خبرگزاری کار ایران

۲+۱۱ دیدار تراکتورسازی و ماشین‌سازی در لیگ برتر

پیروزی مطلق برادر بزرگتر در دربی آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۱۲۰

دربی تبریز مثل همیشه جذابیت خاص خودش را برای طرفداران دو تیم دارد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال تراکتورسازی برای نزدیکتر شدن به صدر جدول به سه امتیاز بازی هفته بیست و یکم در دربی آذربایجان نیاز دارد. اما آنچه باعث شده تا این بازی در هفته اخیر دستمایه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی قرار بگیرد مالکیت مشترک دو تیم و شرایطی است که وضعیت را به سود تراکتورسازی برای برد نشان می دهد.

بنویس گسترش فولاد بخوان ماشین‌سازی

ابتدا باید مشخص کرد تیمی که درحال حاضر در لیگ برتر حضور دارد پیش از این گسترش فولاد بود که از لیگ سیزدهم وارد لیگ برتر شده و ماندگار گردید. از لیگ سیزدهم دو تیم تراکتورسازی و گسترش فولاد همواره دربی شهر تبریز را در لیگ برتر برگزار می‌کردند اما در لیگ شانزدهم حضور ماشین‌سازی و وجود سه سهمیه آذربایجان در لیگ برتر باعث شد این دربی قدیمی باردیگر بازسازی شود. با این حال سطح فنی و قدرت تیمی بالاتر گسترش فولاد باعث شد این تیم در لیگ برتر بماند اما ماشین‌سازی سقوط کرد تا با ترکیب این دو تیم گسترش فولاد با نام ماشین‌سازی و با مالکیت محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی در لیگ هجدهم حضور داشته باشد.

8  برد تراکتورسازی

تراکتورسازی در 11  دیداری که با گسترش فولاد در لیگ برتر برگزار کرده موفق به کسب 8 برد شده است و تا به حال هیچ شکستی برابر این تیم نداشته است. 3 بازی دو تیم هم مساوی شده است. اما نکته جالب اینجاست که در لیگ شانزدهم  که ماشین‌سازی،  تراکتورسازی و گسترش فولاد  به طور همزمان در لیگ برتر حضور داشتند تراکتور دوبار با ماشین‌سازی بازی کرد و یک برد دو بر صفر و یک مساوی بدون گل کسب کرد. با این وصف می‌توان گفت که در سیزده مسابقه، تراکتورسازی 9 برد و 4 تساوی برابر حریف همشهری‌اش کسب کرده است.

23 گل سرخ

تراکتورسازی در جدال‌های رودررو با گسترش فولاد و ماشین‌سازی در لیگ برتر 23 گل به ثمر رسانده و 9 بار هم دروازه‌اش برابر حریف باز شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز