خبرگزاری کار ایران

شایسته: ارتباط خوبی با وزارت ورزش داریم/ اگر بدانم مرا نمی‌خواهند می‌روم

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۸۰۱

رئیس فدراسیون تنیس در مورد شرایط برگزاری انتخابات و برنامه‌های پیش رو صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مجید شایسته، رییس فدراسیون تنیس در نشست خبری امروز خود با حضور اظهار داشت: فدراسیون ما برنامه 5 ساله دارد و بر همین اساس در بخش پایه، آموزش و... در این چند سال فعال بودیم. برنامه 5 ساله دوم ما نیز پیشرفت کیفی است. نکته ای که در فدراسیون تنیس حائز اهمیت می باشد، برابری زنان و مردان است و هیچ تفکیکی وجود ندارد.

وی افزود: در تنیس، سازمان لیگ برگزار کننده مسابقات است و فدراسیون فقط در این امر کمک می کند. آماری که ما داریم، در طول یک سال حداقل 10، 11 مسابقه بین المللی برگزار کردیم. فدراسیون تنیس برای برگزاری مسابقات بین المللی از بودجه دولتی استفاده نمی کند و نظر ما این است که باید از حضور بخش خصوصی بهره ببریم. آخرین نمونه هم به میزبانی جزیره کیش با حضور 107 تیم در بخش مردان و 52 تیم در بخش زنان شرکت کردند. تنها مسابقات ملی برای ما در طول سال فدکاپ و دیویس کاپ هستند.

رییس فدراسیون تنیس عنوان کرد: رشته تنیس، یک رشته انفرادی است و در تمام دنیا بازیکنان خودشان دارای حامی مالی هستند. با این حال در سال های اخیر با حمایت وزارت ورزش در بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی حاضر بودیم. تیم ملی بزرگسالان ایران هم اکنون در اردوی آماده سازی به سر می برد. فعلا میزبان مسابقات دیویس کاپ مشخص نشده و در تلاش هستیم ما میزبان باشیم. به هر حال امیدواریم بتوانیم بار دیگر به گروه دوم آسیا-اقیانوسیه بازگردیم.

شایسته در پاسخ به این سوال که دلیل به تعویق انداختن انتخابات به بهانه حضور یک کاندیدا چه بوده و آیا وزارت ورزش با شما اختلافی دارد، گفت: من هم کاندیدا هستم و منتظرم تا زمان انتخابات مشخص شود. انتخابات 2 کاندیدا دارد و فرد دیگری هم در تنیس فعالیت دارد. آخرین خبری که من دارم، گفته اند در اوایل سال آینده انتخابات برگزار می شود. همه کارهایی که لازم بود برای برگزاری انتخابات انجام دادیم.

وی ادامه داد: رابطه بین ما و وزارت ورزش ارتباط خوبی است. اگر من کوچکترین احساسی داشته باشم که وزارت ورزش از ما راضی نیست و حضور من می تواند به تنیس ضربه بزند، این اجازه را به خودم نمی دهم که این راه را ادامه دهم. بارها با داورزنی و سلطانی فر این را مطرح کردم حضور من برای کمک به تنیس است؛ اگر غیر از این باشد، درست نیست من بمانم. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در یکی، 2 سال اخیر با اعزام تنیسورها به مسابقات بین المللی نشان دادند در کنار ما هستند. من مدیریت های مختلفی را در کشور تجربه کردم و از جوانی به من اعتماد شد. با توجه به برنامه هایی که در فدراسیون تنیس داشتیم، شاید علی رغم میل باطنی ام در انتخابات ثبت نام کردم.

شایسته در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر به بخش پایه توجه می کند و تیم بزرگسالان سال هاست وضعیت با ثباتی ندارد گفت: ما دنبال استعدادیابی هستیم و نمی خواهیم گلخانه ای عمل کنیم. نمونه اش هم والیبال بود که توانست بعد از سرمایه گذاری در بخش پایه نتیجه بگیرد. با این حال تیم ملی بزرگسالان برای ما در جام دیویس کاپ هم مهم است. وظیفه من اخلاقی و شرعی نگاه به آینده تنیس بود و بر همین اساس برنامه بلندمدت نوشتیم. برای من مهم نیست این برنامه ها در دوره خودم جواب می دهد یا فرد دیگری. متاسفانه در ورزش ما اکثر گذشته مان را فراموش می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد ارتباط خوب شما با وزارت ورزش یکطرفه است و در صورت ثبت نام دوباره شما نام نویسی خواهید کرد، گفت: من وظیفه دارم کار خودم را انجام دهم. البته من به ارتباط یکطرفه اعتقاد ندارم. شاید برخی از دوستان در بدنه وزارت ورزش علاقه ای به من نداشته باشند. 52 فدراسیون داریم و قرار نیست همه ارکان وزارت ورزش با آنها موافق باشند. من بازهم تاکید می کنم ارتباط ما با وزارت ورزش منطقی، خوب و دوستانه است. یک نمونه اینکه ما یک مورد هم مخالفت در شورای برون مرزی برای اعزام های خود نداشتیم. من تا روزی که مجموعه وزارت ورزش و شخص سلطانی فر را قبول دارم و با او کار می کنم، باید همه مسائل را با خودش حل و فصل کنم.

شایسته همچنین افزود: با توجه به صحبت های داورزنی و اسبقیان مبنی بر حضور 2 کاندیدا و برگزاری انتخابات تنیس در بهار سال آینده بعید است ثبت نام دوباره صورت بگیرد. با شرایط فعلی من اگر ثبت نام دوباره هم باشد، نام نویسی می کنم؛ مگر اینکه به من صراحتا بگویند حضور شما مورد علاقه ما نیست. اصلا نیازی به توضیح ندارد و با همین یک جمله می روم. در دوره قبلی انتخابات نیز با وزارت ورزش هماهنگ بودم و بعد حضور پیدا کردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز