خبرگزاری کار ایران

محدودیت‌ها نبود، پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شد؛

سلطانی‌فر: رویکرد من همواره دوری از اختلافات و جنجال بوده است/ در جام جهانی نتایج درخشانی گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۳۱۷

وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد من همواره دوری از اختلافات و جنجال بوده و دنبال ایجاد آرامش و ثبات بوده ام تا بتوانیم در سایه ثبات، زمینه ساز توسعه ورزش باشیم

به گزارش ایلنا، دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، امروز در صحبت های خود در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌های ناعادلانه وضع شد که آثارش در وضعیت عمومی کشور مشخص شده است. وارد جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمنان شده ایم که مثل جنگی که اسیر، شهید و جانباز و از بین رفتن تأسیسات دارد، این جنگ اقتصادی هم ضایعات خاص خودش را خواهد داشت. اگر همدلی و هماهنگی و همگرایی باشد و اگر تسویه حساب‌های قومی، سیاسی نباشد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. باورمان این است مردم در این جنگ پیروز خواهند بود. لازم است با تدبیر و مدیریت حداکثر صرفه جویی را داشته باشیم و ریخت و پاش بی مورد نداشته باشیم. ضرورت‌ها را در نظر بگیریم تا از این جنگ سربلند بیرون بیاییم.

وی ادامه داد: حدود دو سال و نیم است که در وزارت ورزش و جوانان در خدمت مردم و جامعه ورزش هستم. رویکرد من همواره دوری از اختلافات و جنجال بوده و دنبال ایجاد آرامش و ثبات بوده ام تا بتوانیم در سایه ثبات، زمینه ساز توسعه ورزش باشیم. بارها گفته ام در جامعه‌ای ملتهب، توسعه محقق نمی‌شود. توسعه یک جامعه، نیاز به آرامش، ثبات و همدلی دارد. تلاشمان بر این بوده باوجود نابسامانی‌ها که ممکن بود جنجال و حاشیه ایجاد کند، ورزش را از حاشیه دور کردیم و دنبال تعامل سازنده بودیم. اگر هم اختلافاتی بوده، با گفتن مباحث درون خانواده دنبال حل و فصل آن بودیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ورزش کشور با موفقیت‌های منحصربه فردی در سال ۹۷ همراه بوده است. بخشی از این موفقیت‌ها به فوتبال بر می‌گردد. البته اکثریت قریب به اتفاق فدراسیون‌ها، در رویدادهای برون مرزی افتخاراتی کسب کرده اند. در جام جهانی نتایج درخشانی گرفتیم. تقریباً هیچکس فکرش را نمی‌کرد در گروه مرگ بتوانیم اینطور کارنامه قابل قبولی داشته باشیم. همه همت کردیم و تلاش کردیم. شما در فدراسیون و ما در وزارت ورزش سعی کردیم یک تیم به عنوان نماینده مملکت نتایج آبرومند بگیرد که این اتفاق افتاد.

او ادامه داد: بعد از جام جهانی در بازی‌های آسیایی توانستیم بیشترین مدال را بعد از انقلاب بگیریم. در المپیک جوانان به رتبه هفتم صعود کردیم. در لیگ قهرمانان آسیا استقلال و پرسپولیس همزمان در مرحله یک چهارم بودند و یکی از آنها به فینال هم صعود کرد. اگر محدودیت‌ها نبود پرسپولیس می‌توانست حتی قهرمان آسیا شود. حتی در جام ملت‌ها همه امکانات فراهم شده بود تا قهرمان شویم در اثر یک اشتباه در نیمه نهایی حذف شدیم ولی بعد از ۱۴ سال به نیمه نهایی رسیدیم که این خودش نتیجه خوبی بود. اگرچه انتظار داشتیم این تیم قهرمان آسیا شود.ما دنبال جوانگرایی هم بودیم. الان ۱۰ مدیر کل ورزش زیر ۴۰ سال سن دارند که سرمایه ورزش در آینده هستند. در بعضی از فدراسیون‌ها هم این اتفاق افتاد. تلاش می‌کنیم این تغییر نسل را انجام بدهیم.

سلطانی فر به ظرفیت‌های فوتبال اشاره کرد و گفت: ۱۶ تیم لیگ برتری در یک سال اوقات فراغت ۶۰ میلیون نفر را پر می‌کنند که شاید کل هزینه‌های آنها ۴۰۰ میلیارد تومان نشود. دولت هزینه هیچکدام از باشگاه‌ها را نمی‌دهد و از طریف اسپانسر و خود مردم این هزینه‌ها تأمین می‌شود مگر بعضی از باشگاه‌ها مثل ذوب آهن و سپاهان که به دولت متصل هستند. بقیه باشگاه‌ها از طریق اسپانسر در آمدزایی می‌کنند. باید بیشتر کار کنیم و از این ظرفیت خوب اجتماعی در جهت تأیید نظام و حفظ منافع نظام تلاش کنیم. تلاش ما این است که همه حرکت‌ها با رعایت ملاحظات بین‌المللی و احترام کامل به قوانین داخلی همراه باشد. در دوره اخیر موفق شدیم در همه فدراسیون قوانین مصوب دستگاه‌های داخلی را اجرا کنیم. این رویکرد را با جدیت دنبال می‌کنیم و ان‌شاءالله نتایج جدی این سیاست‌ها و تدابیر را روز به روز خواهیم دید و ورزش از این اقدامات و هماهنگی‌ها منتفع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز