خبرگزاری کار ایران

دلیل افت پرسپولیس؛ بدنسازی یا بازیکنان جدید

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۰۱۶

پرسپولیس برانکو هر چند در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد اما کیفیت فنی آنها به شکلی نبوده که رضایت و امیدواری هواداران و کارشناسان را شکل دهد.

به گزارش ایلنا، نتایج باشگاه پرسپولیس در نیم فصل دوم اغلب هواداران این تیم را نگران کرده. پرسپولیس در مقایسه با زمانی که پنجره‌اش بسته بود و برای انتخاب ترکیب اصلی کمبود بازیکن داشت، عملکرد ضعیف‌تری داشته و نتایج این تیم باب میل علاقه‌مندان پرسپولیس نیست اما پرسش اصلی اینجاست که چرا پرسپولیس در نیم فصل دوم عملکرد خوبی نداشته و دیگر خبری از بازی‌های زیبا و بردهای گذشته نیست؟ پرسپولیس که برای نیم فصل دوم خریدهای خوبی داشته و دانه درشت‌های نقل و انتقالات را به خدمت گرفته، به چه دلیل دچار افت شده است؟

برای بررسی عملکرد پرسپولیس باید چند عامل مهم را در نظر گرفت:

 برانکو ایوانکوویچ نشان داده که همواره روی بدنسازی تمرکز ویژه‌ای دارد و معتقد است تیمی که بدنسازی خوبی نداشته باشد، در طول فصل با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌تواند کاندیدای قهرمانی باشد. با توجه به تعطیلی لیگ برای مسابقات جام‌ملت‌های آسیا، او مجبور شد تیمش را به اردو ببرد و مثل ابتدای فصل بدنسازی سنگینی انجام دهد. همه می‌دانیم که تیم‌های فوتبال بعد از بدنسازی سنگین، چند هفته باید در کوران مسابقات قرار بگیرند تا اصطلاحا بدن بازیکنان آزاد شود. یکی از دلایل اصلی ناکامی پرسپولیس در نیم فصل دوم، بدنسازی سنگین بازیکنان است و به همین دلیل باید چند هفته هواداران صبر می‌کردند تا تیم برانکو به شرایط بهتری برسد.

 در کنار بدنسازی سنگین بازیکنان، اضافه شدن نفرات جدید به ترکیب پرسپولیس و عدم هماهنگی آنها از دیگر دلایل افت پرسپولیس است. برانکو معتقد است که تمام بازیکنان باید در دفاع تیمی نقشی را برعهده بگیرند و به همین خاطر هماهنگ شدن با ترکیب اصلی برای بازیکنان جدید دشوار است. تا امروز نه سروش رفیعی و نه مهدی ترابی و نه حتی بودیمیر که از کرواسی آمده و با سبک و سیاق مربیان کروات آشناست، هیچکدام نتوانسته‌اند خود را با سیستم و مدل بازی برانکو هماهنگ کنند. برانکو هم در بازی‌های پیش رو مدام تغییر ترکیب داشته و بازیکنان جدید را در شرایط مسابقه محک زده است.

با در نظر گرفتن این مسائل، نتایج اخیر پرسپولیس را باید طبیعی قلمداد کرد اما از این به بعد دیگر نمی‌توان نتایج را به بدنسازی و ناهماهنگی ربط داد چرا که بازیکنان جدید زمان کافی برای هماهنگی در اختیار داشته‌اند و بدن آنها هم از شرایط بدنسازی خارج شده و زمان نتیجه گرفتن تیم برانکو فرا رسیده. آنها باید از بازی با السد نتایج خوب را شروع کنند و با گذشت زمان بازی‌های زیبا و تماشاگرپسندی از خود ارائه نمایند. اگر این اتفاق در هفته‌های پیش‌رو رخ ندهد، باید کمی نگران پرسپولیس شویم. با شرایطی که در لیگ برتر وجود دارد، پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی مدعیان جدی قهرمانی هستند و در بازی‌های رو در رو که به بازی‌های 6 امتیازی معروف است، هر تیمی عملکرد بهتری داشته باشد، فاصله خود را با مدعیان زیاد می‌کند. هرکدام از مدعیان باید در بازی‌های خانگی 3 امتیاز کسب کنند و بیرون از خانه حداقل یک مساوی بگیرند. اگر این اتفاق رخ دهد و هر کدام از این تیم‌ها در بازی‌های رو در رو هم ناکام نباشند، شانس اصلی قهرمانی هستند. در شرایط فعلی تیم برانکو از کورس مدعیان عقب نیست اما باید در بازی‌های پیش رو، روند خود را به نسبت 6 بازی اخیر تغییر دهد تا همچنان در جمع مدعیان باقی بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز