خبرگزاری کار ایران

برنده دربی هیچ وقت پیش بینی ‌نمی‌شود

آرش برهانی: امروز یک روز خاص برایم محسوب می‌شود/ رونالدو اورجینال الگو فوتبالی من بود

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۱۳۰

آرش برهانی را می‌توان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر دانست. بازیکنی که با 123 گل دومین گلزن تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش ایلنا، آرش برهانی مهاجم سابق استقلال که به تازگی وارد دنیای سرمربی‌گری شده‌است در گفتگو با خبرنگار اختصاصی ایلنا در مورد شرایط خود و آرزوهایش از سال 98 صحبت کرده‌است. گفتگو آرش برهانی را می‌توانید در زیر بخوانید. 

*سال 97 برای شما چطور بود ؟ اولین تجربه سرمربیگری شما در این سال اتفاق افتاد

بله امسال اولین تجربه جدی من در مربیگری بود. جا دارد از شهردار محترم بندرعباس به دلیل اعتمادی که به من داشتند تشکر کنم. تجربه خیلی خیلی خوبی برای من بود و امیدوارم بتوانم از این تجربیات در سال‌های آینده استفاده کنم.

*شرایط تیم شما در لیگ دسته دوم چگونه است؟

تیم خیلی خوبی در اوایل فصل داشتیم اما متاسفانه یکسری مشکلات برای تیم به وجود آمد و باعث شد تمرکز تیم به هم بخورد. این مشکلات حتی در بحث فنی هم تاثیر داشت و باعث شد به نتایجی که حق تیم ما بود نرسیم.

*یکی از خبرهای عجیبی که پخش شد این بود که شهرداری با وجود اینکه مالک باشگاه است مانع تمرین شما شد. دلیل این اتفاقات چه مساله‌ای بود؟

آقای شهردار درگیر مسائل کلان شهر بود و از مشکلات خبردار نبودند. من با ایشان صحبت کردم و دو هفته قبل این مشکلات برطرف شد. کسانی که باید این مشکلات را حل می‌کردند متاسفانه این کار را انجام ندادند. در زمینی که تمرین می‌کردیم و مالکیت آن با خودمان بود نتوانستیم تمرین کنیم. مجبور شدیم در زمین‌های بی کیفیت تمرین کنیم که یکی از مشکلات تیم ما بود.

*مشکلات تیم کاملا برطرف شد؟

با صحبت‌هایی که انجام شد خداروشکر مشکلات برطرف شد. اما ای کاش خودم زودتر وارد این اتفاقات می‌شدم و مشکلات را زودتر برطرف می‌کردیم که روزهای حساس لیگ را از دست نمی‌دادیم. متاسفانه آقای شهردار به موضوعات کلان شهر می‌پرداختند و مسائل تیم چیزی نبود که ایشان از آن‌ها اطلاع داشته باشند.

*اوضاع تیم شما در جدول چطور است؟ شانس صعود به لیگ یک دارید؟

تیم ما در رده پنجم جدول قرار دارد و اختلاف ما با تیم دوم  امتیاز است.  بازی تا انتهای فصل داریم و باید ببینیم چ اتفاقی رخ می‌دهد. کارمان سخت است اما امیدوارم موفق باشیم. برای صعود به لیگ یک به معجزه نیاز داریم.

*برنامه شما برای سال 98 ؟

کار سرمربی‌گری را خیلی دوست دارم و با فوتبال بزرگ شدم. به دنبال این هستم از تجربیات گران بهایی که به دست آوردم  برای بهتر شدن شرایط تیم‌هایی که هدایت آن‌ها را برعهده می‌گیرم استفاده کنم و در کارم موفق باشم.

*سال 97 برای تیم ملی ویژه بود. در جام جهانی عملکرد خوبی داشتیم اما در جام ملت‌ها تیم ملی ناکام بود. دلیل این اتفاقات چه موضوعی بود؟

در جام جهانی به دلیل توقعات پایینی که از تیم ملی بود عملکرد خیلی خوبی داشتیم. چون با تیم‌های قدرتمند همگروه بودیم انتظار زیادی از تیم ملی نبود و همین باعث شد فشار زیادی روی تیم ملی نباشد و بهترین عملکرد را داشته باشند. آقای کی‌روش نقش بازیکنان را به خوبی مشخص کرده بود و همه بچه‌ها از وظایف خود به طور کامل اطلاع داشتند.

اما در جام ملت‌ها باید روش و سبک ما نسبت به جام جهانی تغییر می‌کرد. حتی به نظر من در بازی برابر ژاپن می‌توانستیم مثل جام جهانی بازی کنیم که نتیجه بهتری بگیریم.

*اگر تیم ملی در بازی برابر ژاپن محتاط تر و منطقی تر بازی می‌کرد، نتیجه بهتری برای تیم ملی نداشت؟

به نظر من گل بدی که خوردیم شیرازه تیم ملی را از هم پاشوند و باعث شد تیم تمرکز خودش را از دست بدهد. تیم ملی تا بازی ژاپن عقب نیفتاده بود و همین باعث شد بعد از عقب افتادن برنامه‌ای برای بازگشت به بازی نداشته باشیم.

*اتفاقا یکی از انتقاداتی که در سال‌های اخیر از کی‌روش همیشه می‌شده این بود که تیم وقتی عقب می‌افتد برنامه‌ای برای بازگشت به بازی ندارد. شاید بازی دوستانه با تیم‌های ضعیف و تجربه نکردن عقب افتادن  دلیل این اتفاق باشد. به نظر شما تاثیری دارد؟

بله نمی‌تواند بی تاثیر باشد. بازی تدارکاتی با تیم‌های قوی تاثیر زیادی در نتیجه گیری تیم دارد. اما متاسفانه تجربه این بازی‌ها را نداشتیم. همانطور که گفتنم بعد از گل خوردن برنامه خاصی برای جبران نداشتیم. شاید دلیل اصلی این اتفاق آن گل بد باشد که از لحاظ روانی تیم ما را کاملا به هم ریخت. اما به هرحال تیم ملی در جام ملت‌ها نتوانست توقعات را برآورده کند و عملکردی که انتظار می‌رفت از تیم ملی ندیدیم. همه مردم انتظار داشتند طلسم تیم ملی بعد از 36 سال شکسته شود و قهرمان آسیا شویم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

*کی‌روش بعد از جام ملت‌ها از تیم ملی جدا شد. به نظر شما فوتبال ایران بعد از رفتن کی‌روش می‌تواند به پیشرفت گذشته خود ادامه دهد یا خیر؟

بستگی به تصمیم آقای تاج دارد. از آن جایی که شناخت نسبتا خوبی از آقای تاج دارم به نظر من انتخاب خوبی خواهند داشت. امیدوارم انتخاب خوبی داشته باشیم و مربی بعدی تیم ملی حداقل هم سطح آقای کی‌روش باشد. به نظر من اگر مربی بزرگی هم سطح آقای کی‌روش بیاریم به مشکل نخواهیم خورد. حتی شنیدم که شاید مربی بعدی تیم ملی از کی‌روش هم بزرگتر باشد اما به نظرم آوردن چنین مربی هایی به ایران خیلی سخت است. انتظار مردم این است مربی بعدی تیم ملی حداقل هم سطح کی‌روش باشد و شخصیت تیمی ایران حفظ شود. موضوع مهم این است با نتایج قبلی تیم ملی انتظارات بالا رفته و مربی بعدی با دوره آقای کی‌روش مقایسه می‌شود.

*استقلال با وجود عملکرد ضعیف در نیم فصل اول به بالای جدول رسیده، با توجه به فشردگی جدول آیا استقلال می‌تواند قهرمان لیگ شود؟

استقلال در نیم فصل اول هم تیم خوبی داشت اما پازل آقای شفر تکمیل نبود و نتوانست نتایج مورد انتظار هواداران را کسب کند. ورود بازیکنان جدید و نا هماهنگی آن‌ها هم یکی از دلایلی بود که باعث شد تیم نتایج خوبی در ابتدای فصل نگیرد. اما همانطور که گفتم با عدم وجود یک بازیساز و مهاجم گلزن پازل آقای شفر تکمیل نبود و نتوانست نتایج خوبی بگیرد. تیم بزرگی مثل استقلال هیچ وقت به یک بازیکن وابسته نیست اما نبود بازیکنی که بتواند برای مهاجمان موقعی تسازی کند در تیم کاملا حس می‌شد.

با اضافه شدن پاتوسی، منشا و ایسما شرایط تیم خیلی بهتر شد و این باعث شد بازیکنانی که کیفیت پایینی داشتند در جو رقابتی قرار بگیرند و پیشرفت کنند. استقلال در نیم فصل دوم به همان تیمی تبدیل شده که هواداران انتظار داشتند.

هفته‌های حساسی در پیش است و امیدوارم استقلال روند خوب خود در لیگ را ادامه دهد و بعد از 6 سال قهرمان لیگ برتر شود.

*دربی را در پیش داریم، برنده دربی می‌تواند به قهرمانی نزدیک شود. به عنوان بازیکنی که تجربه بازی در دربی را دارد وارد شدن به زمین و بازی در دربی چه حسی دارد؟

10 فروردین برای من روز خیلی خاصی است. در 10 فروردین برای استقلال در دربی گلزنی کردم و تیم ما موفق به شکست پرسپولیس شد.  این بازی می‌تواند کمک زیادی به هموار شدن راه قهرمانی دو تیم کند. اما تیم‌های خوبی مثل تراکتورسازی و سپاهان هم شانس قهرمانی د ارند که باید این دو تیم با آن‌ها هم برای جام بجنگند.

*با توجه به اینکه استقلال در این هفته‌ها آماده‌تر بوده خیلی‌ها شانس قهرمانی این تیم را بیش‌تر می‌دانند. پیش بینی شما از دربی پیشرو چیست؟

شرایط قبلی تیم‌ها هیچ وقت در دربی تاثیرگذار نبوده و این تجربه‌ای است که در این سال‌ها داشتم. در 15، 16 دربی که بازی کردم خیلی وقت‌ها تیمی که ضعیف‌تر بوده و در جدول شرایط خوبی نداشته موفق به برد در این بازی شده‌است. بازی دربی با همه بازی‌ها فرق دارد و شرایط روحی بازیکنان در روز بازی نقش زیادی در تعیین تیم برنده دارد. هر تیمی که از کوچکترین موقعیت‌ها بهترین استفاده را کند موفق‌تر خواهد بود و شرایط قبلی تیم‌ها هیچ تاثیری ندارد. امیدوارم حساسیت بازی تاثیری روی کیفیت بازی نداشته باشد.

*باتوجه به جنگ تیم‌ها برای قهرمانی و دربی‌های کم گل و کم موقعیت اخیر به نظر می‌رسد این بازی هم جذابیت چندانی نداشته باشد.

درسته هر موقع حساسیت بازی بالا می‌رود کیفیت بازی خیلی افت می‌کند. اما امیدوارم دربی جذابی در پیش باشد.

*در جام جهانی که گذشت طرفدار کدام تیم اروپایی بودید؟

از قبل از جام طرفدار تیمی نبودم اما با شروع جام جهانی دو سه تیم مثل فرانسه و برزیل رو خیلی خوب دیدم. دوست داشتم برزیل نتیجه خوبی بگیرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. خودم طرفدار برزیل بودم و دوست داشتم این تیم قهرمان شود اما این اتفاق نیفتاد.

*کدام مهاجم در دوران فوتبال شما الگوی فوتبالیت بود و بازی‌های او را دنبال می‌کردید؟

رونالدو اوریجینال را خیلی دوست داشتم.

*بهترین خاطره شما از لباس تیم ملی و استقلال؟

حضور در جام جهانی 2006 بزرگترین افتخار فوتبالی من بود. حضور در لباس استقلال هم لحظه به لحظه اش برای من افتخار بود و خاطرات خیلی خوبی از آن دارم. حتی حضور در تمرین‌های استقلال هم برای من افتخار بود.

*آرزوی شما برای سال 98؟

امیدوارم استقلال در آسیا شرایطش بهتر شود و صعود کند. یک برد در این جام می‌تواند شرایط را کاملا تغییر دهد.

*با توجه به شرایط جدول و بازی سخت استقلال برابر الهلال به نظر می‌رسد این تیم شانس زیادی برای صعود ندارد.

شرایط سخت است اما زیبایی فوتبال به همین است که در مواقعی که انتظار نداری نتایجی رقم می‌خورد که باعث تعجب همه می‌شود. انشالله یک برد می‌تواند شرایط روحی بچه‌ها را بهتر کند و به بازی‌ها برگردیم. این اتفاق باعث میشه باانگیزه تر و با تمرکز بیشتری بازی کنیم و انشالله به مرحله بعد صعود کنیم.

سال‌های گذشته حتی به نیمه نهایی آسیا رسیدیم اما با تیم همکاری نشد و نتوانستیم به قهرمانی برسیم. در آن زمان تیم خیلی خوبی داشتیم اما مثل الآن که کل کشور برای موفقیت یک تیم بسیج می‌شوند از ما حمایت نشد. مثل امسال بازی‌های لیگ تعطیل نشد و اینجور نبود که همه برای موفقیت ما دست به دست هم دهند.

*به نظر می‌رسد صحبت‌های شما به نوعی کنایه به پرسپولیس باشد.

تیم ما در آن سال خیلی تنها بود. پرسپولیس همین امسال در آسیا از همه جا حمایت شد. در آن زمان بحث ملی اصلا وجود نداشت و اینطور نبود که استقلال نماینده ایران حساب شود و از ما حمایت کنند. تیم خیلی خوبی داشتیم و می‌توانستیم ستاره سوم را برای استقلال به دست بیاریم اما متاسفانه حمایت نشدیم.

به نظر من با یک بال نمی‌شود پرواز کرد. یک بال بازیکنان، کادرفنی و هواداران هستند و یک بال دیگر مسائل مدیریتی و حمایت‌هایی که از تیم می‌شود. ما با یک بال تا چهار تیم برتر آسیا رفتیم اما برای قهرمانی نیاز به دو بال داشتیم که متاسفانه حمایت نشدیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز