خبرگزاری کار ایران

تغییر نام فولاده آره‌نا پیش از افتتاحیه

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۱۷۲

ورزشگاه مدرن فولاد در حالی قرار است این هفته افتتاح شود که صحبت از تغییر نام آن مطرح شده است.

قرار است بازی هفته بیست و دوم هجدهمین دوره لیگ برتر بین فولاد خوزستان و سپاهان، جمعه در ورزشگاه فولاد آره‌نا برگزار شود. در ورزشگاهی اختصاصی و مدرن که در بین کاندیداهای برترین و زیباترین ورزشگاه‌های فوتبال جهان هم قرار گرفت.

مدتی است ورزشگاه غدیر اهواز با مشکل نور مواجه شده و به همین دلیل بازی‌های فولاد و استقلال خوزستان معمولا به ساعت 15 موکول می‌شود که نیازی به روشن کردن پروژکتورها نباشد. این مساله البته فقط در زمستان امکان‌پذیر است اما در بهار تیم‌های اهوازی نمی‌توانند در این ساعت از حریفان خود میزبانی کنند چون هوا خیلی گرم خواهد بود. این شرایط و البته اینکه از مدت‌ها قبل خبر رسیده بود ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان قرار است در سال 97 رسما افتتاح شود، باعث شد مسوولان باشگاه فولاد خوزستان و البته شهرداری اهواز زودتر دست به کار شوند تا مشکل پارکینگ این ورزشگاه را برطرف کنند و فولاد در آنجا از حریفان میزبانی کند. این اتفاقات باعث شد منتظر یک افتتاحیه عجولانه باشیم.

تغییر نام فولاده آره‌نا پیش از افتتاحیه

بعد از اینکه ورزشگاه فولاد آره‌نا به صورت نمادین با حضور چند وزیر و مسوول افتتاح شد، خبر رسید قرار است افتتاحیه رسمی ورزشگاه، در بهمن ماه برگزار شود. هواداران زیادی برای افتتاحیه رسمی این ورزشگاه لحظه‌شماری کردند و انتظار بازی هفته هفدهم را می‌کشیدند. جایی که قرار بود فولاد خوزستان در ورزشگاه اختصاصی خود از قهرمان فصل قبل رقابت‌ها میزبانی کند. همه کارها داشت برای این افتتاحیه انجام می‌شد که ناگهان خبر رسید، امکان برگزاری مسابقه در این ورزشگاه وجود ندارد. دلیل آن هم چیزی نبود جز فراموش کردن پارکینگ. البته شاید هم پارکینگ فراموش نشده بود اما به هر حال نبودن آن باعث شد شورای تامین استان با برگزاری بازی در این ورزشگاه موافقت نکند.

با این شرایط، شهرداری اهواز خیلی زود دست به کار شد تا پارکینگ ورزشگاه فولاد آره‌نا ساخته شود. مسوولان باشگاه فولاد خوزستان هم به صورت جدی پیگیر بودند تا پروژه تکمیل شود و زودتر به خانه خود بروند، چراکه میزبانی در ورزشگاه غدیر اهواز هم برایشان هزینه‌بر بود و هم اینکه مشکلات دیگری به وجود آمد که اجازه نمی‌داد در سال 98 در این ورزشگاه از حریفان خود میزبانی کنند. دلیل آن هم چیزی نبود جز نور ورزشگاه غدیر که مشکل داشت و اجازه نمی‌داد بازی‌ها بعد از غروب آفتاب در آنجا برگزار شود. در واقع همین مساله باعث شد بازی‌های فولاد و استقلال خوزستان در اهواز، به ساعت 15 منتقل شود. ساعتی که اگرچه در زمستان خوب به نظر می‌رسید اما در همان روزهای اول بهار هم می‌توانست اذیت‌کننده باشد، چراکه هوای اهواز از اوایل بهار گرم می‌شود و امکان بازی در بعدازظهر وجود ندارد.

 به هر حال این مشکلات باعث شد فولادی‌ها به دنبال این باشند که قبل از شروع سال جدید، ورزشگاه اختصاصی خود را افتتاح کنند. این در حالی است که هنوز پارکینگ ورزشگاه تکمیل نشده و فقط جایی برای پارک کردن خودروها در نظر گرفته شده. همین شرایط، باعث شد شورای تامین مجوز برگزاری بازی در این ورزشگاه را صادر کند. بر این اساس، قرار است بازی هفته بیست و دوم هجدهمین دوره لیگ برتر بین فولاد خوزستان و سپاهان، جمعه در ورزشگاه فولاد آره‌نا برگزار شود. در ورزشگاهی اختصاصی و مدرن که در بین کاندیداهای برترین و زیباترین ورزشگاه‌های فوتبال جهان هم قرار گرفت. نکته جالب این است که برخلاف قبل، این بار برای مسوولان فولاد خوزستان ظاهرا چندان مهم نیست که میزبان چه تیمی باشند و در افتتاحیه چه تیمی رقیب‌شان باشد. فولادی‌ها فقط به دنبال این هستند که ورزشگاه زودتر افتتاح شود تا خیال‌شان از بابت میزبانی در سال 98 راحت شود. در واقع آنها یک افتتاحیه عجولانه خواهند داشت فقط برای اینکه در سال 98 بابت میزبانی به مشکل نخورند.

تغییر نام فولاده آره‌نا پیش از افتتاحیه

حالا حریف فولاد خوزستان در افتتاحیه ورزشگاه، سپاهان خواهد بود. تیم صدرنشینی که بدون شک جدال قطبی و قلعه‌نویی هم در آن، به جذابیت‌های بازی اضافه خواهد کرد. نکته دیگر در مورد ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان این است که نام او به شکل عجیبی تغییر کرده. همه هواداران، این ورزشگاه را به نام فولاد آره‌نا می‌شناسند و حتی در نظرسنجی جهانی که برای انتخاب برترین و زیباترین ورزشگاه‌های دنیا برگزار شد، نام ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان، فولاد آره‌نا آمد اما این روزها می‌شنویم که نام ورزشگاه تغییر کرده است.

ظاهرا علی محمدی رییس هیات مدیره باشگاه فولاد خوزستان چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی، از این ورزشگاه با نام «شهدای فولاد خوزستان» یاد کرد. اینکه این نام توسط محمدی انتخاب شده یا شرکت چنین تصمیمی گرفته مشخص نیست اما این روزها نام ورزشگاه هم بلاتکلیف مانده. به همین دلیل هنوز سردر ورزشگاه را نصب نکرده‌اند که جای تعجب دارد. حالا باید منتظر ماند و دید سردر ورزشگاه با نام ارزشمند «شهدای فولاد خوزستان» مزین می‌شود یا نام زیبایی که بین هواداران جا افتاده و همه آن را با نام «فولاد آره‌نا» می‌شناسند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز