خبرگزاری کار ایران

گزارش مجمع سالانه فدراسیون فوتبال با مصوبات اقتصادی و انضباطی

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۲۳۹

مجمع سالانه فدراسیون فوتبال با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مجمع سالانه فدراسیون فوتبال کشورمان از ساعتی پیش در هتل المپیک شروع شد و مسئولانی از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در آن حضور پیدا کردند. 

* رضا علی رئیس هیات فوتبال سمنان در این مجمع گفت: چرا اعضای هیات رئیسه در حال کم شدن هستند؟ چرا استعفا می‌دهند؟ البته شاید علی کفاشیان به خاطر اینکه بالای ۶۵ سال سن دارد استعفا داده است.

*تاج در زمان رای گیری برای آیین نامه انضباطی پیشنهاد داد که رای باید زمانی توسط دبیرکل ابلاغ شود که قابلیت اجرایی داشته باشد نه اینکه به طور مثال چند ساعت قبل از بازی به بازیکنی بگویند که او محروم شده است.

* تاج در مورد بازنشستگی گفت: ما باید یکسری موارد رعایت کنیم. حساسیت‌مان این است که قانون رعایت کنیم و کارمان مغایر با فیفا هم نباشد. اصفهانیان که استعفا داده عضو هییت رئیسه هست. خودم با کفاشیان که الان در ایران نیست صحبت کردم. سایر اعضای هیئت رئیسه در دپارتمانی مشغول نیستند. با ممبینی هم برای بازاریابی صحبت کردیم. به صورت جدی استقلال فدراسیون فوتبال را پیگیر هستیم اما بحث قوانین مجلس و قانون را هم داریم.

* اصلاحات مقررات انضباطی با رای حاضران تصویب شد.

* در ادامه این مجمع مهدی تاج گفت: باشگاهداری کار بسیار سختی است. زمانی که ارکان قضایی رای مثلا بدون تماشاگر را اعلام می‌کند، این مورد هیچ وقت نمی‌تواند اجرا شود چون تبعات دارد. اگر ارکان قضایی ابلاغ را به باشگاه اعلام کند کار سخت می‌شود. اگر دبیرکل ببیند که رای قابل اجرا نیست حق دارد رای را نگه دارد و در زمان مقتضی اعلام کند. البته اینطور نباشد که رای داخل کشو برود.

* براتی درباره مقررات حقوقی توضیحاتی ارائه کرد.

* مورد بعدی واگذاری تعیین حسابرس و بازرس مستقل به هیئت رئیسه فدراسیون بود که تصویب شد.

* تاج گفت: برای اولین بار بودجه و هزینه ها را یک ماه قبل سی دی کرده و برای همه فرستادیم. همه باید برای هزینه ها کمک کنند. موضوع دوم اردوهای خارجی است که تصمیم این است به حداقل برسد. بازی امید عراق و قطر در قطر برگزار شد و قرار بود 4 نفر برای آنالیز عراق بروند اما شورای برون مرزی با یک نفر موافقت کرد. ما مشکلات ارزی داریم و خودمان می خواهیم رعایت کنیم.

* خداداد افشاریان رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد: از همه می‌خواهم نسبت به استان‌های کم برخوردار وسواس داشته باشند. حق و فوتبال این استان در این سال کجا دیده شده است؟

* وزیر ورزش و جوانان در اواسط مجمع، این جلسه را ترک کرد

* خداداد افشاریان، رئیس هیات فوتبال کهگیلویه و بویر احمد با انتقاد از وضعیت کنونی فوتبال گفت: واقعاً نسبت به استان‌های کم برخوردار وسواس داشته باشد. حق و سهم فوتبال ما در این سال کجا دیده شده است؟

* در ادامه بودجه و برنامه فدراسیون فوتبال در سال مالی ۹۷ - ۹۸ مطرح شد و فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرد که این فدراسیون می‌تواند با بودجه ۹۷ میلیارد تومان امور خودش در سال آینده را اداره کند که بخش اعظمی از این بودجه به اصلاح و ترمیم زمین شماره یک آکادمی ملی فوتبال اختصاص داشت.

* در نهایت، گزارش مالی حسابرس و بازرس مستقل از وضعیت فدراسیون فوتبال در سال مالی ۹۶- ۹۷ تصویب شد.

* سلطانی‌فر درباره صحبت‌های ششگلانی نیز گفت: این رقم درباره استان‌ها سنگین نیست. اگر با استاندارها صحبت کنید اقدامات تنبیهی را انجام می‌دهند و موضوع حل می‌شود. من در شش استانی که استاندار بودم این کار را درباره باشگاه‌ها انجام می‌دادیم و به دارایی می‌گفتیم بلوکه کردن حساب‌ها را به آینده موکول کند. از تاج می‌خواهم این مشکل را به ما گزارش کند و از استان‌ها می‌خواهم که مشکل هیات‌های ورزشی حل شود.

* در ادامه، وزیر ورزش و جوانان گفت: در رابطه با استقلال و پرسپولیس هم ده‌ها جلسه با اداره امور مالیاتی داشتیم. گفتیم که این دو باشگاه در دهه‌های گذشته درآمدشان کمتر از هزینه‌ها بوده اما اداره مالیاتی می‌گوید که باید اظهارنامه مالیاتی تکمیل می‌شد که مالیات تیم‌ها صفر شود. ما برای پر کردن اظهارنامه مالیاتی موظف هستیم. الان این رقم سنگین شده که با تدابیر انجام شده و بر اساس دستور وزیر اقتصاد و دارایی در حال پیگیری است.

* مهدی تاج در ادامه گفت که وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد کرد بحث مالیات در استان‌ها توسط استاندارها حل شود. تاج افزود: ما از سال ۹۵ هیچ مشکل مالیاتی نداریم. تمام مطالبات ایران نوین، بلیت فروشی و … وارد دادگاه شده و تا انتها هم در دادگاه پیگیری می‌شود. وزیر ورزش هم توصیه‌هایی هم به مسئولان حقوقی و نظارتی داشتند که به طور جدی پیگیری و مطالبات وصول شود.

* ششگلانی گفت: ما مالیات را در بودجه آورده بودیم اما الان که مطرح شده به مشکل می‌خوریم. پول بودجه استان آذربایجان شرقی به خاطر اینکه سال‌های قبل مالیات پرداخت نشده کسر می شود. امیدوارم وزیر ورزش این مشکل را حل یا آن را به سال بعد موکول کنند. ما الان مشکل داریم. تاج در واکنش به این موضوع گفت: وزیر ورزش پیشنهاد کرده‌اند که استان‌ها از استاندار پیگیر باشند. همه موارد از جمله مالیات و بلیت فروشی به دادگاه رفته و وزیر محترم هم پیگیر هستند.

* سلیمانی گفت: کی‌روش بخشی از پول هایش را که گرفت تاییدیه نداد. زیرا می ترسید چنین کاری کند.پول کی روش از طریق سیستم بانکی و فیفا پرداخت شده است.با این حال تاییدیه کی روش هم باید باشد.

محمدرضا داورزنی درباره مشمولیت فدراسیون‌ها برای پرداخت مالیات، گفت: همه ما می‌دانیم که فدراسیون‌ها از دولت کمک می‌گیرند و نباید مالیات پرداخت کنند. کسانی که در ورزش سرمایه گذاری می‌کنند، از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. در مجلس مصوب شد که این بخش‌ها معاف از مالیات هستند اما شرط اظهارنامه بر مبنای صفر است. برای شفافیت در حوزه اقتصادی، بخش‌های معاف از مالیات هم باید اظهارنامه را تکمیل کنند. فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها و سرمایه گذاران در ورزش معاف از پرداخت مالیات هستند. الان وزارت خانه دنبال این است که مجموعه مالیات بر عملکرد فدراسیون را تقسیط کند تا کار به طور قانونی انجام شود و این موضوع شامل همه فدراسیون‌های کشور می‌شود. دوستان امور مالیاتی هم می‌گویند چون اظهارنامه داده نشده، ما مطابق قانون عمل می‌کنیم. این مشکل از سال ۹۱ تا ۹۵ وجود دارد اما فدراسیون فوتبال از سال ۹۵ اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کرده است.

* سلیمانی خزانه دار فدراسیون گفت:از سال 88 بابت مالیات مشکلاتی داریم که با وزیر ورزش مکاتبه کرده ایم تا این مشکلاات مالیاتی برای همه فدراسیون ها حل شود.امیدواریم با کمک وزیر ورزش و وزیر اقتصاد مشکل‌ مالیاتی حل شود.

* دولت آبادی، حسابرس و بازرس مالی فدراسیون فوتبال در سال 96 - 97 گفت: اسناد و مدارک موجود درباره چگونگی استفاده استقلال و پرسپولیس از دو ساختمان فدراسیون فوتبال موجود نیست.

* برادران رییس هیات خراسان فوتبال گفت: هر سال دو سه بار در مورد مسایل مالی صحبت می کنم.‌گزارش مالی را خواندم.برخی مسایل وجود دارد که باید به ‌آنها اشاره کنم. یکی همان ساختمان های استقلال و پرسپولیس است.که هر سال در موردش صحبت می کنیم وامیدوارم سال بعد این مباحث نباشد!

برادران ادامه داد: ۲۶ میلیارد تومان مالیات گرفتن از فوتبال درست نیست.

* باز هم تصویر قطع شد و دقایقی بعد، در حالی وصل شد که تصمیم گیری درباره سرنوشت ساختمان باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به پایان رسیده بود و حسابرس فدراسیون فوتبال در حال قرائت وضعیت صورت‌های مالی این فدراسیون در سال مالی ۹۶- ۹۷ بود!

* طبق اعلام وزیر ورزش و جوانان واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی و بر اساس مصوبه دولت در سال 98 این اتفاق رخ خواهد داد.

* سلیمانی در بخشی از اظهاراتش گفت که تا پایان سال 97 یا اوایل 98 تصمیم مجمع درباره ساختمان باشگاه‌های استقلال و پدسپولیس را عملی خواهند کرد.

* براتی، رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال دارای شخصیت حقوقی مستقل است، بنابراین با احترام به سخنان عضو مجمع فدراسیون فوتبال، این موضوع باید بررسی شود.

وی درباره صحبت‌های عرب نیز گفت: کسی که سند مالکیت به نامش ثبت شده به عنوان مالک شاخته می‌شود. در حال حاضر فدراسیون فوتبال مالک ساختمان این دو باشگاه است. بعداً این اسناد در قالب هیاتی رسیدگی می‌شود. در برابر هر حقی تکلیفی وجود دارد.

* تاج گفت: در دو دوره قبلی مجمع این دو ساختمان تعیین تکلیف نشد. ما هم پولی نمی‌گرفتیم. نظر مجمع این است که با تعیین قیمت کارشناسی این دو ساختمان واگذار شوند. کارشناسی رسمی قیمت را تعیین می‌کند. هیئتی هم تشکیل شود تا اسنادی که باشگاه دارد را بررسی کند. اگر دوستان با کارشناسی قیمت و بررسی مستندات موافق هستند نظر بدهند.

* عباسی از اعضای مجمع گفت که این دو باشگاه بهتر است زیر نظر وزارت ورزش باشند و فقط ساختمان جدا بخرند که تاج به شوخی گفت فقط داورزنی موافق این نظر است.

* عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: اسنادی وجود دارد که باشگاه بخشی از پول را پرداخت کرده بود اما مشخص نیست چرا واگذار نشده  است. اینکه بگویم مالکیت در بحث فدراسیون است جای بحث دارد. سلیمانی توضیح داد که مالکیت در اختیار فدراسیون فوتبال است.

* ششگلانی در این باره گفت: کارشناسی بهتر است. در غیر این صورت شائبه ایجاد می‌شود که تاج گفت عرض من همین است.

* سلیمانی خزانه‌دار فدراسیون پشت میکروفن قرار گرفت تا در خصوص ساختمان استقلال و پرسپولیس صحبت کند. او گفت: در سال‌های گذشته نحوه واگذاری این دو ساختمان که برای فدراسیون فوتبال است، مشخص نشده است. با توجه به بحث واگذاری این دو تیم به بخش خصوصی، باید مالکیت ابن دو ساختمان مشخص شود. امروز به عنوان موارد طرح جلسه موضوع تعیین تکلیف دو ساختمان را داریم. اولین پیشنهاد واگذاری با قیمت جاری است.

* در ادامه مجمع بحث در مورد مالکیت ساختمان های باشگاه های استقلال و پرسپولیس ادامه دارد.عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس می گوید بخشی از مبلغ پرداخت شده ولی چون بدهی داشتند ساختمان به نام دو باشگاه نشده است.او همچنین تاکید کرد مالکیت این دو ساختمان برای فدراسیون فوتبال نیست.

* اعضای مجمع با تصویب فعالیت سازمان اقتصادی فوتبال موافقت کردند.

* در پایان گزارش‌های مجمع صحبت های رهبرمعظم انقلاب در مورد تیم‌ملی و بیرانوند پخش و گزارش تیم ملی در جام جهانی هم ارائه شد.

* هنگام گزارش مالی مهدی تاج در مجمع صدا سالن قطع شد.همچنین هنگام صحبت های وزیر ورزش نیز صدا و تصویر برای خبرنگاران قطع شد!

* زمانی که اسماعیل حسن‌زاده به تشریح عملکرد کمیته انضباطی نوبت به کمیته اخلاق رسید که تنها یکی دو جمله به توضیحات این کمیته پرداخته شد. همچنین برای کمیته تعیین وضعیت نیز خبری از توضیحات رئیس یا سرپرست آن نبود. مرتضی تورک رئیس کمیته اخلاق هم در جلسه نبود.

* در پخش عملکرد تیم ملی فوتبال بزرگسالان، صعود ایران به جام جهانی 2018 به عنوان تیم سوم جهان به این رقابت‌ها اشاره و از دیدار ایران برابر اسپانیا به عنوان بازی زیبای تیم ملی یاد شد. اظهارات مقام معظم رهبری نیز در رابطه با عملکرد تیم ملی پخش شد. نکته قابل توجه نشان ندادن تصویر کارلوس کی‌روش بود.

* مهدی تاج در این جلسه گفت: از حضور وزیر ورزش معاون وزیر و اعضای محترم هیئت‌های فوتبال که زحمت می‌کشند، تشکر می‌کنم. بسیاری از اتفاقات فوتبال حاصل زحمت مدیران زحمتکش است. در سال‌های گذشته رسم این بود که رئیس فدراسیون گزارش می‌داد اما روسای کمیته‌ها چیزی برای ما نگذاشتند. فدراسیون کمیته‌های مختلفی دارد و سعی کردیم گزارش یکی دو دقیقه‌ای داشته باشیم. برخی گزارش‌ها را نیز نداشتیم.

وی افزود: کمیته تعیین وضعیت فدراسیون را یکی دو سال است تشکیل داده‌ایم که فعالیت خوبی داشته و سعی کردیم با توجه به قوانین سخت ای اف سی با کمک باشگاه‌ها، وزیر ورزش و فدراسیون مجوز حرفه‌ای آنها را بگیریم به خصوص استقلال و پرسپولیس برای حضور در آسیا‌.  سعی کردیم سازمان اقتصادی را تشکیل دهیم. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ راه را در تشکیل سازمان اقتصادی برای گرفتن حق پخش و ... دیدند. در گزارش عملکرد فوتبال اشاره نشد که فدراسیون ایران در سال 2017 بهترین فدراسیون شد. در فوتبال تیم ملی ما 34 جهان شد و از 2016 تا الان بهترین تیم آسیا هستیم. در رنکینگ فوتسال اتفاق بی سابقه افتادا و سوم جهان هستیم در بانوان نیز اول آسیا هستیم. در فوتبال ساحلی پیمان حسینی و احمدزاده بهترین هستند. در فوتسال و فوتبال اختلاف معنی داری به لحاظ تماشاگر داشتیم که فوتسال پشت فوتبال است.

وی گفت: در داوری کرسی خوبی در بخش آقایان و بانوان داریم و در تلاش هستیم که از سیستم ویدیویی استفاده کنیم. سیستم ویدیویی آماده داریم که استفاده کنیم. علیرضا فغانی که به گفته کولینا جزو سه داور اول جهان است با سیستم کمک داور ویدیویی آشنا است. با سیستم VAR دیگر تیمی ضرر یا سود نمی‌کند.

تاج در خصوص دریافتی‌های فدراسیون فوتبال از فیفا گفت: احداث چمن مرکز ملی فوتبال ایران را تکمیل کردیم که حدود 565 هزار یورو از فیفا پول گرفتیم تا این پروژه در مهرماه 97 تکمیل شد. اکنون در کمپ تیم ملی چمن بسیار استانداردی است که در آسیا فقط چند کشور این چمن را دارند. خوشبختانه بعد از اینکه اینفانتینو آمد، دستور داد و جدی پیگیری کردیم و از گمرک آوردیم. در این خصوص هم آقای سلطانی‌فر، کاری کرد کارستان و مجوزی را از دولت گرفت که هم این چمن و هم سه چمن دیگر که اشاره خواهم کرد را به صورت 5 درصد از گمرگ ترخیص کنیم.

وی افزود: درخواست بودجه 972 هزار و 750 یورویی بابت احداث چمن طبیعی شماره یک را داشته‌ایم. چمن مصنوعی را احداث کردیم و چمن زمین شماره دو را هم افتتاح کردیم. 10، 15 و 20 سال بود که چمن استاندارد نداشتیم و حرف کی‌روش هم، همیشه این بود که ما چمن خوب نداریم و در زمین پژوهشگاه صنعت نفت تمرین می‌کنیم. عمر استفاده از این چمن برای او یک سال هم نشد و یک تمرین بیشتر روی این چمن انجام نداد. با این حال چمن زمین شماره یک ما هم نزدیک به یک میلیون دلار پول گرفته‌ایم، بهره‌وری می‌کنیم و مناقصه هم صورت گرفته که ما در این خصوص مشکلات خاص خودمان را برای انتخاب پیمانکار و اقدامات اولیه داریم. کارها انجام شده است و این کار عمرانی را به سرعت انجام خواهیم داد. مبالع دیگری چهار هزار، 5 هزار و هفت هزار دلار پول‌های متفاوت از فیفا گرفته‌ایم که بابت نگهداری چمن، کلاس داوری و... گرفته‌ایم که به اینها اشاره نمی‌کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره پروژه‌های مالی دریافتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: یک مبلغ 3 هزار دلار بابت خوابگاه بانوان گرفته‌ایم که این خوابگاه پشت زمین چمن مصنوعی قرار دارد که به زودی آنجا تخریب خواهد شد و برای بازسازی پیمانکار انتخاب شده است.

* مجمع با صحبت‌های ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون شروع شد. شکوری با تشریح دستور جلسه امروز از مهدی تاج به عنوان استادش یاد کرد و گفت: در ابتدای مجمع ناظران این جلسه را انتخاب می‌کنیم.

تنها سه نفر از حاضران برای انتخاب شدن به عنوان ناظر اعلام آمادگی کردند که تاج گفت با دست‌ بلند کردن، خودتان ناظران را انتخاب کنید. در نهایت خداداد افشاریان، محمدرضا غفاری و شهامت عباسی به عنوان ناظران مجمع انتخاب شدند.

* شکوری در تشریح موارد جلسه امروز بحث تعیین تکلیف ساختمان‌های پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد. در واقع غیر از چهار موردی که قبلا اعلام شده بود این مورد هم تعیین تکلیف می‌شود.

* با استعفای علی کفاشیان، جایگاه نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال خالی است:

گزارش مجمع سالانه فدراسیون فوتبال با مصوبات اقتصادی و انضباطی

*در پخش عملکرد فوتبال در سال 97، گزارشی از وضعیت تیم‌های ملی بانوان در رده‌های مختلف و شرکت آنها در تورنمنت‌های مختلف پخش شد. در این بخش میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش توضیحاتی درباره عملکرد این کمیته ارائه کرد.

* فریدون اصفهانیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که دیشب (شنبه) از ریاست کمیته داوران فدراسیون استعفا کرده بود، در مجمع حضور یافت.

* قطع و وصل شدن تصاویر پخش زنده مجمع مشکلاتی را برای خبرنگاران حاضر در سالن ایجاد کرد. خبرنگاران حاضر در هتل المپیک از طریق ویدئو کنفرانس جلسه را پوشش می‌دهند و قطع شدن تصاویر کار آنها را دشوار کرده است.

* مجمع با حضور 50 نفر کار خودش را آغاز کرد. این تعداد نفرات از نظر تعداد قانونی است.کلیپی هم در مورد سال 96 و 97 پخش شد.

* سه ناظر برای مجمع انتخاب شدند.خداداد افشاریان، محمدرضا غفاری و شهامت عباسی ناظرین مجمع هستند.

* محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش و جوانان در خصوص استعفای مسئولان فدراسیون فوتبال گفت:‌آن نفراتی که طبق قانون باید استعفا می‌دادند این کار را انجام دادند.

* سلطانی‌فر در مورد اینکه فیفا نامه‌ای زده که وزرای ورزش نباید در مجامع فوتبال حاضر باشند، گفت: آیا این نامه به دست شما رسیده و شما دیده اید؟!

* مسعود سلطانی‌فر با دقایقی تاخیر در نشست حاضر شد.

گزارش مجمع سالانه فدراسیون فوتبال با مصوبات اقتصادی و انضباطی

* مهدی تاج، امیرحسین فتحی، محمود اسلامیان، محمدرضا داورزنی، علیرضا فغانی، محمود شیعی و … زودتر از سایرین در مجمع حضور یافتند. برخی از مدیران فدراسیون فوتبال از جمله علی کفاشیان هنوز در مجمع حاضر نشدند. کفاشیان به دلیل برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا در تایلند به سر می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز