خبرگزاری کار ایران

مسعود سلطانی‌فر:

همه فدراسیون ها ملزم به تشکیل کمیته پیشکسوتان هستند/ باید رفاه قهرمانان سابق ورزش را فراهم کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۳۶۷

وزیر ورزش و جوانان درباره اقدامات وزارت برای رفاهِ افتخارآفرینان پیشین ورزش ایران صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی فر در حاشیه نشست پیشکسوتان ورزش با مسئولان ورزش کشور گفت: همانطور که امروز از نزدیک دیدید، بخش قابل توجهی از تاریخ ورزش ایران و تاریخ سازان ورزش ایران و کسانی که در طول دهه های مختلف دل مردم را با افتخار آفرینی شاد کردند و باعث عزت مردم ایران شدند، در سنینی هستند که شاید کمتر به آنها توجه می شد. به همین دلیل لازم است آنها را تکریم کنیم. جدا از نشست های اینگونه، باید شرایطی فراهم کنیم که به مشکلات آنها رسیدگی شود. به هرحال اینها اکثرا در دوره بازنشستگی یا گرفتار بیماری های مختلف هستند.

وی افزود: ما در مجموعه صندوق حمایت از پیشکسوتان، یک سری اقدامات انجام دادیم به عنوان بیمه تکمیلی و مقرری. البته برخی قهرمانان مقرری قابل توجهی نمی گیرند. متناسب با شرایط مالی داریم سال به سال افزایش می دهیم که کمکی به تامین معیشت آنها شود. همچنین باید از اندوخته تجربیات و دانش آنها استفاده کنیم که به نسل های بعدی منتقل شود. با پیشنهاد دکتر صالحی امیری، نشست اول با این وسعت در کمیته ملی المپیک انجام شد و همانطور که دیدید، برخی دوستان می گفتند ما قهرمان بودیم ولی ساختمان کمیته ملی المپیک یا شخص وزیر و رئیس کمیته المپیک را ندیده بودیم. لطف کردند آمدند و یک تعدادی از آنها مدال ها، کاپ ها و یادمان های ورزشی خود را به موزه تقدیم کردند که حرکت خوبی است و به زودی فاز اول موزه افتتاح می شود. اما باید کاری کنیم که از تجربیات این افراد بهتر استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: امروز در جلسه دستور دادم که همه فدراسیون ها ملزم به تشکیل کمیته پیشکسوتان باشند و با حضور جمعی از پیشکسوتان همان رشته، همگرایی به وجود بیاید و استفاده از دانش و تجربیات آنها به صورت منظم و منسجم انجام شود. ما حدود 51 فدراسیون داریم که در هر کدام از کمیته ها اگر ده، پانزده نفر مشغول شوند، مطمئنا از جهات مختلف تاثیرگذار خواهد بود و انشاالله نتایج این نشست و هماهنگی و همدلی که در ورزش کشور هست، مردم می بینند. این آرامشی که به وجود آمده، به عنوان سیاست اصلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تبیین شده است تا ورزش امروز کشور از حاشیه ها دور باشد و اختلاف ها کنار گذاشته شود. این دوستی ها و محبت ها در روند توسعه ورزش کشور تاثیر می گذارد.

سلطانی فر ادامه داد: در هیچ جامعه ملتهبی توسعه رخ نمی دهد. این همکاری و همدلی بین وزارت ورزش، کمیته های المپیک و پارالمپیک و همچنین فدراسیون ها، در سال 97 که سال خیلی خوبی از جهت نتایج ورزشکاران در میادین مختلف بود، خود را نشان داد. من بارها تکرار کرده ام که در سال 97 با حضور مقتدارنه تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه آغاز کردیم که نتیجه تاریخی و منحصر به فردی در گروه مرگ گرفتیم. سپس در بازی های آسیایی جاکارتا بیشترین مدال بعد از پیروزی انقلاب گرفتیم. در پارا آسیایی رتبه چهارم ما به سوم بهبود یافت. در المپیک جوانان، رتبه 24 دوره قبل به رتبه 7 ارتقا پیدا کرد. در لیگ قهرمانان آسیا دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس با هم در یک چهارم نهایی حضور داشتند و یکی به فینال رسید. در جام ملتهای آسیا هم که خیلی امید به قهرمانی داشتیم و تیم از همه جهت شرایط قهرمانی را داشت، به خاطر یک اشتباه کوچک چند بازیکن در نیمه نهایی حذف شدیم. البته رسیدن به نیمه نهایی بعد از 14 سال نتیجه خوبی برای فوتبال ایران بود ولی واقعا شایسته قهرمانی بودیم. در رشته های دیگر هم مثل تکواندو، کاراته، شطرنج، ووشو و حتی در رشته هایی که قبلا عناوینی نداشتیم، خوشبختانه کارنامه ورزش کشور قابل قبول است و این در سایه همدلی، هماهنگی و تلاش ورزشکاران، مدیران، پیشکسوتان، قهرمانان و اصحاب رسانه به دست آمده است. من همینجا سال جدید را به تمام مردم و جامعه ورزش تبریک می گویم و از اصحاب رسانه هم تشکر می کنم که همیشه حامی ما بوده اید و پیروزی ها را منعکس کرده اید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز