خبرگزاری کار ایران

اسلامیان: از آنهایی که استعفا دادند بپرسید چرا یک روز قبل از مجمع کنار رفتند

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۱۱

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد مجمع سالانه فدراسیون صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمود اسلامیان در حاشیه مجمع امروز فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال ایران غیراقتصادی است و بخش خصوصی وقتی پای کار می‌آید خیلی زود عقب‌نشینی می‌کند. چرا که بخش خصوصی 30 میلیارد تومان هزینه می‌کند اما 10 میلیارد تومان درآمد دارد و به همین دلیل بخش خصوصی عقب می‌نشیند. معضل این روزهای فوتبال ما بحث حق پخش تلویزیونی است و تا این مسأله حل نشود روزگار خوبی در فوتبال نداریم. 

وی در خصوص استعفای برخی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: به هر حال این یک قانون کشوری است و باید به آن احترام گذاشت.

اسلامیان در خصوص اینکه چرا این افراد شب قبل از مجمع استعفا کردند، افزود: من که استعفا ندادم از من می‌پرسید! از کسی که استعفا داده بپرسید. 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه شما بازنشسته هستید یا نه، افزود: من از سال 1393 مجوز بازگشت به کار گرفتم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بازنشسته‌هایی مثل طالقانی و بهاروند که بازنشسته هستند اما استعفا ندادند، گفت: این قانون به فرموده مقام معظم رهبری باید اصلاح شود چرا که ما به فیفا اعلام کردیم که دولتی نیستیم همانطور که در همه جای دنیا فدراسیون‌ها غیردولتی هستند اما دولت می‌خواهد اقتصاد را اداره کند، ورزش را اداره کند و ... و در نهایت 7 میلیون بیکار هم داریم! دولت مجری خوبی نیست و باید سیاست‌گذار باشد. همانطور که در کشور ترکیه اردوغان اقتصاد را به اهلش داد و خودش حامی بود. دولت نباید کاری به باشگاه‌داری داشته باشد بلکه باید استادیوم بسازد اگر در ساخت یک خانه پیمانکار و ناظر یکی باشد این کار غلط است و در همه جای دنیا هم فوتبال مستقل است. زحمت فوتبال را اعضای مجمع آن می‌کشند. 

اسلامیان در خصوص اینکه فدراسیون ردیف بودجه دولتی دارد، گفت: ما ردیف بودجه نداریم شما می‌توانید قانون بودجه را ببینید هر چند که دهها تشکیلات وجود دارد که از دولت بودجه می‌گیرد و این قانون هم برای آنها حاکم نیست! 

محمود اسلامیان تاکید کرد: یک دیدگاه وجود دارد که دولت باید کارها را بکند. دولت باید نقش نظارتی داشته باشد و کار را به مردم بدهد. همه زحمات فوتبال بر گردن هیأت‌ها است. به جز آنها چه کسی بهتر می‌تواند تصمیم بگیرد؟ بحث قانون گریزی نیست، برخی مباحث را خلط مبحث کردند. تجربه نشان داده باید کارها را به مردم سپرد. اگر دولت در اجرا رفت مانند این است که ساختمانی بسازید و پیمانکار آن مشخص نباشد. یا تمام دنیا اشتباه می‌کنند یا ما.

اسلامیان در ادامه گفت: ۷۰ درصد درآمد فوتبال از حق پخش تلویزیونی است، اگر راه دیگری وجود دارد بگویند از آن راه درآمد زایی کنیم. وقتی نیست چه باید کرد؟ با اس ام اس می‌شود دو سال را اداره کرد اما بعد از آن چه؟ وزارت ورزش باید این مسئله را طرح کند،‌ادامه این وضعیت درست نیست. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نمایندگانی را فرستاده‌اند. عربستان سعودی درآمد بسیاری از حق پخش تلویزیونی دارد.

وی گفت: چرا استان فارس نباید نماینده‌ای در لیگ برتر داشته باشد. فوتبال دو پایه دارد که یکی از آن مردم هستند. کی‌روش روزی به من گفت مردم ایران از مردم آرژانتین علاقه بیشتری به فوتبال دارند. امیدوارم این مسئله ثبات داشته باشد. بحث دوم بحث اقتصادی است. با آقای تاج پیش دکتر روحانی بودیم و گفتیم حق فوتبال باید گرفته شود. ادامه این راه باعث می‌شود فوتبال ایران به بن‌بست بخورد. امکان ندارد بتوانیم به پیشرفت برسیم. اگر مسیر دیگری وجود دارد بگویند مسیر دیگری وجود دارد،‌اگر حق پخش حل شود شاهد جهش بزرگی در فوتبال ایران خواهیم بود. از وزارت ورزش و دولت خواهش می‌کنم فقط همین مسئله حق پخش را حل کنند. اگر مشکل چرخه اقتصادی حل شد مشکل فوتبال حل می‌شود. کسی که در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کند باید اصل پولش برگردد و دولت هم در این مسئله کمک کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز