خبرگزاری کار ایران

چند نکته درباره بازی پرسپولیس و السد

سرخ‌ها امیدوار به برتری آماری برانکو در برابر فریرا

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۰۰

پرسپولیس در اولین بازی مرحله گروهی‌اش در آزادی برابر پاختاکور متوقف شد تا با یک امتیاز پا به مسابقه حساس روز دوم بگذارد.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس در اولین بازی مرحله گروهی‌اش در آزادی برابر پاختاکور متوقف شد تا با یک امتیاز پا به مسابقه حساس روز دوم بگذارد. پرسپولیس درحالی به مصاف السد می‌رود که تیم قطری با تمام ستاره هایش بعد از شکست غیرمنتظره برابر الاهلی عربستان به دنبال سه امتیاز این بازی خانگی است.

4 دیدار رودررو

پرسپولیس و السد تا قبل از بازی روز سه‌شنبه در 4 مسابقه به مصاف هم رفته‌اند که هر چهار مسابقه در دوره گذشته لیگ قهرمانان برگزار شده‌اند. اولین بازی دو تیم در مرحله گروهی رقابت‌ها و آخرین آن‌ها در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود.

2 بر یک به نفع پرسپولیس

در چهار دیدار مستقیمی که پرسپولیس و السد برابر هم برگزار کرده‌اند تیم قطری تنها یک بار و در دیدار دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2018 به پیروزی رسیده است. پرسپولیس اما در دو بازی برابر السد برنده شده است. بازی برگشت مرحله گروهی و بازی رفت مرحله نیمه نهایی بازی‌هایی بودند که سرخ‌های ایران در آن به برتری رسیدند.

شکست سنگین بردهای نزدیک

تنها شکست پرسپولیس برابر تیم السد یک باخت سه بر یک و سنگین بود. اما دو برد پرسپولیس برابر این تیم با نتایج نزدیک یک بر صفر کسب شده‌اند. نکته جالب اینکه هرگاه بیرانوند توانسته مقابل السد کلین شیت کند پرسپولیس توانسته پیروز بازی شود.

بهترین گلزنان

بغداد بونجاح ستاره الجزایری تیم السد با زدن سه گل در بازی‌های مستقیم دو تیم بهترین گلزن بازی پرسپولیس و السد است. سیامک نعمتی هافبک پرسپولیس نیز با زدن دو گل به السد در رده دوم بهترین گلزنان این بازی است. مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ایرانی و سابق السد و علی علیپور نیز هر کدام یک گل به ثمر رسانده‌اند.

باارزش‌ترین‌ها: بیرانوند و بونجاح

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس باارزشی در حدود 3.5 میلیون یورو باارزش‌ترین بازیکن پرسپولیس به حساب می‌آید. بغداد بونجاح مهاجم گلزن و الجزایری تیم السد نیز با ارزش حدودی 3.5 میلیون یورو نیز یکی دیگر از باارزش‌ترین بازیکنان این مسابقه است.

بازیکنان مشترک: دایی، باقری و درخشان

تا به حال و در طول تمام این سال‌ها هیچ بازیکنی از السد قطر به پرسپولیس نیامده است اما سه ستاره فوتبال ایران و پرسپولیس در طی سال‌های مختلف لباس تیم السد را پوشیده‌اند. حمید درخشان کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران در سال 1993 از پرسپولیس به قطر و تیم السد پیوست.

علی دایی و کریم باقری دو اسطوره فوتبال ایران نیز سابقه بازی در السد را دارند و هر دو نیز از پرسپولیس به این تیم رفته‌اند. دایی در سال 96 و بعد از بازی‌های درخشانش در جام ملت‌های آسیا راهی السد شد و بعد از یک فصل از این تیم به بایرن مونیخ رفت. کریم باقری دیگر کاپیتان پرسپولیس و تیم ملی نیز در سال 2002 از پرسپولیس به السد پیوست تا سومین پرسپولیسی باشد که لباس السد را پوشیده است.

برانکو 2، فریرا یک

برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس در 4 مسابقه برابر السد روی نیمکت سرخ‌های تهران نشسته است. برانکو در این 4 بازی 2 برد، یک تساوی و یک باخت به دست آورده است. ژوسوالدو فریرا سرمربی پرتغالی السد نیز در همین چهار بازی برابر پرسپولیس و برانکو قرار گرفته و تنها یک برد کسب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز