خبرگزاری کار ایران

سکه هفت سین را به خاطر گرانی‌اش دوست دارم

کاظمی: فرشید اسماعیلی مرا یاد خودم می‌اندازد/ پرسپولیس دوباره قهرمان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۵۸۶

حسین کاظمی بازیکن سابق استقلال این روزها مشغول گذراندن کلاس های مربیگری است.

به گزارش ایلنا، حسین کاظمی بازیکن سابق استقلال این روزها مشغول گذراندن کلاس های مربیگری است.با کاظمی در خصوص شرایط این روزهای فوتبال ایران و همچنین اروزهایش برای بازگشت به استقلال صحبت کردیم

* سال 97 برایت چطور گذشت؟

خدا را شکر جدا از مسایل اقتصادی سال خوبی بود. البته از بُعد فوتبال برای‌مان زیاد خوب نبود.

* ما دو رویداد بزرگ جام جهانی و جام ملت‌ها را داشتیم که از نظر شما عملکردمان خوب بود؟

موفق بودن را باید ببینیم که از چه دیدگاهی است. در نتیجه‌گرایی خوب نبودیم اما بازیکنان بسیار خوبی ظهور کردند که می‌توانند آینده فوتبال‌مان را بسازند. اما ما هنوز در ساختار فوتبال مشکل داریم.

* دنبال قهرمانی در جام ملت‌ها بودیم اما بازهم این اتفاق نیفتاد.

ما یک پتانسیل انسانی خیلی خوبی داشتیم. یک گروه بسیار خوب دور هم جمع شده بودند که بازیکنان بسیار خوبی هم بودند. می‌توانستیم بعد از چهار دهه قهرمانی را کسب کنیم. نقطه تاریک فوتبال ما در سال 97 عدم قهرمانی در جام ملت‌ها بود. اگر این اتفاق می‌افتاد خیلی می‌توانست به فوتبال ما کمک کند. جالب است ما هنوز برای سال 98 هیچ ایده و تفکر خاصی نداریم که این باعث می‌شود یک درجای چندین ساله در فوتبال بزنیم.

* از لحاظ فوتبالی برای خود شما چطور بود؟

از دوران بازیگری جدا شدم و به دنیای مربیگری روی آوردم. مدرک بالاترین سطح مربیگری را گرفتم و به تجربیاتم اضافه می‌کنم و منتظر آینده هستم.

* استقلال را چطور دیدید؟

استقلال فراز و نشیب زیاد داشت. استقلال سال 96 را با منصوریان شروع کرد، بعد یک مربی خارجی آمد و توانست فصل را خوب تمام کند اما در فصل جدید نتوانست آن‌طور که می‌خواهد عمل کند. بازیکنان کلیدی جدا شدند و آن‌طور هم که باید و شاید بازیکن جذب نشد. باز جای شکرش باقی است که در نیم‌فصل شرایط بهتر شد. آخرهای سال 97 توانستیم به رتبه دوم جدول برسیم. استقلال اگر بتواند همین روند را ادامه دهد می‌تواند به قهرمانی برسد.

* دوست نداری روزی در استقلال مربیگری کنی؟

هر کسی این را دوست دارد. استقلال پله پیشرفت بازیکنان است. بالاخره این تیم بزرگ است و هوادار زیاد دارد اما این را هم باید قبول کنیم که پله پله باید این امر صورت بگیرد.

* این روزها در فوتبال مربیان جوان زیادی در فوتبال ما حضور دارند.

نسل مربیان عوض شده و جوانان کم کم وارد چرخه مربیگری می‌شوند. سال 97 یک اتفاق خوشایندی که داشت حضور مربیان جوان بود؛ جواد نکونام، فرهاد مجیدی، محمود فکری و مهدی پاشازاده و این اتفاق خوبی بود که در سال 97 افتاد.

* کدامیک از بازیکنان فعلی استقلال شما را یاد خودت می‌اندازد؟

فرشید اسماعیلی یک‌جورهایی مرا یاد خودم می‌اندازد. البته او کمی از من تکنیکی‌تر است. فرشید باقری نیز تا حدودی شبیه من است.

* دلت برای جوی که در استقلال بود تنگ نشده است؟

بالاخره هر چیزی یک زمانی که تمام می‌شود دلتنگی دارد. بالاخره باید با این موضوع کنار بیاییم.

* به حقت در فوتبال رسیده‌ای؟

به حقم در فوتبال نرسیدم. شاید اگر الان بازی می‌کردم شرایطم بهتر بود. از نظر مالی هم خیلی ضرر کردم. شاید قیمت خیلی خوبی الان در فوتبال داشتم. به هر حال قسمت ما هم این بود.

* کدام سین هفت‌سین را خیلی دوست داری؟

سکه را دوست داشتم که الان گران شده است. البته آن سکه‌هایی را هم که در سفره هفت‌سین می‌گذاشتند بدل بود و فقط جنبه نمادین داشت.

* به کسی عیدی می‌دهی؟

بالاخره باید این کار را بکنیم و حتی شده قرض هم کنیم، باید به بچه‌ها عیدی بدهیم.

* سقف آرزوهایت کجاست؟

با آرزو زندگی نمی‌کنم. دوست دارم به بالاترین درجه در مربیگری برسم.

* یک دروغ 13 بگو...

پرسپولیس امسال دوباره قهرمان می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز