خبرگزاری کار ایران

مصاحبه نوروزی ایلنا با مهدی پاشازاده

پاشازاده: بازی آمریکا بهترین خاطره‌ام از فوتبال است/ دوری از خانواده کار در فوتبال را برایم سخت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۱۳۵

مهدی پاشازاده را می‌توان یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران دانست. بازیکنی که در جام جهانی 98 عضو تیم ملی بود و برابر آمریکا به میدا نرفت.

به گزارش ایلنا، در آستانه سال نو خبرنگار ورزشی ایلنا با مهدی پاشازاده که به تازگی سرمربی سرخپوشان پاکدشت شده‌است گفتگویی نوروزی داشته‌است. مدافع سابق تیم ملی کشورمان در مورد تیم جدید خود و بهترین خاطره‌هایش از فوتبال صحبت کرده‌است. این مصاحبه را می‌توانید در زیر بخوانید:

*در این چند سالی که در لیگ ایران مربیگری کرده اید تیم‌های شما همواره جزو تیم های مدعی بوده اند. اگر اشتباه نکنم 5 تیم را از لیگ دسته دو به لیگ دسته یک آورده اید.

بله درست است من ۵ تیم را از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول آوردم. شهرداری تبریز، آلومینیوم اراک، شاهین شهرداری بوشهر، گسترش  فولاد تبریز و ماشین سازی تبریز.

*این اتفاق می تواند تجربه خوبی برای بازیکنان شما باشد و به صعود آنها کمک کند. تیم شما جزو مدعیان صعود به لیگ برتر است و با توجه به یک بازی کمتر تا روز آخر شانس صعود به لیگ برتر را دارید. این ذهنیت را به بازیکنان منتقل کرده‌اید که هدف شما فقط صعود به لیگ برتر است؟

قطعاً همین طور است بچه‌ها شرایط را به خوبی درک می‌کنند و همه هم قسم شدند که به لیگ برتر صعود کنند. امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم و تیم به لیگ برتر صعود کند. امیدوارم تجربیات این چند سال به ما کمک کند که قطعاً همین طور خواهد بود. امیدوارم روز آخر رو سفید باشیم.

*خیلی از مربیان در همان روزهای اول از لیگ برتر وارد چرخه مربیگری می شوند شما ترجیح دادید ابتدا در لیگ‌های پایین‌تر تجربه کسب کنید و سپس وارد لیگ برتر شوید. آقای پاشازاده را کی در لیگ برتر خواهیم دید؟

امیدوارم این اتفاق در سال آینده رخ دهد. در این مدت سعی کرده ام پایه ام را قوی کنم و پله به پله مثل دوران بازیگری ام رشد کنم. فکر می‌کنم زمان این اتفاق رسیده است و انشالله این اتفاق در سال بعد رخ دهد.

*بهترین خاطره شما در سال ۹۷؟

خاطره خاصی به ذهنم نمی رسد. این اولین نوروز من است که در کنار خانواده نیستم. سالهای قبل همیشه به دیدار خانواده ام می رفتم و به همین دلیل در این چند سال خاطره فوتبالی از نوروز ندارم.

*اگر اشتباه نکنم خانواده شما در اتریش زندگی می کنند. دوری از خانواده و مربیگری در فوتبال ایران سخت نیست؟

دوری از خانواده واقعا برایم سخت است. اما من عاشق این کار هستم و به همین دلیل سختی کار را به جان خریده ام. انشاالله در کارم موفق شوم تا نتیجه زحماتم را ببینم.

*دهم فروردین دربی را در پیش داریم. هر دو تیم در بالای جدول هستند و برای قهرمانی تلاش می‌کنند. به عنوان یک استقلالی مطمئناً آرزوی برد تیم استقلال را دارید. نظر شما در مورد دربی و اینکه کدام تیم شانس بیشتری دارد ؟

شانس هیچ تیمی را بیشتر نمی دانم. هر دو تیم خوب هستند و پرسپولیس هم تیم قدرتمندی دارد استقلال هم دوباره به اوج برگشته است و برای قهرمانی می‌جنگد. امیدوارم بازی خوبی باشد و به عنوان یک استقلالی آرزوی  برد تیم محبوبم را دارم که دل هواداران شاد شود.

*باتوجه به شرایط دو تیم و نتایج اخیر به نظر می‌رسد شانس استقلال برای برد در این بازی بیشتر باشد. خصوصاً اینکه استقلال در نیم فصل دوم آماده تر بوده است و پرسپولیس افت داشته است.

درست است اما شرایط بازی در دبی متفاوت است و  نمی توان تیم برنده را مشخص کرد.

*امسال برای تیم ملی سال متفاوتی بود. در جام جهانی عملکرد تیم ملی فراتر از انتظار بود و تا لحظات آخر شانس صعود به مرحله بعد را داشتیم.  اما در جام ملت های آسیا همچون گذشته ناموفق بودیم این اتفاقات در نهایت منجر به جدایی آقای کیروش شد. نظر شما درباره فوتبال ملی ما در سال ۹۷ و جدایی کی روش چیست؟

حق با شما است. تیم ملی سال خوبی را تجربه کرد. فوتبال ما شخصیت پیدا کرده است. با رفتن کی‌روش کاملا مخالف بودم. دلیل اصلی مخالفت من این بود که می دانستم اگر کی‌روش از فوتبال ایران برود دوباره به چه کنم چه کنم می افتیم و این اتفاق باعث از دست رفتن وقت و زمان می‌شود.

*به نظر شما بالاخره کی ایران قهرمان آسیا خواهد شد؟

با شرایط کنونی فوتبال کشورمان فکر می‌کنم در سالهای آینده هم نمی توانیم قهرمان آسیا شویم. و اگر این اتفاق رخ دهد کاملا شانسی و اتفاقی بوده است.  هیچ سرمایه گذاری نداریم و فوتبال ما روز به روز مریض و وحشی تر می شود.

*یکی از دلایل اصلی جدایی کی روش درگیری با مربیان لیگ برتری و عدم تعامل اروپا سرمربیان ایرانی بوده است.به نظر شما این درگیری ها چقدر در رفتن کی‌روش و نتیجه نگرفتن تیم ملی تاثیر گذار بوده است

نمی‌توان گفت تاثیر نداشت. این درگیری ها به ضرر فوتبال ایران بود. نمی‌توانم بگویم کدام طرف مقصر بود. در واقع هر دو طرف به اندازه ای تقصیر داشتند. به هر حال این تعامل برقرار نشد و به نظر من رفتن ایشان خللی را در فوتبال ایران ایجاد کرده است و این اتفاق می تواند کار را در آینده برای ما سخت کند.

*کدام تیم اروپایی را دوست دارید، دلیل آن چیست؟

منچسترسیتی را خیلی دوست دارم و دلیل آن حضور گواردیولا در آن تیم است. او کسی است که الگوی من است و سعی می کنم از او چیزهای زیادی یاد بگیرم.

*شما یکی از بزرگترین دفاع وسط های تاریخ فوتبال ایران بوده اید. بزرگترین مهاجمی که در برابر شما بازی کرده و کنترل آن بسیار سخت بوده است چه کسی است؟

افراد زیادی بوده‌اند. کلینزمن، بیرهوف، سوسای  اروگوئه‌ای، کریستین بازیکن تیم ملی آلمان و میاتوویچ از بازیکنانی بودند که بازی برابر آنها بسیار سخت بود.

*بزرگترین الگوی فوتبالی  شما چه کسی بوده است؟

فرانک رایکارد را خیلی دوست داشتم.در کل زندگی ام سعی کرده ام ایشان را الگوی فوتبال خودم قرار دهم.

*بهترین خاطره شما فوتبال چیست؟  اگر اشتباه نکنم  بهترین خاطره شما از تیم ملی در جام جهانی ۹۸ است؟

همین طور است. اگر بخواهم به یک بازی خاص اشاره کنم بازی با آمریکا را انتخاب می کنم. این دیدار از لحاظ سیاسی فرهنگی و فوتبالی اهمیت و حساسیت زیادی داشت و تا مدت‌ها تنها برد تیم ملی در تاریخ جام جهانی همین بازی بود.

*خیلی‌ها به این نکته اشاره کردند که بعد از برد ایران برابر آمریکا جام جهانی برای ما تمام شد و بازیکنان انگیزه ای برای صعود نداشتند. به نظر شما اگر این اتفاق رخ نمی‌داد تیم ما می توانست صعود کند؟

می‌توانستیم صعود کنیم. اگر در آن زمان فردی مثل آقای کی‌روش سرمربی تیم ملی بود و تیم را جمع می‌کرد شاید اتفاقات دیگری رخ می‌داد. در آن زمان تجربه زیادی نداشتیم. نمی‌دانستیم در چه موقعیتی قرار داریم و همین باعث شد تیم ما با وجود شایستگی نتواند به مرحله بعد صعود کند. نمی توان گفت بازیکنان بازی آخر را رها کرد اما به نظر من آنطور که باید در زمین حاضر نشدیم و تمرکز لازم را نداشتیم.

*سوال آخر، آرزوی شما در سال ۹۸ چیست؟

اگر بخواهم آرزوی فوتبالی داشته باشم دوست دارم در این سال سرمربی گری در لیگ برتر را تجربه کنم  و آرزو دارم روزی سرمربی تیم استقلال  شوم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز