هم اینگونه هستند. دوست دارم در بازی‌های مقدماتی المپیک و باشگاهی خوب کار کنم تا به این هدف هم دست پیدا کنم.

در فوتبال اروپا طرفدار کدام تیم هستی؟

لیورپول.

امسال یکی از مدعیان قهرمانی هستید.

بله فصل خیلی خوب شروع شده و تیم خوبی در دستان آقای یورگن کلوپ حضور دارد. قطعا امسال قهرمانی برای لیورپول است چون آنها تیم قوی و یکدستی دارند. لیورپول باشگاه دوستداشتنی است و اکثر بازی‌ها را دنبال می‌کنم. همینطور دوست دارم که قهرمانی چمپیونزلیگ شود. 

یعنی به رئال مادرید و بارسلونا علاقه نداری؟

بازی‌ها را تماشا می‌کنم اما اینکه بخواهم طرفدار ویژه یکی از این دو تیم باشم، اینطور نیست.

به لژیونر شدن فکر کردی؟

بله باشگاه‌هایی مانند هلند آلمان بلژیک جو فوتبال خوبی دارند. فوتبال در اروپا خیلی زنده است و این کشورها را دوست دارم. اول از همه دوست دارم که لژیونر شوم و بعد از آن بتوانم رکورد بزنم. از نظر من فاصله زیادی بین تیم امید و تیم بزرگسالان نیست. ما هم رفته رفته می‌توانیم به اندازه آنها موفق باشیم.

در پایان برای سال جدید چه آرزویی داری؟

امیدوارم تمام فوتبالیست‌ها و مردم ایران در شادی و سلامت کامل باشند و در کنار خانواده‌شان روزهای خوبی را سپری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز